Van remény! A biztonsági autó “segítsége”, az extrém meleg és a Mercedes túlzott gumifogyasztása és rossz stratégiai döntései miatt Sebastian Vettel megverte az ezüst nyilakat a Maláj Nagydíjon. A remekül versenyző, a leintés után olaszul hálálkodó négyszeres világbajnok a 2013-as Brazil Nagydíj, a Ferrari pedig a kis híján két év, a 2013-as Spanyol Nagydíj után győzött újra. Vettel a negyedik szepangi és pályafutása 40. győzelmét aratta.


Lewis Hamilton végzett a második, Nico Rosberg a harmadik helyen.
Vettel akkor állt az élre, amikor Marcus Ericcson kicsúszott autója miatt a pályára hajtott a biztonsági autó és Vettel nem, de a mercisek a bokszba hajtottak új abroncsokért – onnantól már a volt Red Bull-os irányított.
Nemcsak Vettel teljesítménye volt kiemelkedő a Maláj Nagydíjon, hanem Kimi Räikkönené is, bár a finn szombaton még a Q3-ba sem jutott, majd a futam első körében defektet kapott és a sor végére került, később a mezőnyön átgázolva a negyedik helyig kapaszkodott. A Ferrarik sikerében nemcsak az idénre feljavított motor játszott szerepet, de a kasztni is, amely jóval finomabban bánik a gumikkal, mint a Mercedesé, amely emiatt szenvedett Malajziában.
A futamon a McLaren-Honda ismét leszerepelt, mindkét autójuk műszaki hiba miatt idő előtt kiállt. A Toro Rosso viszont erős hétvégét zárt, miután mindkét autójuk a top10-ben végzett, a 17 éves Max Verstappen minden idők legfiatalabb Forma-1-es pontszerzője lett.

Így zajlott a verseny
A pénteken és a szombati első edzésen látott forróságban, 34 fokos levegő- és 60 fokos aszfalthőmérséklet mellett várták a 2015-ös Forma-1-es második versenyét, a Maláj Nagydíjat a versenyzők Szepangban.
Az élről a címvédő, Lewis Hamilton, mellőle a ferraris Sebastian Vettel, mögülük Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Danyiil Kvjat, Max Verstappen, Felipe Massa, Valtteri Bottas, Marcus Ericsson és Romain Grosjean állt a top10-ben, Kimi Räikkönen a 11. rajtkockából indult.
A mezőny végén a két McLaren állt és az egyik Manor állt – Will Stevens az üzemanyagrendszer meghibásodása miatt nem tudott a rajtrácsra állni.


A rajtnál Rosberg ugyan támadta Vettelt, de viszonylag simán elment a mezőny, az élen Hamilton, utána Vettel, majd Rosberg, Ricciardo, Massa viszont egy helyet javítva Kvjat elé került.
Maldonado a kör végén defekttel battyogott vissza a bokszba, míg Kimi Räikkönen a sauberes Felipe Nasrral ért össze, szintén defektet kapott, de a bokszkijárat már elment, így a 2007-es világbajnoknak egy teljes kört kellett megtennie, mire cserélhetett. Az ígéretes indult hétvége újabb ütést kapott.
A harmadik kör hozta a nagy fordulatot: Marcus Ericsson az első kanyarban kicsúszott, a sóderben elásta a Sauber hátsó kerekét, beküldték a biztonsági autót.


Míg Vettel maradt a pályán, a Mercedesek viszont kimentek friss, kemény gumikért. Rosbergnek várni is kellett egy kicsit Hamiltonra. Szintén kiment a két Red Bull és a két Williams is, náluk Bottas járt rosszul, mert csak három abronccsal várták.
A sorrend így változott a top10-ben: Vettel, Hülkenberg, Grosjean, Sainz, Perez, Hamilton, Ricciardo, Massa, Rosberg, Kvjat. A safety car szakasz Räikkönen számára pozitívumot jelentett, mert így fel tudott zárkózni a mezőny végére. 
A biztonsági autó 2 kör után távozott, az újrarajtolást követően a Mercedesek, és Räikkönen lendületesen, a Red Bullok kevésbé határozottan lépegettek előre, de néhány kör alatt mindannyian a top10-ben voltak.


