Vettel: Könnyebb a dolgunk, mint Sennának

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.09. 12.35

Sebastian Vettel egy győzelemre van attól, hogy beérje Ayrton Senna sikereinek számát, de nem érzi fairnek az összehasonlítást. A Ferrari esélyeiről is óvatosan beszél Sa

Sebastian Vettel a Malajziában aratott első ferraris győzelmével 40-re növelte Forma-1-es diadalainak számát, még egy hiányzik ahhoz, hogy beérje az 1994-ben elhunyt háromszor bajnok legendát, Ayrton Sennát (és ezzel a megosztott 3. helyre lépjen az örökranglistán). 


A Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján a négyszeres bajnok sietett leszögezni, hogy a szemében ez nem jelent majd olyan sokat, a mai generációnak könnyebb a dolga:
“Erről nem is tudtam. Michael rekordját (91) ismerem, de az agyament! Úgy gondolom, különleges dolog Senna közelébe érni, eltartott egy darabig 40-ig jutni, remélem, hogy a következőre sem kell sokat várni. Bármelyik pilóta számára nagy dolog ez.”
“Ilyen tekintetben szép dolog a statisztika, de azt hiszem, hogy nem igazán fair a mai dolgokat összehasonlítani a régiekkel, már csak azért sem, mert manapság sokkal több futam van. Ha megnézzük, nagyon sokáig csak tíz forduló volt, aztán 13-14-15, nagyjából csak az elmúlt tíz évben értünk 20 közelébe, így viszont jobb esélyünk van több futamot nyerni.”
A szepangi győzelem kapcsán Vettel igyekezett visszafogni az elvárásokat, egy fecske nem csinál nyarat alapon áll a Ferrari versenyképességéhez.
“A céljaink nem változtak. Nyilván nagy öröm volt a malajziai győzelem, mind nekem, mind a csapat számára, rég nem nyert a Ferrari, nekem pedig ez volt ez első velük, azaz volt mit ünnepelni.”


“De a következő futamok tekintetében semmi sem változott. Úgy gondolom, hogy a tempónk valós volt két hete, nem hiszem, hogy a Mercedes visszavett, szóval jó érzés volt, hogy ilyen versenyképesek voltunk, de ehhez a körülmények is kellettek” – utalt a hőségre.
“Az idény elején még erősen hullámzanak a dolgok, a lényeg az, hogy a fentből legyen több, és a lentből a lehető legkevesebb, de teljesen természetes, hogy az egyes futamokon változik a versenyképesség. Malajziában jól dolgoztunk, de reálisan kell néznünk a folytatást.”
“Viszonylag jó képünk van arról, hol áll a Ferrari, de a cél az, hogy igazolni tudjuk, hogy továbbra is azok előtt vagyunk, akik mögöttünk voltak Ausztráliában, ahol a Williamsszel küzdöttünk a dobogóért. Két hete Szepangban nagyon közel voltunk a Mercedeshez, annyira, hogy győzi is sikerült, de még konszolidálni kell a Mercedeshez legközelebbi pozíciónkat, be kell biztosítani, hogy a Williams, a Red Bull előtt tudunk maradni – nem csak egy vagy két futamra, hanem lehetőleg az egész idényben. Ha ez sikerül, akkor a következő lépés az, hogy egyre jobban felzárkózzunk a Mercedeshez.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.