A Renault kiszállhat a Forma-1-ből

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.27. 10.40

A nagy adok-kapok elmaradt a szepangi csapatfőnöki sajtótájékoztatón, de a Renault és a Red Bull részéről is érdekes dolgok hangzottak el.

Az Ausztrál Nagydíj óta folyó igen kemény nyilatkozatháború alapján ütősnek ígérkezett a Maláj Nagydíj pénteki csapatvezetői sajtótájékoztatója, amelyen a motorszállító Renault F1-es főnökét, Cyril Abiteboult a Toro Rosso és a Red Bull Racing csapatfőnöke fogta közre.
“Bátor ember, hogy beült ide kettőnk közé” – mondta Christian Horner. 


A felek azonban nem ugrottak egymásnak, Abiteboul hangsúlyozottan igyekezett hűteni a kedélyeket, többször elmondta, hogy a mindenki számára nagyon frusztráló Ausztrál Nagydíjat maguk mögött kell hagyni, és előre kell tekinteni. A renault-s főnök azt is leszögezte, hogy nem nevezte hazugnak Adrian Newey-t, a szavait állítása szerint kiforgatták, ugyanakkor cáfolta azt a híresztelést, miszerint a Renault igazgatótanácsának utasítására kellett volna “keménykednie” a Red Bull-lal.
Az elmúlt időszakban felröppent, hogy a Renault újra gyári csapatot szeretne indítani, de kiderült, hogy messze nem ez az egyetlen opció.
“Megerősíthetem, hogy minden lehetőséget mérlegelünk, akár a Forma-1-ből való kiszállást is, ha a részvétel árt a Renault megítélésének” – mondta Abiteboul, aki azonban a saját csapat indítását is az opciók közé sorolta.


A Lotust és a Force Indiát képviselő Matthew Carter és Bob Fernley azt mondta, hogy csapataiknak 2020-ig szerződése van a Mercedesszel, így sem a motorszállító cseréje, sem az eladás nem szerepel a terveik között, a Toro Rosso-főnök Franz Tost viszont szinte már be is jelentette, hogy ők lesznek a Renault csapata.
“A Renault beszállása fantasztikus lehetőség lenne, hogy egy újabb szintre lépjünk” – mondta az osztrák szakember, míg Horner így kontrázott: “Nagyon úgy néz ki, hogy Franz a Renault-nak adná a Toro Rossót, nekünk pedig új motorszállítóra lesz szükségünk…”  


Természetesen adta magát a kérdés, hogy a Red Bull tervezi-e saját motor gyártását, de Horner ezt kizárta, azt viszont elismerte, hogy gondban lehetnek a jövőben, hiszen a Renault-tól való elválás után a Mercedestől és a Ferraritól biztosan nem kapnának erőforrást.
Ami a jelenlegi helyzetet illeti, a Red Bull-főnök gunyorosan megjegyezte, hogy “javul a motor, legalábbis Cyriltől így halljuk”, de véleménye szerint a gyártónak több segítséget kellene elfogadnia a csapattól, míg a Renault-fejes Adrian Newey korábbi nyilatkozatára utalva azt állította, hogy “igenis van fény az alagút végén, és az alagút rövidebb is lehet, mint egyesek gondolják.”

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.