A NASCAR-ról vehetne példát a Forma-1

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.07. 11.40

A Pirelli motorsportfőnöke szerint a Forma-1-ben jelentős újításokra és szemléletváltásra van szükség. Érdekesebb hétvégék és igazi szupersztár pilóták kellenek.

A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery a Guardiannek adott interjút. A gumis szakember szerint az F1-et sokkal vonzóbbá kellene tenni a nézők számára, többek között azzal, hogy a versenyzőkből igazi, közismert, könnyen azonosítható szupersztárokat faragnak.
“Szeretném, ha pilóták igazi hősökké válnának. A szurkolók hősöket akarnak követni, és szeretnék, érezni, hogy ténylegesen jelent valamit, amikor a kedvencük győz. A NASCAR-ban a versenyző a király, még a sereghajtó is szupersztár, többmilliós szerződéssel a zsebében. Szeretném, ha az F1-ben is ilyen megbecsülés övezné a pilótákat!”


“A versenyzőknek olyan nemzetközi sztárrá kellene válniuk, mint például David Beckham. Ha az emberek a kocsmában ülve látják, hogy Lewis Hamilton megnyeri a futamot, örülnek, de ugyanakkor azt is gondolják, hogy abban a Mercedesben ülve öt másik versenyző is ugyanezt az eredményt hozta volna, ez pedig nem jó.”
Hembery szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) két jó lépést már tett a versenyzői “kultusz” építését illetően, az állandó rajtszámok és a sisakfestések 
Viszont a pilóták nem értik, miért hülyeség állandóan cserélgetni a sisakfestést, egyre csak nyavalyognak emiatt” – utalt például Lewis Hamilton szepangi panaszkodására.
A gumiszállító főnöke emellett a Forma-1 jelenlegi állapotáról és az esetleges változásokról, a “show javításáról” is beszélt. A Pirellinél nem bánnák az újításokat, de szeretnének tisztán látni.


“A péntek esti időmérő például jó ötlet lenne, akkor is van valami tét, és a versenyszervezők is eladhatnak valamilyen terméket. Aztán mondjuk egy sprintverseny szombaton, egy plusz termék, így a nézők szombaton is láthatnának valami eredményt, dobogós ceremóniát.”
“Nem a mi dolgunk, hogy megmondjuk, min kellene változtatni, de az világos, hogy változásra van szükség. Nagyon szeretnénk tudni, mi következik 2017-ben, amikor a következő szerződésünkről kell gondolkodni. Szeretnénk tudni, mi a terv.”
“Ez itt show business. Egyesek nem szeretik ezt, de ha nem nyújtunk szórakozást, akkor az emberek nem nézik az F1-et, a szponzorok nem fognak jönni, ördögi kör. A jelenlegi üzleti modell egyértelműen nem jó mindenkinek. Változás kell, viszont a változások a jelenlegi rendszerben nagyon nehézkesen, lassan történnek. Túl sok ellenérdekelt fél van a döntési folyamatban.”
“Valakinek ki kell állnia, hogy márpedig ez és ez lesz. Nem pocsékolhatunk el egy újabb évet a nagy kompromisszumkereséssel.”
F1

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.