A Red Bull nem magát, hanem az egész F1-et félti

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 12.45

Legalábbis a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko ezt állítja. Szerinte erős kezű vezetésre lenne szükség.

Az új, 1,6 literes turbós, hibrid V6-osok fejlesztésével mellényúló Renault-val dolgozó Red Bull 2014 eleje óta panaszkodik a Forma-1 állapotára, és az idei kezdés csak újabb lökést adott ehhez.


A 2010-től négy évig domináló alakulat egyenlősítést, szorosabb versenyt követel, de az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko azt állítja, nem önös érdekekből teszik ezt.
“A saját kutatásaink alapján 2014-ben 26 %-kal esett a televíziós nézettség. Ha ez így megy tovább, a szabályok pedig nem változnak, akkor fel kell tenni a kérdést: mennyit is ér a Forma-1 sport- és üzleti szempontból” – nyilatkozta a Speed Weeknek. 


Marko szerint az egyik probléma az, hogy a mai F1-es autókat “könnyű vezetni”.
“Nem csak mi érvelünk ezzel. Manapság bármelyik újonc azonnal versenyképes lehet, mert az autókat a határon is könnyű uralni, a GP2-es autók pedig majdnem ugyanolyan teljesítményűek, mint az F1-esek.”
A Red Bull első lépésként az egyenlősítést, középtávon pedig egységes turbóval és KERS-szel szerelt, 1000 lóerős erőforrásokkal ellátott új autókat szeretne. Mások nem annyira.
“Tényleg új Forma-1-es autók kellenek? Először is olyan szabályokra lenne szükség, amelyek mellett a csapatok képesek fennmaradni és eredményesen működni. Nem hiszem, hogy az 1000 lóerős, új külsejű autók olyan sokat segítenének” – mondta a Mercedes motorral versenyző Williams technikai főnöke, Pat Symonds az Auto Motor und Sportnak. 


A tavaly óta domináló Mercedes sem sürgeti a változtatásokat: “Én magam úgy vélem, hogy a Forma-1-nek nincs szüksége semmilyen drámai változásra. Ugyanakkor persze ezután is nyitottak maradunk a párbeszédre, megvitathatjuk, mivel lehetne tovább javítani a sportágat.” 
Marko “megérti”, hogy a Mercedes nem kívánja a változásokat, azonban úgy véli, nem is a csapatoknak kellene erről vitázniuk, a felelősség a szabályokat alkotó Nemzetközi Automobil Szövetségé (FIA):
“A Mercedes csak akkor gondolkodik majd el a győzelmein, ha már senki nem nézi az F1-et. Olyan vezetésre lenne szükségünk, amely képes kikényszeríteni a döntéseket. Úgy, mint Max Mosley (az előző FIA-elnök) idején volt” – utalt a jelenlegi, valóban nem túl aktív és határozott Jean Todt-rezsim passzivitására.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.