Red Bull vs. Renault – indul a boksz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 14.30

A Renault felvette a kesztyűt, a viszony egyre durvul a felek között. Pénteken ütős sajtótájékoztató jöhet – vagy mégsem.

A Red Bull és a Renault viszonya igen meredek lejtőre került az elmúlt két hétben, kíváncsian várhatjuk, mit hoz a Maláj Nagydíj hétvégéje.
Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, majd azt követően elhangzott Red Bull-os vádakat, panaszokat nem bírta sokáig a Renault, a múlt hét végére már visszaszóltak, a héten pedig a francia gyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul személyeskedést sem nélkülözve vágott vissza.


A Red Bull lehazugozása után a motorgyártó újabb megszólalásban hangsúlyozta, hogy nem hagyják, hogy a csapat rájuk hárítsa a teljes felelősséget a versenyképtelenségért.
“Az adataink bizonyítják, hogy a Red Bull és a Mercedes közti, melbourne-i köridőkülönbség ugyanolyan arányban adódott a vezethetőségi problémákból, a motor és az autó teljesítményéből. Azaz a teljes csomagon kell javítani, és ezen is dolgozunk a csapattal” – állt a szepangi beharangozóban.
Igen érdekes lesz a Maláj Nagydíj első két edzését követő hagyományos csapatvezetői sajtótájékoztató, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Abiteboult és és a Red Bull-főnök Christian Hornert is beosztotta, kemény ütésváltás jöhet.
A Renault-főnök nem is titkolja, hogy ilyesmire számít, szerdán délelőtt a “2. menetet” emlegetve az alábbi üzenetet posztolta a Twitteren.

Nagy kérdés, hogy javítható-e még a kapcsolat, vagy hogy egyáltalán van-e erre szándék a felek részéről. Könnyen lehet, hogy sokkal inkább a válásra készülnek, amelynek keretében a Renault a átvenné a Toro Rossót, hogy abból építsen új gyári csapatot, míg a Red Bull megpróbálhatja az F1-be csábítani az Audit.


A szakítás legkényesebb aspektusa a rövid távú jövő lehet, a Red Bull ugyanis nehezen találhat új motorszállítót 2016-ra. A Mercedes és a Ferrari biztosan nem adna erőforrást nekik, a Honda pedig egyelőre súlyos gyermekbetegségekkel küzd, és amúgy is a McLarenre akar koncentrálni.
A Red Bull egyetlen esélye az lehet, ha maga fejleszt motort, ennek költségeit pedig azzal fedezi, hogy az erőforrás brandelési jogát, nevét felajánlja egy autógyártónak, pl. az Audinak vagy valamelyik másik Volskwagen-márkának.  
Érdekesség, hogy a német Auto Bild F1-es tudósítója, Ralf Bach blogján arról ír, hogy a szócsata csak színjáték, Cyril Abiteboul előre is bocsánatot kért a Red Bull-osoktól a hazugozás miatt, jelezte, hogy a kemény nyilatkozatra a Renault csúcsvezetésétől kapott utasítást, csak a PR miatt kellett határozott kiállást mutatnia. 

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.