F1: Előre menekül a Williams

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.09. 15.30

A Williams a tavalyi hajránál gyengébb formában kezdte a 2015-ös idényt, de Felipe Massa szerint továbbra is az élmezőnyhöz tartoznak. Azért hátrafelé sem árt figyelni.

Míg a 2014-es szezon utolsó harmadában a Williams egyértelműen a második erővé vált a Mercedes mögött, a grove-i csapat idén szerényebben kezdett, a nagyot ugró Ferrari is eléjük került.


Két forduló után a 30 pontos Williams 22 ponttal a Ferrari és 46 ponttal a Mercedes mögött a 3. a bajnokságban, de Felipe Massa szerint semmi ok a pánikra, nem estek ki az élmezőnyből: 
“Szerintem nem lehet panaszunk az idénykezdésre. Mindig a győzelem a cél, de így is a harmadik helyen állunk a bajnokságban tisztességes pontokat szereztünk még az első futom is, pedig Valtteri nem is indult akkor. Persze mindig többet szeretnénk, mindig még versenyképesebbek akarunk lenni.”
“Láttuk azt is, hogy a Ferrari milyen jó, ők léptek előre legtöbbet a tavalyi szezonzáráshoz képest. A lehető legkeményebben kell dolgoznunk, hogy versenyben legyünk velük, és hogy megpróbáljunk a Mercedeshez is közelebb kerülni. Azért nem vagyunk messze attól, ahol tavaly sikerült befejeznünk az évet, szóval nagyon is versenyben vagyunk” – magyarázta a brazil veterán Sanghajban.
Bár Massa és a Williams természetesen előre tekint, azért hátrafelé sem árt figyelniük, hiszen a Red Bull, és az idénre kimondottan jó autót építő Toro Rosso veszélyessé válhat.


A 2015-ben a konstruktőri 5. helyet célzó kisebbik Red Bull-csapat újonca, Carlos Sainz Jr. azt mondja, amint javul a Renault-motor, ott lesznek a grove-iak nyakán: 
“Úgy látom, hogy a Williamsnek erős alapja van tavalyról, és erre építik az idei szereplést. Úgy érzem, hogy az autónk kiváló a kanyarokban, a kanyarsebesség és a leszorítóerő tekintetében egy szinten vagyunk a Williamsszel. Csak a végsebesség hiányzik, de ha az év folyamán azon is sikerül javítani, akkor velük küzdhetünk majd.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.