A Kínai Nagydíj második szabadedzése rég nem látott esztelenséget hozott, az egyik néző ugyanis berohant a pályára, az autók között keresztülvágott a célegyenesen, majd beugrott a bokszutcába. A szurkoló állítólag ki akart próbálni egy F1-est, de a marshalok és a biztonságiak azonnal lekapcsolták és a rendőrök kezére adták, akik őrizetbe is vették.
A leggyorsabb Lewis Hamilton volt a Mercedesszel, de a Ferrari újra megvillantotta az erejét, Kimi Räikkönen a kvalifikációs szimulációján 443 ezredre megközelítette a címvédő idejét.
Mögöttük – Hamiltonhoz képest immár egy másodperces lemaradással – a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a másik Ferrariban ülő Sebastian Vettel következett, Nico Rosberg csak az 5. időt autózta – a két német nem tudott igazán tiszta kört összerakni a lágyakon.


A Ferrari egyébként nem csak gyors körön, hanem versenytempóban sincs messze a Mercedestől, a hosszabb etapok alapján nagyon is nyitott a dolog.
A Williamsnél és a Red Bullnál is fékproblémák keserítették meg a délutánt. Felipe Massa a hosszú hátsó egyenes végén dobta el az autót, amikor a hátsó fékek blokkoltak, a brazil veterán nagy lélekjelenléttel fogta meg a kitörő FW37-est, mindössze az első szárny bal oldala sérült.
A Red Bull Malajziában küszködött a fékek túlmelegedésével, ezért a Kínai Nagydíjra visszatért a tavaly is használt Brembo tárcsákhoz, de úgy tűnik, a probléma gyökere mélyebbre nyúlik, ugyanis Danyiil Kvjat egy egyszerű elsőszárny-utánállítást követően füstölő-lángoló bal hátsó fékkel tért vissza a pályára, és bár a rádión arra kérték, hogy lassan vigye vissza az autót a bokszba, a fékek a hosszú egyenes végén teljesen megadták magukat. Az RB11-est a gumifal állította meg, a szárny és az orrkúp bánta.

Olvasta? Börtönbe küldenek egy pesti autóst parkolási bírság miatt!

A Manornál továbbra sincs minden rendben, a szepangi időmérőt és versenyt is műszaki hiba miatt kihagyni kényszerülő Will Stevens a második sanghaji edzésen szintén alig vezetett, a motor javítása elvitte a délutánt.
Kínai Nagydíj, 2. szabadedzés, Sanghaj, 2015.04.10.