20 Mercivel is lehetne F1-et csinálni!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.11. 15.00

Niki Laudának elege lett, a Mercedes-csapat elnöke szerint a versenyképtelen motorgyártóknak kívül tágasabb, a Renault és a Honda nélkül is meglesz a Forma-1.

A 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat egyértelműen a Mercedes csípte el legjobban, a megelőző évek munkája most hozza a gyümölcseit.
Ugyanakkor viszont mind a Renault, mind az idén a McLaren partnereként visszatért Honda szenved, csak a Ferrarinak sikerült közelebb kerülnie a Mercihez. 


Bár maguk a gyártók büszkeségből, a presztízsük megőrzése miatt nem kérnek könnyítést, a Red Bull követeli, hogy valamilyen módon fogják vissza a Mercedest vagy adjanak más lehetőséget az erőviszonyok kiegyenlítésére, a motorfejlesztés felszabadítására. A Renault fontolgatja a Forma-1-ből való kiszállást, és a Red Bull is ezzel fenyegetőzik.
A Mercedes-csapat elnökeként tevékenykedő Niki Laudánál betelt a pohár a panaszok miatt, szerinte aki nem tudja tartani a lépést, annak kívül tágasabb.
“Ha a Honda és a Renault a Forma-1-ből való kiszállás mellett dönt, hát engem az sem érdekel. Ha a befektetéseik ellenére sem képesek a győzelemért küzdeni, az nem a Mercedes gondja” – mondta az olasz La Gazzetta dello Sportnak.
“Amikor bajnok lettem (először 1975-ben, majd ’77-ben és ’84-ben – a szerk.), akkor két Ferrari-motor volt a mezőnyben és 20 Cosworth, mégsem nyavalygott senki” – utalt a legendás V8-as DFV-korszakára. “Ha a Renault és a Honda lelép, akkor majd adunk 20 Mercedes motort mindenkinek, nem lesz ez gond!”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.