F1: Alonso még nem 100 százalékos

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.27. 13.40

Fernando Alonso azt mondja, még nem tökéletes az erőnléte, a McLaren viszont óriásit lépett előre.

A barcelonai teszten szerzett agyrázkódása miatt a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat kényszerűen kihagyó Fernando Alonso a Maláj Nagydíjon visszatért a pályára, több mint egy hónap után ült be újra a McLaren-Hondába.
A spanyol pilóta a 16. idővel, csapattársa, Jenson Button előtt jó egy tizedmásodperccel zárt. Nagyon elégedett volt az első napon tapasztaltakkal:


“Sokkal jobb a csomag! Hogy őszinte legyek, télen nagyon sok probléma volt az autóval, négy-öt kör után mindig meg kellett állni, valamit cserélni kellett. Ma 45 kört mentem a legkisebb probléma nélkül, minden a tervek szerint zajlott.”
“Ausztráliában még 4,6 másodpercre voltunk a pole-időtől, itt 3-3,5 másodperc lehet majd, szóval 1,5 másodpercet javultunk két hét alatt. Hatalmas előrelépés.”
A kérdésre, hogy ezúttal lehet-e esélye a McLarennek a Q1-ből való továbbjutásra, a kétszeres bajnok óvatosan felelt:
“Nem tudom, még nagyon sokat kell tanulnom. Nagyon sokat kell még fejleszteni az erőforráson, a fékrendszeren, minden egyes kör számít. Nincs konkrét cél erre a hétvégére, de az elmúlt 15 napban elért fejlődés igen érdekes.”


A Melbourne-ben két kör hátrányban, legutolsóként beérő Button még visszafogottabban beszélt:
“Ma mindenkinek nagyon nehéz dolga volt a pályán, még a jobb autóknál is hiányzott a kiszámítható balansz. A szél nagyon megnehezíti a dolgokat, tényleg nem volt könnyű, de úgy tűnik, hogy egy kicsit versenyképesebbek lettünk. Lehet, hogy tévedtem, amikor azt mondtam tegnap, hogy nem versenyezhetünk majd a többiekkel. Akár ez is lehetséges, és ha így van, az óriási előrelépést jelent majd.” 


Ami Alonso fizikai állapotát illeti, a spanyol nem titkolta, hogy a szepangi hőség, és az elmúlt hetek kihagyása azért éreztette a hatását.
“Nagyon jó érzés volt végre autóba ülni ma a sok edzőtermi munka után, csinálhat az ember bármit, azért vezetni nagyon más. Extrém körülmények vannak itt, nagy a hőség, fizikailag igen megterhelő. Két hét edzés után még nem vagyok 100 százalékos, de annyira azért már jól vagyok, hogy élvezzem a vezetést!”

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.