Alonso: Nem a szél miatt mentem falnak!

Leleplezte a McLaren füllentését

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.26. 09.35

Fernando Alonso számos találgatást és pletykát cáfolt a barcelonai tesztbalesetét illetően. A szél helyett a kormány okozta az ütközést, amnéziája pedig nem volt.


A versenyhétvégéket megelőző hagyományos versenyzői sajtótájékoztató Szepangban gyakorlatilag csak Fernando Alonsóról szólt, a többiek csak udvariasan unatkozva üldögéltek, amíg a spanyolt a balesetéről és egyebekről faggatták az újságírók.
A McLarenhez idén visszatért kétszeres világbajnok nagyon higgadtan, összeszedetten és következetesen számolt be a barcelonai tesztbalesetről, a sztorija azonban jelentősen eltért a csapat korábbi állításaitól és a már-már tényként kezelt egyéb hírektől.

Nem volt amnézia

“Emlékszem a balesetre, emlékszem a következő napra is” – szögezte le Alonso, hozzátéve később, hogy “A kórházból délután kettőtől este hatig hiányoznak az emlékeim, de ez normális, a helikopterben kapott és a vizsgálatokhoz használt gyógyszerek miatt volt. De teljesen normális dolgokat mondtam, nem ’95-ben tértem magamhoz, nem olaszul beszéltem, nem igaz, amiket írtak.”

Füllentett a McLaren: a szél helyett a kormány volt a hibás

Ami a baleset körülményeit illeti, Alonso kerek perec cáfolta a McLaren szeles forgatókönyvét:


“A telemetriában nincs világos részlet, amire rá lehet mutatni, hogy na, ezért történt, de az tény, hogy gondom volt a kormánnyal a 3. kanyar közepén, beragadt jobbra. Közeledtem a falhoz, az utolsó pillanatban fékeztem, ötödikből leváltottam harmadikba, de sajnos pár adat hiányzik. Úgy tűnik, hogy az autóban nem volt a helyzet magaslatán az adatrögzítés, ezért mostanra új szenzorok is bekerültek és a kormányművön és más alkatrészen is módosítottunk.”
“A múlt héten főképp ezen dolgoztunk a szimulátoron, a csapat igyekezett megismertetni velem az új szenzorokat és alkatrészeket, amiket ezen a hétvégén használni fogok.”
“De ha megnézzük a felvételeket, annál a sebességnél még egy hurrikán sem tudná elmozdítani az autót” – magyarázta, majd elhessegette a spekulációkat, miszerint már az ütközés előtt rosszul lett az autóban és eszméletét veszítette: “Ha valaki rosszul lesz az autóban, akkor általában elveszi a gázt és egyenesen kimegy a külső ívre, nem a belsőre. A Forma-1-es autóban a kormány mozgatása mindig erőt kíván, ez az egyik dolog.”
Alonso azért félig-meddig megvédte a McLarent a szeles “füllentés” miatt: “Három-négy napig, amíg nem emlékeztem vissza mindenre pontosan, nem igazán lehetett mit mondani, mert utána még rosszabbul sülhetett volna el, szóval előjöttek ezzel a szélteóriával, ami nyilván nem segített a helyzeten.” 

Nagyon kemény év jön

Ami versenyképtelen McLaren-Hondába való visszaülést illeti, Alonso nem udvariaskodott:


“Nagyon sokat kell tanulnom. Hatalmas kihívás előtt állok, de készen vagyok rá. Örülök, hogy újabb Forma-1-es idényt kezdek. Egy futammal később, mint szerettem volna, de a baleset miatt az orvosok tanácsára ki kellett hagynom az elsőt.”
“Tudom, hogy milyen kemény év lesz az idei. Örülök, hogy újra vezethetek, hogy újra élvezhetem a hétvégét, bár nehéz volt nézni a szezonnyitót a tévében, rossz volt látni, hogy küszködik a csapat.” 
“Realistának kell lennünk: egyelőre nem ott tartunk, ahol szeretnénk, és ahol remélhetőleg hamarosan már leszünk. Az első futamok számomra inkább csak tesztelést jelentenek majd, én összesen annyit mentem ezzel az autóval, mint mások egy nap alatt. Egyelőre nincs meg az önbizalmam az autóban, nagyon sok mindent meg kell majd tanulnom – nem is csak a vezetést illetően, hanem a McLaren versenyhétvégi munkamódszereiről is.”

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.