F1: Alonso még nem 100 százalékos

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.27. 13.40

Fernando Alonso azt mondja, még nem tökéletes az erőnléte, a McLaren viszont óriásit lépett előre.

A barcelonai teszten szerzett agyrázkódása miatt a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat kényszerűen kihagyó Fernando Alonso a Maláj Nagydíjon visszatért a pályára, több mint egy hónap után ült be újra a McLaren-Hondába.
A spanyol pilóta a 16. idővel, csapattársa, Jenson Button előtt jó egy tizedmásodperccel zárt. Nagyon elégedett volt az első napon tapasztaltakkal:


“Sokkal jobb a csomag! Hogy őszinte legyek, télen nagyon sok probléma volt az autóval, négy-öt kör után mindig meg kellett állni, valamit cserélni kellett. Ma 45 kört mentem a legkisebb probléma nélkül, minden a tervek szerint zajlott.”
“Ausztráliában még 4,6 másodpercre voltunk a pole-időtől, itt 3-3,5 másodperc lehet majd, szóval 1,5 másodpercet javultunk két hét alatt. Hatalmas előrelépés.”
A kérdésre, hogy ezúttal lehet-e esélye a McLarennek a Q1-ből való továbbjutásra, a kétszeres bajnok óvatosan felelt:
“Nem tudom, még nagyon sokat kell tanulnom. Nagyon sokat kell még fejleszteni az erőforráson, a fékrendszeren, minden egyes kör számít. Nincs konkrét cél erre a hétvégére, de az elmúlt 15 napban elért fejlődés igen érdekes.”


A Melbourne-ben két kör hátrányban, legutolsóként beérő Button még visszafogottabban beszélt:
“Ma mindenkinek nagyon nehéz dolga volt a pályán, még a jobb autóknál is hiányzott a kiszámítható balansz. A szél nagyon megnehezíti a dolgokat, tényleg nem volt könnyű, de úgy tűnik, hogy egy kicsit versenyképesebbek lettünk. Lehet, hogy tévedtem, amikor azt mondtam tegnap, hogy nem versenyezhetünk majd a többiekkel. Akár ez is lehetséges, és ha így van, az óriási előrelépést jelent majd.” 


Ami Alonso fizikai állapotát illeti, a spanyol nem titkolta, hogy a szepangi hőség, és az elmúlt hetek kihagyása azért éreztette a hatását.
“Nagyon jó érzés volt végre autóba ülni ma a sok edzőtermi munka után, csinálhat az ember bármit, azért vezetni nagyon más. Extrém körülmények vannak itt, nagy a hőség, fizikailag igen megterhelő. Két hét edzés után még nem vagyok 100 százalékos, de annyira azért már jól vagyok, hogy élvezzem a vezetést!”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.