F1: Lazítanak a motorkorlátozáson

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.27. 12.45

A Forma-1-es csapatok megegyeztek, hogy visszatérnek a 2014-es gyakorlathoz, négy helyett öt erőforrást használhatnak majd autónként.

Az új, 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások tavalyi bevezetésekor az autónként egy idényben használható új erőforrások számát ötre csökkentették, amit idénre még eggyel megkurtítottak.
Úgy tűnik, ez már mindenkinek túl kevés, a Forma-1-es csapatok képviselői csütörtökön Szepangban megegyeztek, hogy visszahozzák az ötös keretet – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már a Kínai Nagydíj előtt hivatalossá teheti a szabálymódosítást.
A változtatásban két pozitívumot látnak az F1-esek: az egyik a motorfejlesztési kreditek felhasználásának nagyobb rugalmassága, a másik pedig, hogy az autók többet lesznek a pályán az edzéseken, nem kell majd annyira spórolni.


“Én dobtam be az ötletet” – mondta a Red Bull főnöke, Christian Horner. “A cél, hogy az autók kint lehessenek a pályán, mert amúgy az idény előrehaladtával egyre nehezebb lenne a helyzet, a csapatok lehetőségei egyre korlátozottabbá válnának. De úgy tűnik, hogy teljes az egyetértés, ami jó jel.”
Azt egyelőre nem tudni, hogy az ötödik erőforrást simán hozzáadják az eddigi négyhez, vagy kizárólag pénteken, az edzéseken lehet használni: “Ez még nem dőlt el, de nekem mindegy is, hogy pénteki motor lesz vagy visszatérünk a tavalyi szabályhoz” – jegyezte meg Horner.
“Még nagyon új a dolog, szóval nem gondolkodtam rajta alaposabban. De egyértelmű, hogy így rugalmasabban dolgozhatunk, jobb ütemben hozhatjuk a fejlesztéseket a pályára, szóval meg fogjuk nézni, mi is legyen, amikor életbe lép a szabály” – nyilatkozta a Ferrari technikai főnöke, James Allison.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.