F1: Türelem, Alonso nem nyúlt mellé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 13.35

Két honfitársa is megvédte Fernando Alonsót, aki az eddig látottak alapján pocsék üzletet csinált azzal, hogy a Ferraritól a McLaren-Hondához igazolt.

Míg Sebastian Vettel első ferraris versenyén a két Mercedes mögött feljutott a dobogóra, Szepangban pedig már győzelmet is hozott a maranellói alakulatnak, Fernando Alonso az egyelőre tökéletesen versenyképtelen, megbízhatatlan McLaren-Hondában ül. 


Sokak szerint a kétszeres világbajnok spanyol nagy hibát követett el azzal, hogy a szerződése lejárta előtt elhagyta a Ferrarit, de vannak olyanok, akik szerint nem érdemes így nézni a dolgokat:
“Senki nem számított rá, hogy ekkorát ugranak előre” – mondta a Ferrariról az idén a Marussia Manronál bemutatkozott Roberto Merhi. “Igazságtalan Fernandót kritizálni. A Forma-1 nagyon bonyolult sport, néha kész lutri a csapatválasztás. Legyünk türelmesek, meglátjuk, mi lesz a helyzet az idény végére, vagy akár pár év múlva – Fernando kezdettől fogva középtávú tervekről beszélt.”
A kérdésre, hogy szerinte a siralmas 2015-ös kezdés után képes lesz-e eleget javulni a McLaren Merhi határozottan felelt: “Máris sokat javultak. Óriási fejlődés történt Ausztrália és Malajzia között.”
A spanyol motorsportszövetség elnöke, Carlos Gracia szintén megértően viszonyul Alonso csapatváltásához.


“Nagyon bonyolult volt a ferraris történet. Nyilván szívesen látnám Fernandót az idei Ferrariban, de azért a mostani kilátásai sem rosszak, tiszteletben kell tartanunk a döntését.  A Honda nem csak nézőnek tért vissza, és ha már a Ferrarit emlegetjük, a McLarennek is hatalmas múltja van, és mindent megtesznek majd az autó fejlesztéséért. Szerintem a Spanyol Nagydíjon vagy Monacóban már versenyképes lehet Fernando, ha a győzelemért nem is, a dobogós helyezésekért küzdhet majd.”
Természetesen a McLarennél is valami hasonlóban reménykednek, a cégvezér Ron Dennis így nyilatkozott a napokban:
“Szepangban mindkét pilótánk elégedett volt az autó gyors kanyarokban és fékezés közbeni viselkedésével, bőven vannak pozitívumok, még akkor is, ha sem mi, sem a Honda nem lehet elégedett egyelőre. De keményen dolgozunk. Futamokat, bajnoki címeket akarunk nyerni, és biztos vagyok benne, hogy még előbb is sikeresek leszünk, mint képzelnék” – magyarázta a L’Equipe-nek.
A versenyfőnök Eric Boullier egyetért: “Egyelőre még nem szereztünk pontokat, de már a Force India előtt vagyunk (tempóban), még ha nem is ez a cél. De egyelőre nem is a teljesítményre fókuszálunk, az a fontos, hogy a téli tesztek óta mekkorát léptünk előre.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.