F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

Forma-1 Maláj Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.28. 11.35

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta magát, Räikkönen rosszul járt.

Lewis Hamilton pályafutása 40. pole pozícióját megszerezve nyerte meg a Maláj Nagydíj időmérőjét, de a mercedeses címvédő sikere hajszálon múlott: a fináléban a ferraris Sebastian Vettel kevesebb mint egy tizeddel volt lassabb nála – az olasz csapat autója pontosan két év után ért újra a rajtrács első sorára.


Az eső miatt kétszer halasztott, végül gyorsan száradó pályán tartott Q3-ban Nico Rosberg túlgondolkodta az utolsó kört, “csak” a 3. lett, míg a Red Bull reményt meríthet a 4-5. helyből.
A Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen remekelt, a 6. rajtkockát szerezte meg, élete második Forma-1-es versenyhétvégéjén máris beállította édesapja, Jos Verstappen (Benetton, Stewart, Arrows) legjobb időmérős eredményét.
A Williams eltaktikázta magát a fináléban, a rossz gumiválasztás miatt lépéshátrányban voltak, csak a 7. és 9. hely jött össze.
A McLaren a Q1-ben búcsúzott, az amúgy látványos formajavulás még nem volt elég az érdemi versenyképességhez. Az idei első hétvégéjét teljesítő Manor pilótái nem érték el a 107 %-os küszöböt, csak külön engedéllyel indulhatnak majd vasárap.
Így zajlott az időmérő
Forróságban (33 fokos levegő- és 52 fokos aszfalthőmérséklet), de fenyegetően közelítő felhők és szeszélyes szél mellett kezdődött a 2015-ös Forma-1-es idény második kvalifikációja a Szepangban. 
Azon kívül, hogy megérkezik-e az eső, és ha igen, mikor, a Q1 fő kérdése az volt, hogy a sereghajtó Manor megugorja-e a 107 %-os küszöböt, valamint hogy a McLaren-Hondának lehet-e esélye a továbbjutásra.


A szakasz kezdetén természetesen mindenki igyekezett legalább egy “biztonsági” kört futni még azelőtt, hogy leszakadna az ég. A többség gyorsan le is tudta a kötelezőt, azonban a manoros Will Stevens műszaki problémák miatt nem tudott kimenni a pályára, Roberto Merhi ideje pedig nem volt elég.
Az utolsó percekben Sergio Perez, Pastor Maldonado, Romain Grosjean és a két mclarenes, Fernando Alonso és Jenson Button csatázott a továbbjutásért. A Force Indiá-s mexikói és a két Lotus végül lazán teljesítette a feladatot, a McLarenek – és a Manorok – mellett végül a melbourne-i meglepetésújonc, Felipe Nasr búcsúzott.
A Q2 elején szó szerint a teljes mezőny ott állt a bokszutca kijáratánál, a riválisok mellett az egyre közelítő esővel is versenyben álltak. 15 autó libasorban haladt a pályán, ami nem könnyítette meg a tiszta kör teljesítményét.
Az első gyors kör kezdetén már az első és a 7-8. kanyar környékén esni is kezdett, mindenkinek egyetlen esélye volt gyors kört teljesíteni.


Rosberg és Vettel az élre ugrott, Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen viszont beszorult Marcus Ericsson mögé – a finn top10-en kívüli időt futott, míg Hamilton csak a 8. pozícióig jutott, az ég pedig leszakadt. A nagy vesztes Räikkönen volt, hiszen a szabadedzéseken ő volt a Mercedesek legközelebbi kihívója.
A második szakasz végéig már nem szűnt az eső, és értelme sem lett volna kimenni, így Räikkönen mellett búcsúzott Pastor Maldonado, a két Force India, valamint a Toro Rosso egyik tehetsége, Carlos Sainz.
Az eső miatt a Q3 kezdését 15 perccel elhalasztották. Az eső csendesedett, a bejelentett halasztás végén a biztonsági autó kiment egy állapotfelmérő körre, azonban a versenyigazgatóság újabb negyedórás csúsztatás mellett döntött. A safety car második felderítőköre után megszületett a döntés, hely idő szerint 18.15-kor újraindult az időmérő.
A Q3 elején nagy kérdés volt, hogy a teljes esőgumi kell vagy az intermediate is elég-e: a Ferrarinál és a Red Bullnál megkockáztatták az utóbbiakat. A bokszutca kijáratánál a két Williams, a sauberes Ericsson, Vettel, Ricciardo sorakozott. A pár pillanattal később kiguruló Mercedesek is az átmeneti gumikkal léptek a pályára.


Az első kör azonnal megmutatta, hogy az intermediate a jó választás, igaz, a pálya száradása miatt az utolsó percen, az utolsó kör időzítésén múlott minden. Az első “menet” után az autók sorra mentek ki a fináléra szánt friss gumikért – a Williamsek kétszer is.
Rosberg komolyan taktikázott, a lehető legkésőbb akarta elkezdeni a körét, de ezzel előbb Massát, majd csapattársát, Hamiltont is feltartotta.
A befutónál Hamilton maradt az élen, mögötte Vettel, Rosberg pedig az ügyeskedés ellenére is csak a 3. helyet csípte meg.
A 4-5. pozíciót a Red Bull hozta, az energiaital-gyártó eredményét pedig a 17 éves Max Verstappen (Toro Rosso) 6. helye kerekítette ki. Mögöttük Massa, Grosjean, Bottas és Ericsson zárt.
Maláj Nagydíj, kvalifikáció, Szepang, 2015.03.28.

Kommentek

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.