F1: A Williams nem nyafog, ha valaki gyorsabb

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 12.30

Rob Smedley, a Williams főmérnöke szerint a világon semmi rossz nincs abban, hogy a Mercedes az idén is dominálni fog a Forma-1-ben. Utol kell érni őket.

A Mercedes fölényes melbourne-i győzelmét követően a Red Bull állt elő azzal a javaslattal, hogy ki kellene egyenlíteni az esélyeket az F1-ben, mert a Mercedes nagy fölénye árt a sportnak. Rob Smedley szerint ugyanakkor pontosan arról szól a Forma-1, amit a Mercedesnek sikerült megvalósítania.

“Nem hinném, hogy ez rosszat tenne a sportnak” – mondta Smedley. “A Forma-1 lényege, hogy minden szinten a legjobb legyen valaki, és most minden tekintetben a Mercedes a mérce. Egészen elképesztő munkát végeztek, megemelem a kalapom a teljesítményük előtt.”

“Nem fogok magamban ücsörögni, és amiatt nyafogni, hogy gyorsabbak nálunk. Már voltam olyan helyzetben, amikor a mi csapatunk dominált (Smedley több évet húzott le a Ferrarinál – a szerző), most egy másik csapat dominál. Ha valaki elég keményen dolgozik, annak előbb-utóbb meglesz a jutalma.”

Smedley bízik benne, hogy a Williams a fejlesztési versenyben is méltó riválisa lesz a többi csapatnak. “Én úgy látom, hogy a Williamsnél óriásit változott a mentalitás az elmúlt egy évben. Már elhiszi a csapat, hogy képes a többieknél is jobb munkát végezni a fejlesztésekkel.”

“A szélcsatorna fantasztikus munkát végez, az ott dolgozó srácoknak köszönhetően sokat nőtt az autó teljesítménye. Biztonságos, megbízható és jó egyensúlyú autónk van, a jó alapoknak köszönhetően a fejlesztésekben sem fogunk lemaradni.”

Felipe Massa csak annyit kér a csapattól, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtson, a bokszban és a pályán egyaránt. Massa a harmadik helyet ugyan a bokszkiállásoknál veszítette el Ausztráliában, de csak amiatt, mert beragadt Daniel Ricciardo mögé. A kerékcsere hat tizeddel gyorsabb volt, mint Sebastian Vettelé a Ferrarinál, ami azt jelzi, hogy megérte egy egész napot gyakorolni a teszteken.

“A srácok remek munkát végeztek, de ez csak egy kerékcsere volt” – fogalmazott a brazil. “Kiegyensúlyozottnak kell lennünk, ez számít ugyanis igazán a bajnokságban. Dolgozunk ezen.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.