Red Bull vs. Renault – indul a boksz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 14.30

A Renault felvette a kesztyűt, a viszony egyre durvul a felek között. Pénteken ütős sajtótájékoztató jöhet – vagy mégsem.

A Red Bull és a Renault viszonya igen meredek lejtőre került az elmúlt két hétben, kíváncsian várhatjuk, mit hoz a Maláj Nagydíj hétvégéje.
Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, majd azt követően elhangzott Red Bull-os vádakat, panaszokat nem bírta sokáig a Renault, a múlt hét végére már visszaszóltak, a héten pedig a francia gyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul személyeskedést sem nélkülözve vágott vissza.


A Red Bull lehazugozása után a motorgyártó újabb megszólalásban hangsúlyozta, hogy nem hagyják, hogy a csapat rájuk hárítsa a teljes felelősséget a versenyképtelenségért.
“Az adataink bizonyítják, hogy a Red Bull és a Mercedes közti, melbourne-i köridőkülönbség ugyanolyan arányban adódott a vezethetőségi problémákból, a motor és az autó teljesítményéből. Azaz a teljes csomagon kell javítani, és ezen is dolgozunk a csapattal” – állt a szepangi beharangozóban.
Igen érdekes lesz a Maláj Nagydíj első két edzését követő hagyományos csapatvezetői sajtótájékoztató, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Abiteboult és és a Red Bull-főnök Christian Hornert is beosztotta, kemény ütésváltás jöhet.
A Renault-főnök nem is titkolja, hogy ilyesmire számít, szerdán délelőtt a “2. menetet” emlegetve az alábbi üzenetet posztolta a Twitteren.

Nagy kérdés, hogy javítható-e még a kapcsolat, vagy hogy egyáltalán van-e erre szándék a felek részéről. Könnyen lehet, hogy sokkal inkább a válásra készülnek, amelynek keretében a Renault a átvenné a Toro Rossót, hogy abból építsen új gyári csapatot, míg a Red Bull megpróbálhatja az F1-be csábítani az Audit.


A szakítás legkényesebb aspektusa a rövid távú jövő lehet, a Red Bull ugyanis nehezen találhat új motorszállítót 2016-ra. A Mercedes és a Ferrari biztosan nem adna erőforrást nekik, a Honda pedig egyelőre súlyos gyermekbetegségekkel küzd, és amúgy is a McLarenre akar koncentrálni.
A Red Bull egyetlen esélye az lehet, ha maga fejleszt motort, ennek költségeit pedig azzal fedezi, hogy az erőforrás brandelési jogát, nevét felajánlja egy autógyártónak, pl. az Audinak vagy valamelyik másik Volskwagen-márkának.  
Érdekesség, hogy a német Auto Bild F1-es tudósítója, Ralf Bach blogján arról ír, hogy a szócsata csak színjáték, Cyril Abiteboul előre is bocsánatot kért a Red Bull-osoktól a hazugozás miatt, jelezte, hogy a kemény nyilatkozatra a Renault csúcsvezetésétől kapott utasítást, csak a PR miatt kellett határozott kiállást mutatnia. 

Kommentek

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.