F1: Alonso megbánhatja a csapatváltást

De egyelőre elégedett, boldoggá teszi az építkezés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.09. 14.40

Fernando Alonso azt mondja, egyelőre nem bánja, hogy a Ferraritól a McLarenhez igazolt, amely minden bizonnyal az utolsó Forma-1-es csapata is lesz.

Míg a McLaren-Honda minden várakozást alulmúlva kezdte a 2015-ös idényt, a Fernando Alonso által tavaly év végén elhagyott Ferrari a második fordulóban már futamot nyert. 
A szezon kezdete, de főleg Sebastian Vettel szepangi sikere óta mindenkit az érdekel, mire is gondolhat Alonso – Sanghajban nem is kerülte el a kérdést:


“Számítottam erre a kérdésre – adja magát, miután a Ferrari megnyerte a második versenyt, én pedig már a Q2-ben kiestem (Malajziában). De öt évig voltam a Ferrarinál, háromszor lettem második a bajnokságban, nem akartam negyedszerre is második lenni. Ha az év végén megnyerik a bajnokságot, akkor talán meggondolom a dolgot, de ha a Ferrari csak második vagy harmadik lesz, akkor nem bánom a döntésemet” – magyarázta a kétszeres bajnok.
“Voltak évek, amikor nagyon jól kezdtünk a Ferrarival, 2013-ban például győztünk is itt, de mire igazán számított, novemberben már nem nyertünk futamokat. Én novemberben is szeretnék végre győzni, szóval majd meglátjuk.” 
Nem kizárt, de egyelőre nem is tűnik valószínűnek, hogy a McLaren idén novemberben futamot nyer, de a 33 éves spanyol türelmesen áll a helyzethez, egyértelműen pályafutása utolsó nagy Forma-1-es projektjének fut neki, utána végleg búcsúzik.


“Nem hiszem. 15, 16, 17 év Forma-1 pont elég lesz” – mondta, amikor arról kérdezték, elképzelhetőnek tartja-e, hogy versenyzői pályafutása után valamilyen csapatvezetői szerepben folytassa.
“Hasonló ez, mint a ferraris sztori – lezárom ezt a szakaszt, az életemnek ezt a fejezetét. Háromévesen a McLaren-Hondával kezdtem – az édesapám által épített replikában ülve – és a McLaren-Hondánál is fejezem be, csak a valódi Forma-1-ben. Ez így életem harmadát teszi majd ki.”
“Nagyszerű élmények, szép emlékek, jó barátságok birtokában búcsúzom majd, de amikor kiszállok, elkezdődik a normális élet, nem tudom magam valami menedzserként elképzelni, nem fogom követni a sportágat. Addigra elég lesz.”
 
“Nyilván szeretnék még győzni (addig), sportolóként mindannyiunkban ott van a versenyszellem, de a korából és a pályafutása alakulásából adódóan az ember más dolgokra is kezd gondolni.”
“Elég szerencsés voltam ahhoz, hogy bajnoki címeket és sok-sok futamot nyerjek, de manapság néha nagyobb elégtételt a munka, a csapat haladása, mint a trófeák megszerzése. Az ember néha elér egy bizonyos érettségi szintet, amikor megváltoznak a prioritásai.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.