Mi lenne az F1-gyel Európa nélkül?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.02. 12.30

A háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart a Német Nagydíj idei kidőlése kapcsán arra figyelmeztet, hogy a Forma-1 európai gyökereit meg kell védeni.

A 2000-es évek elején az akkori 16-17 futamból még 10-11 volt európai, egy évtizeddel ezelőtt pedig nagyjából a versenynaptár felét tették ki az öreg kontinensen rendezett versenyek, 2015-ben, a Német Nagydíj törlése után mindössze hét ilyen nagydíj lesz.
Míg az ázsiai, közel-keleti helyszínek egyre szaporodnak, az elmúlt tíz évben eltűnt San Marino, a Francia Nagydíj, a rövid életű valenciai Európa Nagydíj, pénzügyi nehézségek miatt immár Németország is hiányzik, az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone pedig a monzai Olasz Nagydíj ejtését is lebegteti.
Stewart háromszor győzött a Nürburgringen


A háromszoros világbajnok Sir Jackie Stewart szerint “mindenképp helyet kell adni” az olyan “esszenciális” helyszíneknek, mint Németország, Olaszország, Nagy-Britannia, Franciaország és Monaco, mert “miattuk létezik a motorsport a mai formájában”.
“Purista megközelítés, de a múltat tisztelettel kell kezelni. Ezeknek a versenyeknek mindig szerepelniük kellene a naptárban. Nagyszerű, hogy van Amerikai Nagydíjunk, Brazil Nagydíjunk meg Bahrein, jó, hogy annyi új országba megyünk, de a hagyományainkat meg kell őrizni” – magyarázta a skót legenda az AP hírügynökségnek.
Stewart Sebastian Vettel szepangi meglepetésgyőzelméről és Lewis Hamilton valószínű címvédéséről is beszélt:


“Nagyon jól jött Vettel győzelme. A Mercedes dominanciája már ártott a Forma-1-nek, ugyanúgy esik a televíziós nézettség, mint Michael Schumacher ferraris éveiben. Szorosabb verseny, több győztes kell, nem csak az állandó ismétlődés. Nagyon remélem, hogy a Ferrari sikere nem csak egyszeri villanás volt, igaz, a Mercedes tényleg érinthetetlen.”
“Engem amúgy nem zavar majd, ha Lewis utolér a három bajnoki címmel, sőt, biztos vagyok benne, hogy még többet nyer majd. Valaki mindig az élen jár, Hamiltonnak pedig a csillagos ég a határ” – mondta 1969, ’71 és ’73 bajnoka, aki három címével az eddigi legeredményesebb brit F1-es.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.