A versenyhétvégéket megelőző hagyományos versenyzői sajtótájékoztató Szepangban gyakorlatilag csak Fernando Alonsóról szólt, a többiek csak udvariasan unatkozva üldögéltek, amíg a spanyolt a balesetéről és egyebekről faggatták az újságírók.
A McLarenhez idén visszatért kétszeres világbajnok nagyon higgadtan, összeszedetten és következetesen számolt be a barcelonai tesztbalesetről, a sztorija azonban jelentősen eltért a csapat korábbi állításaitól és a már-már tényként kezelt egyéb hírektől.

Nem volt amnézia

“Emlékszem a balesetre, emlékszem a következő napra is” – szögezte le Alonso, hozzátéve később, hogy “A kórházból délután kettőtől este hatig hiányoznak az emlékeim, de ez normális, a helikopterben kapott és a vizsgálatokhoz használt gyógyszerek miatt volt. De teljesen normális dolgokat mondtam, nem ’95-ben tértem magamhoz, nem olaszul beszéltem, nem igaz, amiket írtak.”

Füllentett a McLaren: a szél helyett a kormány volt a hibás

Ami a baleset körülményeit illeti, Alonso kerek perec cáfolta a McLaren szeles forgatókönyvét:


“A telemetriában nincs világos részlet, amire rá lehet mutatni, hogy na, ezért történt, de az tény, hogy gondom volt a kormánnyal a 3. kanyar közepén, beragadt jobbra. Közeledtem a falhoz, az utolsó pillanatban fékeztem, ötödikből leváltottam harmadikba, de sajnos pár adat hiányzik. Úgy tűnik, hogy az autóban nem volt a helyzet magaslatán az adatrögzítés, ezért mostanra új szenzorok is bekerültek és a kormányművön és más alkatrészen is módosítottunk.”
“A múlt héten főképp ezen dolgoztunk a szimulátoron, a csapat igyekezett megismertetni velem az új szenzorokat és alkatrészeket, amiket ezen a hétvégén használni fogok.”
“De ha megnézzük a felvételeket, annál a sebességnél még egy hurrikán sem tudná elmozdítani az autót” – magyarázta, majd elhessegette a spekulációkat, miszerint már az ütközés előtt rosszul lett az autóban és eszméletét veszítette: “Ha valaki rosszul lesz az autóban, akkor általában elveszi a gázt és egyenesen kimegy a külső ívre, nem a belsőre. A Forma-1-es autóban a kormány mozgatása mindig erőt kíván, ez az egyik dolog.”
Alonso azért félig-meddig megvédte a McLarent a szeles “füllentés” miatt: “Három-négy napig, amíg nem emlékeztem vissza mindenre pontosan, nem igazán lehetett mit mondani, mert utána még rosszabbul sülhetett volna el, szóval előjöttek ezzel a szélteóriával, ami nyilván nem segített a helyzeten.” 

Nagyon kemény év jön

Ami versenyképtelen McLaren-Hondába való visszaülést illeti, Alonso nem udvariaskodott:


“Nagyon sokat kell tanulnom. Hatalmas kihívás előtt állok, de készen vagyok rá. Örülök, hogy újabb Forma-1-es idényt kezdek. Egy futammal később, mint szerettem volna, de a baleset miatt az orvosok tanácsára ki kellett hagynom az elsőt.”
“Tudom, hogy milyen kemény év lesz az idei. Örülök, hogy újra vezethetek, hogy újra élvezhetem a hétvégét, bár nehéz volt nézni a szezonnyitót a tévében, rossz volt látni, hogy küszködik a csapat.” 
“Realistának kell lennünk: egyelőre nem ott tartunk, ahol szeretnénk, és ahol remélhetőleg hamarosan már leszünk. Az első futamok számomra inkább csak tesztelést jelentenek majd, én összesen annyit mentem ezzel az autóval, mint mások egy nap alatt. Egyelőre nincs meg az önbizalmam az autóban, nagyon sok mindent meg kell majd tanulnom – nem is csak a vezetést illetően, hanem a McLaren versenyhétvégi munkamódszereiről is.”