F1: 125 lóerő a McLaren-Honda lemaradása

A csapat tart a Kínai Nagydíjtól

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 16.30

A McLaren folyamatosan tekeri egyre feljebb a gyerekbetegségekkel küszködő Honda-motort, de még nagy a csapat hátránya. Tartanak a Kínai Nagydíjtól.

A Honda-motor megbízhatósági gondjai miatt kis lépésekkel halad előre a McLaren, a motort még mindig a csúcsteljesítményénél jóval alacsonyabb szinten terhelik a mérnökök. Malajziában 25 lóerővel erősebb volt a motor, mint Ausztráliában, cserébe Jenson Button és Fernando Alonso sem jutott el a célig.

“25 lóerővel tekertük feljebb, de még mindig több mint 100 lóerő a lemaradásunk” – mondta az Auto, Motor und Sportnak a McLaren egyik embere. A lap szerint egészen pontosan 125 lóerős hátrányról van szó, amit nem is lesz egyszerű ledolgozni.

A gond a kinetikus motor-generátorral, vagyis az MGU-K-val van, amelyet teljes másképp épített be a Honda, mint a többi gyártó. Még nem egyértelmű, hogy az egyedi elrendezés jelenthet-e előnyt, jelenleg azonban biztosan sok problémát okoz az alkatrész megbízhatatlansága, amely ráadásul a többi komponens működését is befolyásolja. Ausztráliában például azért nem állhatott fel Kevin Magnussen a rajtrácsra, mert az MGU-K-ból fémforgács került a rendszerbe.

A nagy teljesítményhátrány lehet a magyarázat arra, hogy a McLaren kifejezetten tart a hétvégi Kínai Nagydíjtól, Alonso és Button is szenvedős hétvégére számít. A várható hűvösebb időjárás és a pálya jellege egyaránt nagy próbatétel lesz a csapat számára.

“Nem hinném, hogy a csomagunk ugyanolyan jó lesz Sanghajban, mint Malajziában volt, különösen, ha az ilyenkor megszokott hűvös és szeles idő lesz” – vélekedett Alonso.

“Ezzel együtt az Ausztrália és Malajzia közötti fejlődésünk lenyűgöző volt, nagyon élveztem, hogy más autókkal is képesek vagyunk küzdeni. Remélem, azért Kínában is sikerül előrelépnünk.”

Button sem számít csodákra. “A két kínai hosszú egyenes, amelyeket lassú és közepes tempójú kanyarok előznek meg, különösen hangsúlyossá teszi majd az erőforrásokat” – fogalmazott Button.

“A várt hűvösebb időjárás miatt nehéz lesz felmelegíteni a gumikat, ami azt jelentheti, hogy nem feltétlenül lesz látható köridőben az előrelépésünk. De a lényeg, hogy fejlődünk, nagyszerű érzés, hogy részese lehetek ennek.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.