F1: A Renault lehazugozta a Red Bullt

De azt is elismerik, hogy pocsék a motor

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 16.30

A Renault elismerte, hogy partnercsapatainak, a Red Bullnak és a Toro Rossónak legkorábban 2016-ig kell várniuk egy olyan motorra, amellyel futamot lehet nyerni.

A Renault borzasztóan kezdte az évet: Daniel Ricciardo első motorja mindössze öt kör után füstölt el pénteken, de a versenyt is csak körhátránnyal tudta befejezni az ausztrál. Motorhiba miatt esett ki Max Verstappen is a Toro Rossónál, a problémák azonnal éles konfliktusokat eredményeztek a felek között.

A Red Bull tavaly három futamot is nyert, a Renault ráadásul azt remélte, hogy meg tudja felezni a Mercedesszel szembeni hátrányát. Már a franciák számára is világos, hogy kudarcot vallottak.

“Futamgyőzelemre képes motort az idén nem tudunk adni partnereinknek, ezzel tisztában vagyunk” – mondta Cyril Abiteboul ügyvezető az Autosportnak. “De a győzelem nemcsak a motoron, hanem az autón és a versenyzőkön is múlik.”


A Renault a fejlesztési procedúrájában felgyorsított bizonyos folyamatokat, ezek pedig nem vezettek eredményre. “Gyorsítani akartunk, kihagytunk néhány lépést, amelyeket a próbapad helyett csak a pályán próbáltunk ki. Ez nem a dolgok helyes módja, de mindenki tanulhatott ebből, aki ezt a stratégiát erőltette.”

“Nem titok, hogy különösen a Red Bull nagyon agresszív fejlesztési stratégiát követ, és belehajszoltak minket abba, hogy a motorral is kövessük az ő ritmusukat. Tudunk mi ennél jobb munkát is végezni, de ehhez egyetlen tél nem elég.”

Abiteboul egy másik, a francia Auto Hebdónak adott interjúban még keményebb hangot ütött meg, a leszögezte, hogy a Red Bull állításaival ellentétben nem csak az erőforrással vannak gondok a csapatnál, egyenesen hazugnak bélyegezte őket a Renault-főnök.
“A saját gondjaink mellett a Red Bullnál is vannak bajok a kasztnival, amik egyáltalán nem javítanak a helyzeten, különösen a hátsó stabilitás rossz. Így együtt már tényleg nehezen vezethető az autó.” Nem jó hazudós partnerrel dolgozni. Adrian (Newey) egy elbűvölő ember és kiemelkedő mérnök, de egész életében folyamatosan a motorszállítóira panaszkodott. Ebben a korban már nem fog megváltozni.”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.