F1: 125 lóerő a McLaren-Honda lemaradása

A csapat tart a Kínai Nagydíjtól

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 16.30

A McLaren folyamatosan tekeri egyre feljebb a gyerekbetegségekkel küszködő Honda-motort, de még nagy a csapat hátránya. Tartanak a Kínai Nagydíjtól.

A Honda-motor megbízhatósági gondjai miatt kis lépésekkel halad előre a McLaren, a motort még mindig a csúcsteljesítményénél jóval alacsonyabb szinten terhelik a mérnökök. Malajziában 25 lóerővel erősebb volt a motor, mint Ausztráliában, cserébe Jenson Button és Fernando Alonso sem jutott el a célig.

“25 lóerővel tekertük feljebb, de még mindig több mint 100 lóerő a lemaradásunk” – mondta az Auto, Motor und Sportnak a McLaren egyik embere. A lap szerint egészen pontosan 125 lóerős hátrányról van szó, amit nem is lesz egyszerű ledolgozni.

A gond a kinetikus motor-generátorral, vagyis az MGU-K-val van, amelyet teljes másképp épített be a Honda, mint a többi gyártó. Még nem egyértelmű, hogy az egyedi elrendezés jelenthet-e előnyt, jelenleg azonban biztosan sok problémát okoz az alkatrész megbízhatatlansága, amely ráadásul a többi komponens működését is befolyásolja. Ausztráliában például azért nem állhatott fel Kevin Magnussen a rajtrácsra, mert az MGU-K-ból fémforgács került a rendszerbe.

A nagy teljesítményhátrány lehet a magyarázat arra, hogy a McLaren kifejezetten tart a hétvégi Kínai Nagydíjtól, Alonso és Button is szenvedős hétvégére számít. A várható hűvösebb időjárás és a pálya jellege egyaránt nagy próbatétel lesz a csapat számára.

“Nem hinném, hogy a csomagunk ugyanolyan jó lesz Sanghajban, mint Malajziában volt, különösen, ha az ilyenkor megszokott hűvös és szeles idő lesz” – vélekedett Alonso.

“Ezzel együtt az Ausztrália és Malajzia közötti fejlődésünk lenyűgöző volt, nagyon élveztem, hogy más autókkal is képesek vagyunk küzdeni. Remélem, azért Kínában is sikerül előrelépnünk.”

Button sem számít csodákra. “A két kínai hosszú egyenes, amelyeket lassú és közepes tempójú kanyarok előznek meg, különösen hangsúlyossá teszi majd az erőforrásokat” – fogalmazott Button.

“A várt hűvösebb időjárás miatt nehéz lesz felmelegíteni a gumikat, ami azt jelentheti, hogy nem feltétlenül lesz látható köridőben az előrelépésünk. De a lényeg, hogy fejlődünk, nagyszerű érzés, hogy részese lehetek ennek.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.