F1: Vettel majdnem elkapta Hamiltont

Forma-1 Maláj Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.28. 11.35

A Maláj Nagydíj esővel megkavart kvalifikációján Hamilton csak hajszállal előzte meg Vettelt a pole-csatában, Rosberg eltaktikázta magát, Räikkönen rosszul járt.

Lewis Hamilton pályafutása 40. pole pozícióját megszerezve nyerte meg a Maláj Nagydíj időmérőjét, de a mercedeses címvédő sikere hajszálon múlott: a fináléban a ferraris Sebastian Vettel kevesebb mint egy tizeddel volt lassabb nála – az olasz csapat autója pontosan két év után ért újra a rajtrács első sorára.


Az eső miatt kétszer halasztott, végül gyorsan száradó pályán tartott Q3-ban Nico Rosberg túlgondolkodta az utolsó kört, “csak” a 3. lett, míg a Red Bull reményt meríthet a 4-5. helyből.
A Toro Rosso 17 éves újonca, Max Verstappen remekelt, a 6. rajtkockát szerezte meg, élete második Forma-1-es versenyhétvégéjén máris beállította édesapja, Jos Verstappen (Benetton, Stewart, Arrows) legjobb időmérős eredményét.
A Williams eltaktikázta magát a fináléban, a rossz gumiválasztás miatt lépéshátrányban voltak, csak a 7. és 9. hely jött össze.
A McLaren a Q1-ben búcsúzott, az amúgy látványos formajavulás még nem volt elég az érdemi versenyképességhez. Az idei első hétvégéjét teljesítő Manor pilótái nem érték el a 107 %-os küszöböt, csak külön engedéllyel indulhatnak majd vasárap.
Így zajlott az időmérő
Forróságban (33 fokos levegő- és 52 fokos aszfalthőmérséklet), de fenyegetően közelítő felhők és szeszélyes szél mellett kezdődött a 2015-ös Forma-1-es idény második kvalifikációja a Szepangban. 
Azon kívül, hogy megérkezik-e az eső, és ha igen, mikor, a Q1 fő kérdése az volt, hogy a sereghajtó Manor megugorja-e a 107 %-os küszöböt, valamint hogy a McLaren-Hondának lehet-e esélye a továbbjutásra.


A szakasz kezdetén természetesen mindenki igyekezett legalább egy “biztonsági” kört futni még azelőtt, hogy leszakadna az ég. A többség gyorsan le is tudta a kötelezőt, azonban a manoros Will Stevens műszaki problémák miatt nem tudott kimenni a pályára, Roberto Merhi ideje pedig nem volt elég.
Az utolsó percekben Sergio Perez, Pastor Maldonado, Romain Grosjean és a két mclarenes, Fernando Alonso és Jenson Button csatázott a továbbjutásért. A Force Indiá-s mexikói és a két Lotus végül lazán teljesítette a feladatot, a McLarenek – és a Manorok – mellett végül a melbourne-i meglepetésújonc, Felipe Nasr búcsúzott.
A Q2 elején szó szerint a teljes mezőny ott állt a bokszutca kijáratánál, a riválisok mellett az egyre közelítő esővel is versenyben álltak. 15 autó libasorban haladt a pályán, ami nem könnyítette meg a tiszta kör teljesítményét.
Az első gyors kör kezdetén már az első és a 7-8. kanyar környékén esni is kezdett, mindenkinek egyetlen esélye volt gyors kört teljesíteni.


Rosberg és Vettel az élre ugrott, Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen viszont beszorult Marcus Ericsson mögé – a finn top10-en kívüli időt futott, míg Hamilton csak a 8. pozícióig jutott, az ég pedig leszakadt. A nagy vesztes Räikkönen volt, hiszen a szabadedzéseken ő volt a Mercedesek legközelebbi kihívója.
A második szakasz végéig már nem szűnt az eső, és értelme sem lett volna kimenni, így Räikkönen mellett búcsúzott Pastor Maldonado, a két Force India, valamint a Toro Rosso egyik tehetsége, Carlos Sainz.
Az eső miatt a Q3 kezdését 15 perccel elhalasztották. Az eső csendesedett, a bejelentett halasztás végén a biztonsági autó kiment egy állapotfelmérő körre, azonban a versenyigazgatóság újabb negyedórás csúsztatás mellett döntött. A safety car második felderítőköre után megszületett a döntés, hely idő szerint 18.15-kor újraindult az időmérő.
A Q3 elején nagy kérdés volt, hogy a teljes esőgumi kell vagy az intermediate is elég-e: a Ferrarinál és a Red Bullnál megkockáztatták az utóbbiakat. A bokszutca kijáratánál a két Williams, a sauberes Ericsson, Vettel, Ricciardo sorakozott. A pár pillanattal később kiguruló Mercedesek is az átmeneti gumikkal léptek a pályára.


Az első kör azonnal megmutatta, hogy az intermediate a jó választás, igaz, a pálya száradása miatt az utolsó percen, az utolsó kör időzítésén múlott minden. Az első “menet” után az autók sorra mentek ki a fináléra szánt friss gumikért – a Williamsek kétszer is.
Rosberg komolyan taktikázott, a lehető legkésőbb akarta elkezdeni a körét, de ezzel előbb Massát, majd csapattársát, Hamiltont is feltartotta.
A befutónál Hamilton maradt az élen, mögötte Vettel, Rosberg pedig az ügyeskedés ellenére is csak a 3. helyet csípte meg.
A 4-5. pozíciót a Red Bull hozta, az energiaital-gyártó eredményét pedig a 17 éves Max Verstappen (Toro Rosso) 6. helye kerekítette ki. Mögöttük Massa, Grosjean, Bottas és Ericsson zárt.
Maláj Nagydíj, kvalifikáció, Szepang, 2015.03.28.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.