F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme

Forma-1 Maláj Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.29. 10.51

A Mercedes rossz gumikezelésének köszönhetően a Ferrari kiénekelte a sajtot a címvédő szájából, Sebastian Vettel megnyerte a Maláj Nagydíjat az ezüst nyilak előtt.

Van remény! A biztonsági autó “segítsége”, az extrém meleg és a Mercedes túlzott gumifogyasztása és rossz stratégiai döntései miatt Sebastian Vettel megverte az ezüst nyilakat a Maláj Nagydíjon. A remekül versenyző, a leintés után olaszul hálálkodó négyszeres világbajnok a 2013-as Brazil Nagydíj, a Ferrari pedig a kis híján két év, a 2013-as Spanyol Nagydíj után győzött újra. Vettel a negyedik szepangi és pályafutása 40. győzelmét aratta.


Lewis Hamilton végzett a második, Nico Rosberg a harmadik helyen.
Vettel akkor állt az élre, amikor Marcus Ericcson kicsúszott autója miatt a pályára hajtott a biztonsági autó és Vettel nem, de a mercisek a bokszba hajtottak új abroncsokért – onnantól már a volt Red Bull-os irányított.
Nemcsak Vettel teljesítménye volt kiemelkedő a Maláj Nagydíjon, hanem Kimi Räikkönené is, bár a finn szombaton még a Q3-ba sem jutott, majd a futam első körében defektet kapott és a sor végére került, később a mezőnyön átgázolva a negyedik helyig kapaszkodott. A Ferrarik sikerében nemcsak az idénre feljavított motor játszott szerepet, de a kasztni is, amely jóval finomabban bánik a gumikkal, mint a Mercedesé, amely emiatt szenvedett Malajziában.
A futamon a McLaren-Honda ismét leszerepelt, mindkét autójuk műszaki hiba miatt idő előtt kiállt. A Toro Rosso viszont erős hétvégét zárt, miután mindkét autójuk a top10-ben végzett, a 17 éves Max Verstappen minden idők legfiatalabb Forma-1-es pontszerzője lett.

Így zajlott a verseny
A pénteken és a szombati első edzésen látott forróságban, 34 fokos levegő- és 60 fokos aszfalthőmérséklet mellett várták a 2015-ös Forma-1-es második versenyét, a Maláj Nagydíjat a versenyzők Szepangban.
Az élről a címvédő, Lewis Hamilton, mellőle a ferraris Sebastian Vettel, mögülük Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Max Verstappen, Felipe Massa, Valtteri Bottas, Marcus Ericsson és Romain Grosjean állt a top10-ben, Kimi Räikkönen a 11. rajtkockából indult.
A mezőny végén a két McLaren állt és az egyik Manor állt – Will Stevens az üzemanyagrendszer meghibásodása miatt nem tudott a rajtrácsra állni.


A rajtnál Rosberg ugyan támadta Vettelt, de viszonylag simán elment a mezőny, az élen Hamilton, utána Vettel, majd Rosberg, Ricciardo, Massa viszont egy helyet javítva Kvjat elé került.
Maldonado a kör végén defekttel battyogott vissza a bokszba, míg Kimi Räikkönen a sauberes Felipe Nasrral ért össze, szintén defektet kapott, de a bokszkijárat már elment, így a 2007-es világbajnoknak egy teljes kört kellett megtennie, mire cserélhetett. Az ígéretes indult hétvége újabb ütést kapott.
A harmadik kör hozta a nagy fordulatot: Marcus Ericsson az első kanyarban kicsúszott, a sóderben elásta a Sauber hátsó kerekét, beküldték a biztonsági autót.


Míg Vettel maradt a pályán, a Mercedesek viszont kimentek friss, kemény gumikért. Rosbergnek várni is kellett egy kicsit Hamiltonra. Szintén kiment a két Red Bull és a két Williams is, náluk Bottas járt rosszul, mert csak három abronccsal várták.
A sorrend így változott a top10-ben: Vettel, Hülkenberg, Grosjean, Sainz, Perez, Hamilton, Ricciardo, Massa, Rosberg, Kvjat. A safety car szakasz Räikkönen számára pozitívumot jelentett, mert így fel tudott zárkózni a mezőny végére. 
A biztonsági autó 2 kör után távozott, az újrarajtolást követően a Mercedesek, és Räikkönen lendületesen, a Red Bullok kevésbé határozottan lépegettek előre, de néhány kör alatt mindannyian a top10-ben voltak.


