F1: Meglepő tények a Kínai Nagydíjról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.10. 16.30

Sanghaj 2004 óta szerepel a versenynaptárban, de még egyszer sem fordult elő, hogy egy pilóta két egymást követő évben tudott volna győzni.

Az 5,451 kilométer hosszú pálya vonalvezetése egyszer sem változott, ugyanazon a nyomvonalon versenyez a mezőny, mint 11 éve. Mindössze egyszer fordult elő, hogy egy pilóta megszerezte a pole-t, a futamgyőzelmet és a leggyorsabb kört, ez Lewis Hamilton volt 2008-ban. A Grand Slam ugyanakkor nem jött össze az angolnak, mert a verseny három körében akkori mclarenes csapattársa, Heikki Kovalainen állt az első helyen.

Hamilton háromszor nyert Sanghajban, négyszer állt a pole-ban és hat dobogója van – ez mind rekord. A futam történetében övé az első helyen töltött legtöbb versenykör is. Hamilton tavaly is nyert, de most ellene szól, hogy még senkinek sem sikerült két egymást követő évben győznie.


A McLaren, a Mercedes és a Ferrari két jelenlegi pilótáján kívül a Force India mindkét versenyzője, Nico Hülkenberg és Sergio Perez is kezdett már az első helyen versenykört Sanghajban, de végül 2012-ben és 2013-ban sem zártak az első nyolc között.

A legszorosabb verseny az első Kínai Nagydíjon volt, akkor Rubens Barrichello mögött alig több mint egy másodperces hátránnyal ért célba Jenson Button. Ez volt az utolsó alkalom, amikor Barrichello futamot nyert a Ferrari színeiben.

A legrosszabb rajtpozícióból Michael Schumacher tudott nyerni, 2006-ban a hatodik helyről győzött a német, a pole-ból egyébként mindössze hatszor nyerték meg a versenyt. Az utolsó öt futamból ez éppen Hamiltonnak (2014) és Nico Rosbergnek (2012) sikerült. A Ferrari 2004 óta (Barrichello) nem volt pole-ban Kínában, mégis az olaszoké a legtöbb győzelem néggyel.

A Kínai Nagydíj időmérője szombat reggel 9.00-kor, a vasárnapi verseny 8.00-kor kezdődik.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.