F1: A Honda még futamot nyerne idén

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.26. 10.30

A McLarennel újra összeállt Honda a keserves kezdés ellenére még nem mondott le arról, hogy Forma-1-es versenyt nyerjen 2015-ben. Több partnerre viszont nincs igényük.

A fényes múlt alapján a 2015-re újra összeállt McLaren-Honda páros teljesítményét mindenki kíváncsian figyelte, de a téli tesztek és a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj igen kiábrándító képet festett.
A többi motorgyártóhoz képest egy éves késéssel belépett Honda egyelőre a 1,6 literes turbós V6-os hibrid gyermekbetegségeit igyekszik kikúrálni, az általános vélemény szerint 2-3 évig is eltarthat, mire igazán ütőképes lesz a csomag.


A Honda Forma-1-es főnöke, Arai Jaszuhisza a gyenge kezdés ellenére viszont még mindig reméli, hogy 2015-ben összejöhet egy futamgyőzelem.
“Hogy mikor győzhetünk? Természetesen még az idei évben szeretnénk! A téli teszteken számos, váratlan problémánk akadt, de a célokon nem módosítunk. A teszteken sok baj volt, nem sikerült elérni az első célt (azaz a megbízható, kiforrott motort – a szerk.), de keményen dolgozunk, a célokon nem változtatunk. Az idei futamgyőzelem a cél” – idézte az Autosport a japán szakembert.
A Mercedesnek, a Ferrarinak és a Renault-nak tavaly hasznos volt, hogy több csapat több autójából gyűjthettek adatokat az új erőforrásokról, de a Honda-főnök szerint nekik elég a McLaren.
“Szerintem nem kellene több csapat, mi a McLarennel dolgozunk, velük alkotunk egy csapatot. Már most is elég adtunk van ahhoz, hogy jó irányba menjünk a fejlesztésekkel. Ha más csapatnak is szállítanánk, az onnan érkező adatoknak akkor sem látnánk hasznát. A McLaren tapasztalata nagy segítség, a két világbajnok versenyző (Fernando Alonso és Jenson Button) pedig nagyon jó információkat ad.”


Arai a brit szaklapnak megismételte, hogy 2016-tól nyitottak lennének további partnerekre is, de egyáltalán nem fontos ez számukra.
“Egyelőre egyetlen más csapat sem keresett meg minket, de ha történik ilyesmi, akkor természetesen megfontolhatjuk. De egyelőre semmi, a McLarennel állunk szövetségben. Nincs ellenünkre több csapatnak is motort adni, de mi nem keressük a lehetőséget erre. Mi nem így dolgozunk, nem ez a célunk.”
Kérdés, hogy a Renault-val a válás felé haladó Red Bullt fogadná-e a Honda, ha odáig fajulnak a dolgok, vagy a “gyári” csapatnak tekintett McLaren mellé nem akarnának egy élcsapatot.

Kommentek

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.