A Renault kiszállhat a Forma-1-ből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.27. 10.40

A nagy adok-kapok elmaradt a szepangi csapatfőnöki sajtótájékoztatón, de a Renault és a Red Bull részéről is érdekes dolgok hangzottak el.

Az Ausztrál Nagydíj óta folyó igen kemény nyilatkozatháború alapján ütősnek ígérkezett a Maláj Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatója, amelyen a motorszállító Renault F1-es főnökét, Cyril Abiteboult a Toro Rosso és a Red Bull Racing csapatfőnöke fogta közre.
“Bátor ember, hogy beült ide kettőnk közé” – mondta Christian Horner. 


A felek azonban nem ugrottak egymásnak, Abiteboul hangsúlyozottan igyekezett hűteni a kedélyeket, többször elmondta, hogy a mindenki számára nagyon frusztráló Ausztrál Nagydíjat maguk mögött kell hagyni, és előre kell tekinteni. A renault-s főnök azt is leszögezte, hogy nem nevezte hazugnak Adrian Newey-t, a szavait állítása szerint kiforgatták, ugyanakkor cáfolta azt a híresztelést, miszerint a Renault igazgatótanácsának utasítására kellett volna “keménykednie” a Red Bull-lal.
Az elmúlt időszakban felröppent, hogy a Renault újra gyári csapatot szeretne indítani, de kiderült, hogy messze nem ez az egyetlen opció.
“Megerősíthetem, hogy minden lehetőséget mérlegelünk, akár a Forma-1-ből való kiszállást is, ha a részvétel árt a Renault megítélésének” – mondta Abiteboul, aki azonban a saját csapat indítását is az opciók közé sorolta.


A Lotust és a Force Indiát képviselő Matthew Carter és Bob Fernley azt mondta, hogy csapataiknak 2020-ig szerződése van a Mercedesszel, így sem a motorszállító cseréje, sem az eladás nem szerepel a terveik között, a Toro Rosso-főnök Franz Tost viszont szinte már be is jelentette, hogy ők lesznek a Renault csapata.
“A Renault beszállása fantasztikus lehetőség lenne, hogy egy újabb szintre lépjünk” – mondta az osztrák szakember, míg Horner így kontrázott: “Nagyon úgy néz ki, hogy Franz a Renault-nak adná a Toro Rossót, nekünk pedig új motorszállítóra lesz szükségünk…”  


Természetesen adta magát a kérdés, hogy a Red Bull tervezi-e saját motor gyártását, de Horner ezt kizárta, azt viszont elismerte, hogy gondban lehetnek a jövőben, hiszen a Renault-tól való elválás után a Mercedestől és a Ferraritól biztosan nem kapnának erőforrást.
Ami a jelenlegi helyzetet illeti, a Red Bull-főnök gunyorosan megjegyezte, hogy “javul a motor, legalábbis Cyriltől így halljuk”, de véleménye szerint a gyártónak több segítséget kellene elfogadnia a csapattól, míg a Renault-fejes Adrian Newey korábbi nyilatkozatára utalva azt állította, hogy “igenis van fény az alagút végén, és az alagút rövidebb is lehet, mint egyesek gondolják.”

Kommentek

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.