Vettel végül a 18. körben cserélt, a második etapjára is közepes keveréket vett fel, a 3. helyre ért vissza. Ugyanakkor Ricciardo saját csapattársát, Kvjatot megelőzve lépett a 6. helyre, de aztán ő is kereket cserélt. 
A Mercedeseken a kemény keverék egyre jobban fogyott, Vettel a frissebb abroncsokon beérte Rosberget, a 22. körben meg is előzte, visszavette a rajtpozícióját, a 2. helyet.
Fernando Alonso versenye ugyanekkor véget ért, a csapat kiállásra szólította, a spanyol első idei versenyén a garázsban végezte.
Verstappen a 23. körben bizonyította, hogy miért került az F1-be 17 évesen: erőből, határozottan előzte meg Ricciardót, a 10. helyre lépett fel, utána Hülkenberget is elkapta.
Vettel a 24. kör végén Hamiltont is beérte, az utolsó hajtűben már megelőzte, de a címvédő ki is ment friss gumikért, a Mercedes stratégiát váltott és az angolnak közepes keveréket adtak. A 3. helyre tért vissza.


A 26. körben Kvjat Ricciardót és Hülkenberget egyszerre akarta előzni az első-második kanyarkombinációban, de a Force India elé keveredett, nem volt hely, a Red Bullt meglökte a belső íven lévő rivális, az autó keresztbe fordult. Az orosz 3 helyet esett vissza.
Rosberg a 27. körben kapott végre újabb gumikat, de Hamiltonnal ellentétben keményeket kapott, úgy tűnt, a végéig akar menni.
A 31. körben a 12-13. helyen küzdő Perez és Grosjean ért össze, az előzni próbáló francia megpördült, de nagy szerencséjére irányba állt, tudta folytatni a versenyt, csak a gumik bánták. 


A Force Indiánál annál jobban bánták az incidenseket, a versenybírók mindkét esetben az ő pilótájukat ítélték hibásnak, így Hülkenberg és Perez is 10 másodperces időbüntetést kapott.
A Ferrarinál kiválóan vitték tovább a stratégiát, Vettelt a 37. körben hívták ki utolsó cseréjére, megkapta a kemény keveréket, és sikerült Rosberg elé, a 2. helyre visszaérni, miközben a vezető Hamilton máris lassulásra panaszkodott a rádión.
Az angol nem is bírta tovább, a kör végén kiment, keményet vett fel, a 3. helyre került. Hamilton pár körrel később kétségbe vonta a gumiválasztást, de a rádión tisztázták, hogy ez a legjobb lehetősége.
Rosbergnél viszont nem volt mit tenni, 15 körrel a vége előtt ki kellett mennie a harmadik cserére, igaz, a 3. helyet megőrizte.
A McLarennél a 42. körben Button is kidőlt, rádión jelezte, hogy elszállt a motorerő.
Vettel a 44. körben utolérte az előtte a 11. helyért keményen csatázó Grosjeant és Hülkenberget, de nem tartották fel túlságosan.


A 47-48. körben a két Toro Rosso-ifjonc, Verstappen és Sainz birkózott, a 17 éves holland ügyesen vette el a 7. helyet csapattársától.
A sorrend öt körrel a vége előtt Vettel, Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Massa, Bottas, Verstappen, Sainz, Ricciardo és Kvjat volt a pontszerző helyeken. Vettel ekkorra beérte a Red Bullokat, volt csapata autóinak lekörözésére készült.
Ricciardo és Kvjat az 53. körben el is engedte Vettelt. Az 54-55. körön a Williamsnél akakult ki házi csata, Bottas támadásait egy darabig visszaverte Massa, de az utolsó körön a finn végül keresztüldolgozta magát a másik fehér autón, fellépett az 5. helyre.
“Síííí, ragazzi! Grazie, grazie, grazie!” – kiabálta Vettel, amikor eljutott a kockás zászlóig, a mind a Ferrari, mind a német pilóta számára győzelem nélküli 2014-es év után diadalt hozott az olasz csapatnak.
Mögötte Hamilton és Rosberg vert seregként ért be, majd a minden nehézség ellenére kiemelkedően vezető Kimi Räikkönen következett, a két Williams, a két Toro Rosso, és csak utánuk a két Red Bull. A Toro Rosso nem csak verte az anyacsapatot, hanem Forma-1-es történelmet írt, Max Verstappen minden idők legfiatalabb pontszerzője lett. 

F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme 1

Maláj Nagydíj, Szepang, 2015.03.29.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.