Red Bull vs. Renault – indul a boksz

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 14.30

A Renault felvette a kesztyűt, a viszony egyre durvul a felek között. Pénteken ütős sajtótájékoztató jöhet – vagy mégsem.

A Red Bull és a Renault viszonya igen meredek lejtőre került az elmúlt két hétben, kíváncsian várhatjuk, mit hoz a Maláj Nagydíj hétvégéje.
Az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén, majd azt követően elhangzott Red Bull-os vádakat, panaszokat nem bírta sokáig a Renault, a múlt hét végére már visszaszóltak, a héten pedig a francia gyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul személyeskedést sem nélkülözve vágott vissza.


A Red Bull lehazugozása után a motorgyártó újabb megszólalásban hangsúlyozta, hogy nem hagyják, hogy a csapat rájuk hárítsa a teljes felelősséget a versenyképtelenségért.
“Az adataink bizonyítják, hogy a Red Bull és a Mercedes közti, melbourne-i köridőkülönbség ugyanolyan arányban adódott a vezethetőségi problémákból, a motor és az autó teljesítményéből. Azaz a teljes csomagon kell javítani, és ezen is dolgozunk a csapattal” – állt a szepangi beharangozóban.
Igen érdekes lesz a Maláj Nagydíj első két edzését követő hagyományos csapatvezetői sajtótájékoztató, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Abiteboult és és a Red Bull-főnök Christian Hornert is beosztotta, kemény ütésváltás jöhet.
A Renault-főnök nem is titkolja, hogy ilyesmire számít, szerdán délelőtt a “2. menetet” emlegetve az alábbi üzenetet posztolta a Twitteren.

Nagy kérdés, hogy javítható-e még a kapcsolat, vagy hogy egyáltalán van-e erre szándék a felek részéről. Könnyen lehet, hogy sokkal inkább a válásra készülnek, amelynek keretében a Renault a átvenné a Toro Rossót, hogy abból építsen új gyári csapatot, míg a Red Bull megpróbálhatja az F1-be csábítani az Audit.


A szakítás legkényesebb aspektusa a rövid távú jövő lehet, a Red Bull ugyanis nehezen találhat új motorszállítót 2016-ra. A Mercedes és a Ferrari biztosan nem adna erőforrást nekik, a Honda pedig egyelőre súlyos gyermekbetegségekkel küzd, és amúgy is a McLarenre akar koncentrálni.
A Red Bull egyetlen esélye az lehet, ha maga fejleszt motort, ennek költségeit pedig azzal fedezi, hogy az erőforrás brandelési jogát, nevét felajánlja egy autógyártónak, pl. az Audinak vagy valamelyik másik Volskwagen-márkának.  
Érdekesség, hogy a német Auto Bild F1-es tudósítója, Ralf Bach blogján arról ír, hogy a szócsata csak színjáték, Cyril Abiteboul előre is bocsánatot kért a Red Bull-osoktól a hazugozás miatt, jelezte, hogy a kemény nyilatkozatra a Renault csúcsvezetésétől kapott utasítást, csak a PR miatt kellett határozott kiállást mutatnia. 

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.