F1: A Ferrari csak most kezd beindulni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.08. 09.30

A Ferrari 2015 eleji sikereit már egy évvel ezelőtt megalapozták, a nagy átalakítások pozitív hatása csak ezután jelentkezik majd.

A Ferrari sokkal versenyképesebben kezdte a 2015-ös idényt, mint ahogy az előzőt befejezte, egyesek a Lotustól másfél éve érkezett/visszatért technikai igazgató, James Allison korszakának kezdetét emlegetik.
Az Autosportnak az angol szakember azt mondta, valójában nem az ő tervezése az autó, elsősorban irányt szab és igyekszik összefogni a többi mérnök munkáját:


“Egy árva alkatrészt sem terveztem az autóhoz, arra van nagyon sok tehetséges emberünk. Ha valami az én érdemem, akkor az az, hogy próbálom megmondani, mire érdemes nagyobb energiát fordítani.” 
“Az a dolgom, hogy könnyítsek az emberekre nehezedő nyomáson, ne kelljen a következő hétre előállni valamivel, hanem hosszabb távon tudjunk gondolkodni, ami felszabadító és jobb munkát eredményez. Két-három hónapos határidővel nehéz komoly eredményt elérni. Hónapok, évek alatt kell kiépíteni egy programot.”
A 2014-es idény utolsó harmadában és a tél folyamán óriási átszervezésen ment át a csapat, de Allison azt mondja, ezek hatása még csak ezután érvényesül majd. Az új autó versenyképessége az egy éve elkezdett munkának köszönhető.


“Az ilyen léptékű átszervezések nem mennek könnyen, azonban hosszú távon gondolkodunk, és olyan stábot szeretnénk, amelyre felépíthetjük a jövőt, és amely hónapról hónapra erősebbé válik. A következő hónapokban, években egyre jobban érvényesül majd az átszervezések hatása, semmiképp sem egyik pillanatról a másikra történik.”
“Az idei autó aerodinamikai programját 2014 január elején indítottuk, a motorfejlesztést jóval később. Folyamatosan zajlott a munka, de igazából csak májusban kapcsoltunk rá az erőforrásra.”
A fentiek alapján a tavaly ősszel távozott elnök, Luca di Montezemolo okkal követelt hálát a régebbi, azóta elküldött embereknek, ugyanakkor pedig ha Allison és az új csapatfőnök, Maruzui Arrivabene jó irányba tereli a Ferrarit, a technikai főnök jövőre vonatkozó jóslatai a riválisoknak is figyelmeztetést jelentenek.

Kommentek

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.