F1: Visszalépéssel javult a Red Bull

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.27. 14.40

A Red Bullnál a Melbourne kikövetelt, kapkodva elkészített fejlesztéseket ejtve, régebbi beállításokhoz visszatérve sikerült javítani az autón. Ott lehetnek a sűrűjében.

A Melbourne-ben csúnyán leszerepelt Red Bullnál a Maláj Nagydíj szabadedzésein is akadtak műszaki gondok, de az RB11-es így is versenyképesebbnek látszott. Danyiil Kvjat a 4. idővel zárt a délutáni gyakorláson, Daniel Ricciardo pedig a technikai problémákkal együtt is hozott egy 10. időt. 


Az ausztrál versenyző az edzések után elárulta, hogy a javulás gyakorlatilag a visszalépésnek köszönhető, ejtették a Renault erőforrását vezethetetlenné tevő melbourne-i fejlesztéseket: 
“Úgy gondolom, hogy Melbourne-ben megpróbálkoztunk valami újjal, hogy előrébb lépjünk a tesztek után, most pedig gyakorlatilag visszatértünk ahhoz, amit a teszteken használtunk. Ahelyett, hogy újabb előrelépést hajszolnánk a hétvégén, inkább visszatértünk ahhoz, amitől legalább vezethető az autó.”
“Vannak egyértelmű pozitívumok: délelőtt a Melbourne-ben tapasztalt vezethetőségi nehézségek nagy része máris nem volt meg, szóval ami akkor a legnagyobb gondokat okozta, elmúlt.”
“Délelőtt sikerült dolgoznunk néhány beállításon, délután viszont akadt pár probléma, amik miatt nem vezethettem sokat, de az biztos, még abból a pár körből is látszik, hogy a motor tekintetében pozitív fejlemények vannak.”


Ricciardo úgy véli, hogy az saját bajai ellenére Kvjat bizonyította, hogy nem rossz az autó:
“Én gyakorlatilag csak öt hengerrel mentem először. Az edzés legvégén még ki tudtam menni újra, és az első kemény gumis körömön, az egyetlen érdemi mért körömön minden jó ment. Kellene még pár kör, de ahogy Dani megmutatta, ha az autó rendben van, akkor egyáltalán nem rossz.”
“Azt hiszem, az ideje valós volt. Úgy emlékszem, hogy a második szektorban nagyon jó volt, ott, ahol a gyors részeken tényleg számít az autó. A gyors kanyarokban aerodinamikailag jó az autó, egyértelműen pozitív jeleket látunk.”
Az orosz ifjonc is hasonlóan beszélt: “Az eredménytábla jól mutat, bár péntekenként és nem szoktam vele foglalkozni túlságosan. A megfelelő időben szeretnék jó eredményt látni. De érzésre, és ez a fő, az autó tényleg, egyértelműen jónak tűnik.”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.