F1: Türelem, Alonso nem nyúlt mellé

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 13.35

Két honfitársa is megvédte Fernando Alonsót, aki az eddig látottak alapján pocsék üzletet csinált azzal, hogy a Ferraritól a McLaren-Hondához igazolt.

Míg Sebastian Vettel első ferraris versenyén a két Mercedes mögött feljutott a dobogóra, Szepangban pedig már győzelmet is hozott a maranellói alakulatnak, Fernando Alonso az egyelőre tökéletesen versenyképtelen, megbízhatatlan McLaren-Hondában ül. 


Sokak szerint a kétszeres világbajnok spanyol nagy hibát követett el azzal, hogy a szerződése lejárta előtt elhagyta a Ferrarit, de vannak olyanok, akik szerint nem érdemes így nézni a dolgokat:
“Senki nem számított rá, hogy ekkorát ugranak előre” – mondta a Ferrariról az idén a Marussia Manronál bemutatkozott Roberto Merhi. “Igazságtalan Fernandót kritizálni. A Forma-1 nagyon bonyolult sport, néha kész lutri a csapatválasztás. Legyünk türelmesek, meglátjuk, mi lesz a helyzet az idény végére, vagy akár pár év múlva – Fernando kezdettől fogva középtávú tervekről beszélt.”
A kérdésre, hogy szerinte a siralmas 2015-ös kezdés után képes lesz-e eleget javulni a McLaren Merhi határozottan felelt: “Máris sokat javultak. Óriási fejlődés történt Ausztrália és Malajzia között.”
A spanyol motorsportszövetség elnöke, Carlos Gracia szintén megértően viszonyul Alonso csapatváltásához.


“Nagyon bonyolult volt a ferraris történet. Nyilván szívesen látnám Fernandót az idei Ferrariban, de azért a mostani kilátásai sem rosszak, tiszteletben kell tartanunk a döntését.  A Honda nem csak nézőnek tért vissza, és ha már a Ferrarit emlegetjük, a McLarennek is hatalmas múltja van, és mindent megtesznek majd az autó fejlesztéséért. Szerintem a Spanyol Nagydíjon vagy Monacóban már versenyképes lehet Fernando, ha a győzelemért nem is, a dobogós helyezésekért küzdhet majd.”
Természetesen a McLarennél is valami hasonlóban reménykednek, a cégvezér Ron Dennis így nyilatkozott a napokban:
“Szepangban mindkét pilótánk elégedett volt az autó gyors kanyarokban és fékezés közbeni viselkedésével, bőven vannak pozitívumok, még akkor is, ha sem mi, sem a Honda nem lehet elégedett egyelőre. De keményen dolgozunk. Futamokat, bajnoki címeket akarunk nyerni, és biztos vagyok benne, hogy még előbb is sikeresek leszünk, mint képzelnék” – magyarázta a L’Equipe-nek.
A versenyfőnök Eric Boullier egyetért: “Egyelőre még nem szereztünk pontokat, de már a Force India előtt vagyunk (tempóban), még ha nem is ez a cél. De egyelőre nem is a teljesítményre fókuszálunk, az a fontos, hogy a téli tesztek óta mekkorát léptünk előre.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.