Vettel végül a 18. körben cserélt, a második etapjára is közepes keveréket vett fel, a 3. helyre ért vissza. Ugyanakkor Ricciardo saját csapattársát, Kvjatot megelőzve lépett a 6. helyre, de aztán ő is kereket cserélt. 
A Mercedeseken a kemény keverék egyre jobban fogyott, Vettel a frissebb abroncsokon beérte Rosberget, a 22. körben meg is előzte, visszavette a rajtpozícióját, a 2. helyet.
Fernando Alonso versenye ugyanekkor véget ért, a csapat kiállásra szólította, a spanyol első idei versenyén a garázsban végezte.
Verstappen a 23. körben bizonyította, hogy miért került az F1-be 17 évesen: erőből, határozottan előzte meg Ricciardót, a 10. helyre lépett fel, utána Hülkenberget is elkapta.
Vettel a 24. kör végén Hamiltont is beérte, az utolsó hajtűben már megelőzte, de a címvédő ki is ment friss gumikért, a Mercedes stratégiát váltott és az angolnak közepes keveréket adtak. A 3. helyre tért vissza.


A 26. körben Kvjat Ricciardót és Hülkenberget egyszerre akarta előzni az első-második kanyarkombinációban, de a Force India elé keveredett, nem volt hely, a Red Bullt meglökte a belső íven lévő rivális, az autó keresztbe fordult. Az orosz 3 helyet esett vissza.
Rosberg a 27. körben kapott végre újabb gumikat, de Hamiltonnal ellentétben keményeket kapott, úgy tűnt, a végéig akar menni.
A 31. körben a 12-13. helyen küzdő Perez és Grosjean ért össze, az előzni próbáló francia megpördült, de nagy szerencséjére irányba állt, tudta folytatni a versenyt, csak a gumik bánták. 


A Force Indiánál annál jobban bánták az incidenseket, a versenybírók mindkét esetben az ő pilótájukat ítélték hibásnak, így Hülkenberg és Perez is 10 másodperces időbüntetést kapott.
A Ferrarinál kiválóan vitték tovább a stratégiát, Vettelt a 37. körben hívták ki utolsó cseréjére, megkapta a kemény keveréket, és sikerült Rosberg elé, a 2. helyre visszaérni, miközben a vezető Hamilton máris lassulásra panaszkodott a rádión.
Az angol nem is bírta tovább, a kör végén kiment, keményet vett fel, a 3. helyre került. Hamilton pár körrel később kétségbe vonta a gumiválasztást, de a rádión tisztázták, hogy ez a legjobb lehetősége.
Rosbergnél viszont nem volt mit tenni, 15 körrel a vége előtt ki kellett mennie a harmadik cserére, igaz, a 3. helyet megőrizte.
A McLarennél a 42. körben Button is kidőlt, rádión jelezte, hogy elszállt a motorerő.
Vettel a 44. körben utolérte az előtte a 11. helyért keményen csatázó Grosjeant és Hülkenberget, de nem tartották fel túlságosan.


A 47-48. körben a két Toro Rosso-ifjonc, Verstappen és Sainz birkózott, a 17 éves holland ügyesen vette el a 7. helyet csapattársától.
A sorrend öt körrel a vége előtt Vettel, Hamilton, Rosberg, Räikkönen, Massa, Bottas, Verstappen, Sainz, Ricciardo és Kvjat volt a pontszerző helyeken. Vettel ekkorra beérte a Red Bullokat, volt csapata autóinak lekörözésére készült.
Ricciardo és Kvjat az 53. körben el is engedte Vettelt. Az 54-55. körön a Williamsnél akakult ki házi csata, Bottas támadásait egy darabig visszaverte Massa, de az utolsó körön a finn végül keresztüldolgozta magát a másik fehér autón, fellépett az 5. helyre.
“Síííí, ragazzi! Grazie, grazie, grazie!” – kiabálta Vettel, amikor eljutott a kockás zászlóig, a mind a Ferrari, mind a német pilóta számára győzelem nélküli 2014-es év után diadalt hozott az olasz csapatnak.
Mögötte Hamilton és Rosberg vert seregként ért be, majd a minden nehézség ellenére kiemelkedően vezető Kimi Räikkönen következett, a két Williams, a két Toro Rosso, és csak utánuk a két Red Bull. A Toro Rosso nem csak verte az anyacsapatot, hanem Forma-1-es történelmet írt, Max Verstappen minden idők legfiatalabb pontszerzője lett. 

F1: Megvan Vettel első ferraris győzelme 1

Maláj Nagydíj, Szepang, 2015.03.29.