F1: Hátsó szándékot sejtenek az ötödik motor mögött

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.31. 14.30

A kiscsapatok tartanak attól, hogy az ötödik motor váratlan engedélyezése nem a show-ról szól, hátsó szándék, egyedi igények kielégítése lehet a bevezetés mögött.

A Maláj Nagydíjon derült égből villámcsapásként jött a hír, hogy az idei évre szánt motorkeretet felemelhetik, a szabályokban rögzített négy helyett öt motort lehet felhasználni. A csapatok a Bernie Ecclestone-nal tartott találkozójukon gyakorlatilag megállapodtak a módosításról – Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint biztosan átmegy a szabály -, a kiscsapatok azonban nem örülnek felhőtlenül a plusz motornak.

A szabályt a hivatalos indoklás szerint azért hozták, hogy a pénteki szabadedzéseken is biztosítsák az akciót, mert azok a csapatok, amelyek fogytán vannak a motoroknak, spórolás miatt kihagyhatják a tréningeket.

“Ha valóban az a cél, hogy több akció legyen a pályán pénteken, akkor támogatjuk a változást” – mondta Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke. “Ha a show javítása a cél, ám legyen, de nem lenne jó, ha csak bizonyos csapatok igényeinek kielégítéséről lenne szó.”

“Támogatunk mindent, ami a sport érdekében történik, de semmi olyasmit, ami esetleg az extra motorok iránti lobbizás eredménye. A szabály az szabály, a változtatással kapcsolatban semmit nem rejtegethetünk.”

A kiscsapatok attól tartanak, a módosítás extra kiadást jelent nekik, de Horner szerint ilyesmiről nincs szó. A lazításnak ugyanakkor biztosan örül a Red Bull és a McLaren, ezek a csapatok máris elhasználtak egy-egy motort, így a büntetések elkerülése szempontjából jól járnak az ötödik erőforrással.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.