A Red Bull nem magát, hanem az egész F1-et félti

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 12.45

Legalábbis a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko ezt állítja. Szerinte erős kezű vezetésre lenne szükség.

Az új, 1,6 literes turbós, hibrid V6-osok fejlesztésével mellényúló Renault-val dolgozó Red Bull 2014 eleje óta panaszkodik a Forma-1 állapotára, és az idei kezdés csak újabb lökést adott ehhez.


A 2010-től négy évig domináló alakulat egyenlősítést, szorosabb versenyt követel, de az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko azt állítja, nem önös érdekekből teszik ezt.
“A saját kutatásaink alapján 2014-ben 26 %-kal esett a televíziós nézettség. Ha ez így megy tovább, a szabályok pedig nem változnak, akkor fel kell tenni a kérdést: mennyit is ér a Forma-1 sport- és üzleti szempontból” – nyilatkozta a Speed Weeknek. 


Marko szerint az egyik probléma az, hogy a mai F1-es autókat “könnyű vezetni”.
“Nem csak mi érvelünk ezzel. Manapság bármelyik újonc azonnal versenyképes lehet, mert az autókat a határon is könnyű uralni, a GP2-es autók pedig majdnem ugyanolyan teljesítményűek, mint az F1-esek.”
A Red Bull első lépésként az egyenlősítést, középtávon pedig egységes turbóval és KERS-szel szerelt, 1000 lóerős erőforrásokkal ellátott új autókat szeretne. Mások nem annyira.
“Tényleg új Forma-1-es autók kellenek? Először is olyan szabályokra lenne szükség, amelyek mellett a csapatok képesek fennmaradni és eredményesen működni. Nem hiszem, hogy az 1000 lóerős, új külsejű autók olyan sokat segítenének” – mondta a Mercedes motorral versenyző Williams technikai főnöke, Pat Symonds az Auto Motor und Sportnak. 


A tavaly óta domináló Mercedes sem sürgeti a változtatásokat: “Én magam úgy vélem, hogy a Forma-1-nek nincs szüksége semmilyen drámai változásra. Ugyanakkor persze ezután is nyitottak maradunk a párbeszédre, megvitathatjuk, mivel lehetne tovább javítani a sportágat.” 
Marko “megérti”, hogy a Mercedes nem kívánja a változásokat, azonban úgy véli, nem is a csapatoknak kellene erről vitázniuk, a felelősség a szabályokat alkotó Nemzetközi Automobil Szövetségé (FIA):
“A Mercedes csak akkor gondolkodik majd el a győzelmein, ha már senki nem nézi az F1-et. Olyan vezetésre lenne szükségünk, amely képes kikényszeríteni a döntéseket. Úgy, mint Max Mosley (az előző FIA-elnök) idején volt” – utalt a jelenlegi, valóban nem túl aktív és határozott Jean Todt-rezsim passzivitására.

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.