Sebastian Vettel a Malajziában aratott első ferraris győzelmével 40-re növelte Forma-1-es diadalainak számát, még egy hiányzik ahhoz, hogy beérje az 1994-ben elhunyt háromszor bajnok legendát, Ayrton Sennát (és ezzel a megosztott 3. helyre lépjen az örökranglistán). 


A Kínai Nagydíj csütörtöki sajtónapján a négyszeres bajnok sietett leszögezni, hogy a szemében ez nem jelent majd olyan sokat, a mai generációnak könnyebb a dolga:
“Erről nem is tudtam. Michael rekordját (91) ismerem, de az agyament! Úgy gondolom, különleges dolog Senna közelébe érni, eltartott egy darabig 40-ig jutni, remélem, hogy a következőre sem kell sokat várni. Bármelyik pilóta számára nagy dolog ez.”
“Ilyen tekintetben szép dolog a statisztika, de azt hiszem, hogy nem igazán fair a mai dolgokat összehasonlítani a régiekkel, már csak azért sem, mert manapság sokkal több futam van. Ha megnézzük, nagyon sokáig csak tíz forduló volt, aztán 13-14-15, nagyjából csak az elmúlt tíz évben értünk 20 közelébe, így viszont jobb esélyünk van több futamot nyerni.”
A szepangi győzelem kapcsán Vettel igyekezett visszafogni az elvárásokat, egy fecske nem csinál nyarat alapon áll a Ferrari versenyképességéhez.
“A céljaink nem változtak. Nyilván nagy öröm volt a malajziai győzelem, mind nekem, mind a csapat számára, rég nem nyert a Ferrari, nekem pedig ez volt ez első velük, azaz volt mit ünnepelni.”


“De a következő futamok tekintetében semmi sem változott. Úgy gondolom, hogy a tempónk valós volt két hete, nem hiszem, hogy a Mercedes visszavett, szóval jó érzés volt, hogy ilyen versenyképesek voltunk, de ehhez a körülmények is kellettek” – utalt a hőségre.
“Az idény elején még erősen hullámzanak a dolgok, a lényeg az, hogy a fentből legyen több, és a lentből a lehető legkevesebb, de teljesen természetes, hogy az egyes futamokon változik a versenyképesség. Malajziában jól dolgoztunk, de reálisan kell néznünk a folytatást.”
“Viszonylag jó képünk van arról, hol áll a Ferrari, de a cél az, hogy igazolni tudjuk, hogy továbbra is azok előtt vagyunk, akik mögöttünk voltak Ausztráliában, ahol a Williamsszel küzdöttünk a dobogóért. Két hete Szepangban nagyon közel voltunk a Mercedeshez, annyira, hogy győzi is sikerült, de még konszolidálni kell a Mercedeshez legközelebbi pozíciónkat, be kell biztosítani, hogy a Williams, a Red Bull előtt tudunk maradni – nem csak egy vagy két futamra, hanem lehetőleg az egész idényben. Ha ez sikerül, akkor a következő lépés az, hogy egyre jobban felzárkózzunk a Mercedeshez.”