Alonso: Nem a szél miatt mentem falnak!

Leleplezte a McLaren füllentését

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.26. 09.35

Fernando Alonso számos találgatást és pletykát cáfolt a barcelonai tesztbalesetét illetően. A szél helyett a kormány okozta az ütközést, amnéziája pedig nem volt.


A versenyhétvégéket megelőző hagyományos versenyzői sajtótájékoztató Szepangban gyakorlatilag csak Fernando Alonsóról szólt, a többiek csak udvariasan unatkozva üldögéltek, amíg a spanyolt a balesetéről és egyebekről faggatták az újságírók.
A McLarenhez idén visszatért kétszeres világbajnok nagyon higgadtan, összeszedetten és következetesen számolt be a barcelonai tesztbalesetről, a sztorija azonban jelentősen eltért a csapat korábbi állításaitól és a már-már tényként kezelt egyéb hírektől.

Nem volt amnézia

“Emlékszem a balesetre, emlékszem a következő napra is” – szögezte le Alonso, hozzátéve később, hogy “A kórházból délután kettőtől este hatig hiányoznak az emlékeim, de ez normális, a helikopterben kapott és a vizsgálatokhoz használt gyógyszerek miatt volt. De teljesen normális dolgokat mondtam, nem ’95-ben tértem magamhoz, nem olaszul beszéltem, nem igaz, amiket írtak.”

Füllentett a McLaren: a szél helyett a kormány volt a hibás

Ami a baleset körülményeit illeti, Alonso kerek perec cáfolta a McLaren szeles forgatókönyvét:


“A telemetriában nincs világos részlet, amire rá lehet mutatni, hogy na, ezért történt, de az tény, hogy gondom volt a kormánnyal a 3. kanyar közepén, beragadt jobbra. Közeledtem a falhoz, az utolsó pillanatban fékeztem, ötödikből leváltottam harmadikba, de sajnos pár adat hiányzik. Úgy tűnik, hogy az autóban nem volt a helyzet magaslatán az adatrögzítés, ezért mostanra új szenzorok is bekerültek és a kormányművön és más alkatrészen is módosítottunk.”
“A múlt héten főképp ezen dolgoztunk a szimulátoron, a csapat igyekezett megismertetni velem az új szenzorokat és alkatrészeket, amiket ezen a hétvégén használni fogok.”
“De ha megnézzük a felvételeket, annál a sebességnél még egy hurrikán sem tudná elmozdítani az autót” – magyarázta, majd elhessegette a spekulációkat, miszerint már az ütközés előtt rosszul lett az autóban és eszméletét veszítette: “Ha valaki rosszul lesz az autóban, akkor általában elveszi a gázt és egyenesen kimegy a külső ívre, nem a belsőre. A Forma-1-es autóban a kormány mozgatása mindig erőt kíván, ez az egyik dolog.”
Alonso azért félig-meddig megvédte a McLarent a szeles “füllentés” miatt: “Három-négy napig, amíg nem emlékeztem vissza mindenre pontosan, nem igazán lehetett mit mondani, mert utána még rosszabbul sülhetett volna el, szóval előjöttek ezzel a szélteóriával, ami nyilván nem segített a helyzeten.” 

Nagyon kemény év jön

Ami versenyképtelen McLaren-Hondába való visszaülést illeti, Alonso nem udvariaskodott:


“Nagyon sokat kell tanulnom. Hatalmas kihívás előtt állok, de készen vagyok rá. Örülök, hogy újabb Forma-1-es idényt kezdek. Egy futammal később, mint szerettem volna, de a baleset miatt az orvosok tanácsára ki kellett hagynom az elsőt.”
“Tudom, hogy milyen kemény év lesz az idei. Örülök, hogy újra vezethetek, hogy újra élvezhetem a hétvégét, bár nehéz volt nézni a szezonnyitót a tévében, rossz volt látni, hogy küszködik a csapat.” 
“Realistának kell lennünk: egyelőre nem ott tartunk, ahol szeretnénk, és ahol remélhetőleg hamarosan már leszünk. Az első futamok számomra inkább csak tesztelést jelentenek majd, én összesen annyit mentem ezzel az autóval, mint mások egy nap alatt. Egyelőre nincs meg az önbizalmam az autóban, nagyon sok mindent meg kell majd tanulnom – nem is csak a vezetést illetően, hanem a McLaren versenyhétvégi munkamódszereiről is.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.