F1: A Renault lehazugozta a Red Bullt

De azt is elismerik, hogy pocsék a motor

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 16.30

A Renault elismerte, hogy partnercsapatainak, a Red Bullnak és a Toro Rossónak legkorábban 2016-ig kell várniuk egy olyan motorra, amellyel futamot lehet nyerni.

A Renault borzasztóan kezdte az évet: Daniel Ricciardo első motorja mindössze öt kör után füstölt el pénteken, de a versenyt is csak körhátránnyal tudta befejezni az ausztrál. Motorhiba miatt esett ki Max Verstappen is a Toro Rossónál, a problémák azonnal éles konfliktusokat eredményeztek a felek között.

A Red Bull tavaly három futamot is nyert, a Renault ráadásul azt remélte, hogy meg tudja felezni a Mercedesszel szembeni hátrányát. Már a franciák számára is világos, hogy kudarcot vallottak.

“Futamgyőzelemre képes motort az idén nem tudunk adni partnereinknek, ezzel tisztában vagyunk” – mondta Cyril Abiteboul ügyvezető az Autosportnak. “De a győzelem nemcsak a motoron, hanem az autón és a versenyzőkön is múlik.”


A Renault a fejlesztési procedúrájában felgyorsított bizonyos folyamatokat, ezek pedig nem vezettek eredményre. “Gyorsítani akartunk, kihagytunk néhány lépést, amelyeket a próbapad helyett csak a pályán próbáltunk ki. Ez nem a dolgok helyes módja, de mindenki tanulhatott ebből, aki ezt a stratégiát erőltette.”

“Nem titok, hogy különösen a Red Bull nagyon agresszív fejlesztési stratégiát követ, és belehajszoltak minket abba, hogy a motorral is kövessük az ő ritmusukat. Tudunk mi ennél jobb munkát is végezni, de ehhez egyetlen tél nem elég.”

Abiteboul egy másik, a francia Auto Hebdónak adott interjúban még keményebb hangot ütött meg, a leszögezte, hogy a Red Bull állításaival ellentétben nem csak az erőforrással vannak gondok a csapatnál, egyenesen hazugnak bélyegezte őket a Renault-főnök.
“A saját gondjaink mellett a Red Bullnál is vannak bajok a kasztnival, amik egyáltalán nem javítanak a helyzeten, különösen a hátsó stabilitás rossz. Így együtt már tényleg nehezen vezethető az autó.” Nem jó hazudós partnerrel dolgozni. Adrian (Newey) egy elbűvölő ember és kiemelkedő mérnök, de egész életében folyamatosan a motorszállítóira panaszkodott. Ebben a korban már nem fog megváltozni.”

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.