Az új, 1,6 literes turbós, hibrid V6-osok fejlesztésével mellényúló Renault-val dolgozó Red Bull 2014 eleje óta panaszkodik a Forma-1 állapotára, és az idei kezdés csak újabb lökést adott ehhez.


A 2010-től négy évig domináló alakulat egyenlősítést, szorosabb versenyt követel, de az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko azt állítja, nem önös érdekekből teszik ezt.
“A saját kutatásaink alapján 2014-ben 26 %-kal esett a televíziós nézettség. Ha ez így megy tovább, a szabályok pedig nem változnak, akkor fel kell tenni a kérdést: mennyit is ér a Forma-1 sport- és üzleti szempontból” – nyilatkozta a Speed Weeknek. 


Marko szerint az egyik probléma az, hogy a mai F1-es autókat “könnyű vezetni”.
“Nem csak mi érvelünk ezzel. Manapság bármelyik újonc azonnal versenyképes lehet, mert az autókat a határon is könnyű uralni, a GP2-es autók pedig majdnem ugyanolyan teljesítményűek, mint az F1-esek.”
A Red Bull első lépésként az egyenlősítést, középtávon pedig egységes turbóval és KERS-szel szerelt, 1000 lóerős erőforrásokkal ellátott új autókat szeretne. Mások nem annyira.
“Tényleg új Forma-1-es autók kellenek? Először is olyan szabályokra lenne szükség, amelyek mellett a csapatok képesek fennmaradni és eredményesen működni. Nem hiszem, hogy az 1000 lóerős, új külsejű autók olyan sokat segítenének” – mondta a Mercedes motorral versenyző Williams technikai főnöke, Pat Symonds az Auto Motor und Sportnak. 


A tavaly óta domináló Mercedes sem sürgeti a változtatásokat: “Én magam úgy vélem, hogy a Forma-1-nek nincs szüksége semmilyen drámai változásra. Ugyanakkor persze ezután is nyitottak maradunk a párbeszédre, megvitathatjuk, mivel lehetne tovább javítani a sportágat.” 
Marko “megérti”, hogy a Mercedes nem kívánja a változásokat, azonban úgy véli, nem is a csapatoknak kellene erről vitázniuk, a felelősség a szabályokat alkotó Nemzetközi Automobil Szövetségé (FIA):
“A Mercedes csak akkor gondolkodik majd el a győzelmein, ha már senki nem nézi az F1-et. Olyan vezetésre lenne szükségünk, amely képes kikényszeríteni a döntéseket. Úgy, mint Max Mosley (az előző FIA-elnök) idején volt” – utalt a jelenlegi, valóban nem túl aktív és határozott Jean Todt-rezsim passzivitására.