F1: Meglepő tények a Kínai Nagydíjról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.10. 16.30

Sanghaj 2004 óta szerepel a versenynaptárban, de még egyszer sem fordult elő, hogy egy pilóta két egymást követő évben tudott volna győzni.

Az 5,451 kilométer hosszú pálya vonalvezetése egyszer sem változott, ugyanazon a nyomvonalon versenyez a mezőny, mint 11 éve. Mindössze egyszer fordult elő, hogy egy pilóta megszerezte a pole-t, a futamgyőzelmet és a leggyorsabb kört, ez Lewis Hamilton volt 2008-ban. A Grand Slam ugyanakkor nem jött össze az angolnak, mert a verseny három körében akkori mclarenes csapattársa, Heikki Kovalainen állt az első helyen.

Hamilton háromszor nyert Sanghajban, négyszer állt a pole-ban és hat dobogója van – ez mind rekord. A futam történetében övé az első helyen töltött legtöbb versenykör is. Hamilton tavaly is nyert, de most ellene szól, hogy még senkinek sem sikerült két egymást követő évben győznie.


A McLaren, a Mercedes és a Ferrari két jelenlegi pilótáján kívül a Force India mindkét versenyzője, Nico Hülkenberg és Sergio Perez is kezdett már az első helyen versenykört Sanghajban, de végül 2012-ben és 2013-ban sem zártak az első nyolc között.

A legszorosabb verseny az első Kínai Nagydíjon volt, akkor Rubens Barrichello mögött alig több mint egy másodperces hátránnyal ért célba Jenson Button. Ez volt az utolsó alkalom, amikor Barrichello futamot nyert a Ferrari színeiben.

A legrosszabb rajtpozícióból Michael Schumacher tudott nyerni, 2006-ban a hatodik helyről győzött a német, a pole-ból egyébként mindössze hatszor nyerték meg a versenyt. Az utolsó öt futamból ez éppen Hamiltonnak (2014) és Nico Rosbergnek (2012) sikerült. A Ferrari 2004 óta (Barrichello) nem volt pole-ban Kínában, mégis az olaszoké a legtöbb győzelem néggyel.

A Kínai Nagydíj időmérője szombat reggel 9.00-kor, a vasárnapi verseny 8.00-kor kezdődik.

Kommentek

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbálják magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest, Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.