A Honda-motor megbízhatósági gondjai miatt kis lépésekkel halad előre a McLaren, a motort még mindig a csúcsteljesítményénél jóval alacsonyabb szinten terhelik a mérnökök. Malajziában 25 lóerővel erősebb volt a motor, mint Ausztráliában, cserébe Jenson Button és Fernando Alonso sem jutott el a célig.

“25 lóerővel tekertük feljebb, de még mindig több mint 100 lóerő a lemaradásunk” – mondta az Auto, Motor und Sportnak a McLaren egyik embere. A lap szerint egészen pontosan 125 lóerős hátrányról van szó, amit nem is lesz egyszerű ledolgozni.

A gond a kinetikus motor-generátorral, vagyis az MGU-K-val van, amelyet teljes másképp épített be a Honda, mint a többi gyártó. Még nem egyértelmű, hogy az egyedi elrendezés jelenthet-e előnyt, jelenleg azonban biztosan sok problémát okoz az alkatrész megbízhatatlansága, amely ráadásul a többi komponens működését is befolyásolja. Ausztráliában például azért nem állhatott fel Kevin Magnussen a rajtrácsra, mert az MGU-K-ból fémforgács került a rendszerbe.

A nagy teljesítményhátrány lehet a magyarázat arra, hogy a McLaren kifejezetten tart a hétvégi Kínai Nagydíjtól, Alonso és Button is szenvedős hétvégére számít. A várható hűvösebb időjárás és a pálya jellege egyaránt nagy próbatétel lesz a csapat számára.

“Nem hinném, hogy a csomagunk ugyanolyan jó lesz Sanghajban, mint Malajziában volt, különösen, ha az ilyenkor megszokott hűvös és szeles idő lesz” – vélekedett Alonso.

“Ezzel együtt az Ausztrália és Malajzia közötti fejlődésünk lenyűgöző volt, nagyon élveztem, hogy más autókkal is képesek vagyunk küzdeni. Remélem, azért Kínában is sikerül előrelépnünk.”

Button sem számít csodákra. “A két kínai hosszú egyenes, amelyeket lassú és közepes tempójú kanyarok előznek meg, különösen hangsúlyossá teszi majd az erőforrásokat” – fogalmazott Button.

“A várt hűvösebb időjárás miatt nehéz lesz felmelegíteni a gumikat, ami azt jelentheti, hogy nem feltétlenül lesz látható köridőben az előrelépésünk. De a lényeg, hogy fejlődünk, nagyszerű érzés, hogy részese lehetek ennek.”