F1: A Williams nem nyafog, ha valaki gyorsabb

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.25. 12.30

Rob Smedley, a Williams főmérnöke szerint a világon semmi rossz nincs abban, hogy a Mercedes az idén is dominálni fog a Forma-1-ben. Utol kell érni őket.

A Mercedes fölényes melbourne-i győzelmét követően a Red Bull állt elő azzal a javaslattal, hogy ki kellene egyenlíteni az esélyeket az F1-ben, mert a Mercedes nagy fölénye árt a sportnak. Rob Smedley szerint ugyanakkor pontosan arról szól a Forma-1, amit a Mercedesnek sikerült megvalósítania.

“Nem hinném, hogy ez rosszat tenne a sportnak” – mondta Smedley. “A Forma-1 lényege, hogy minden szinten a legjobb legyen valaki, és most minden tekintetben a Mercedes a mérce. Egészen elképesztő munkát végeztek, megemelem a kalapom a teljesítményük előtt.”

“Nem fogok magamban ücsörögni, és amiatt nyafogni, hogy gyorsabbak nálunk. Már voltam olyan helyzetben, amikor a mi csapatunk dominált (Smedley több évet húzott le a Ferrarinál – a szerző), most egy másik csapat dominál. Ha valaki elég keményen dolgozik, annak előbb-utóbb meglesz a jutalma.”

Smedley bízik benne, hogy a Williams a fejlesztési versenyben is méltó riválisa lesz a többi csapatnak. “Én úgy látom, hogy a Williamsnél óriásit változott a mentalitás az elmúlt egy évben. Már elhiszi a csapat, hogy képes a többieknél is jobb munkát végezni a fejlesztésekkel.”

“A szélcsatorna fantasztikus munkát végez, az ott dolgozó srácoknak köszönhetően sokat nőtt az autó teljesítménye. Biztonságos, megbízható és jó egyensúlyú autónk van, a jó alapoknak köszönhetően a fejlesztésekben sem fogunk lemaradni.”

Felipe Massa csak annyit kér a csapattól, hogy kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtson, a bokszban és a pályán egyaránt. Massa a harmadik helyet ugyan a bokszkiállásoknál veszítette el Ausztráliában, de csak amiatt, mert beragadt Daniel Ricciardo mögé. A kerékcsere hat tizeddel gyorsabb volt, mint Sebastian Vettelé a Ferrarinál, ami azt jelzi, hogy megérte egy egész napot gyakorolni a teszteken.

“A srácok remek munkát végeztek, de ez csak egy kerékcsere volt” – fogalmazott a brazil. “Kiegyensúlyozottnak kell lennünk, ez számít ugyanis igazán a bajnokságban. Dolgozunk ezen.”

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.