A Red Bull nem magát, hanem az egész F1-et félti

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.24. 12.45

Legalábbis a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko ezt állítja. Szerinte erős kezű vezetésre lenne szükség.

Az új, 1,6 literes turbós, hibrid V6-osok fejlesztésével mellényúló Renault-val dolgozó Red Bull 2014 eleje óta panaszkodik a Forma-1 állapotára, és az idei kezdés csak újabb lökést adott ehhez.


A 2010-től négy évig domináló alakulat egyenlősítést, szorosabb versenyt követel, de az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko azt állítja, nem önös érdekekből teszik ezt.
“A saját kutatásaink alapján 2014-ben 26 %-kal esett a televíziós nézettség. Ha ez így megy tovább, a szabályok pedig nem változnak, akkor fel kell tenni a kérdést: mennyit is ér a Forma-1 sport- és üzleti szempontból” – nyilatkozta a Speed Weeknek. 


Marko szerint az egyik probléma az, hogy a mai F1-es autókat “könnyű vezetni”.
“Nem csak mi érvelünk ezzel. Manapság bármelyik újonc azonnal versenyképes lehet, mert az autókat a határon is könnyű uralni, a GP2-es autók pedig majdnem ugyanolyan teljesítményűek, mint az F1-esek.”
A Red Bull első lépésként az egyenlősítést, középtávon pedig egységes turbóval és KERS-szel szerelt, 1000 lóerős erőforrásokkal ellátott új autókat szeretne. Mások nem annyira.
“Tényleg új Forma-1-es autók kellenek? Először is olyan szabályokra lenne szükség, amelyek mellett a csapatok képesek fennmaradni és eredményesen működni. Nem hiszem, hogy az 1000 lóerős, új külsejű autók olyan sokat segítenének” – mondta a Mercedes motorral versenyző Williams technikai főnöke, Pat Symonds az Auto Motor und Sportnak. 


A tavaly óta domináló Mercedes sem sürgeti a változtatásokat: “Én magam úgy vélem, hogy a Forma-1-nek nincs szüksége semmilyen drámai változásra. Ugyanakkor persze ezután is nyitottak maradunk a párbeszédre, megvitathatjuk, mivel lehetne tovább javítani a sportágat.” 
Marko “megérti”, hogy a Mercedes nem kívánja a változásokat, azonban úgy véli, nem is a csapatoknak kellene erről vitázniuk, a felelősség a szabályokat alkotó Nemzetközi Automobil Szövetségé (FIA):
“A Mercedes csak akkor gondolkodik majd el a győzelmein, ha már senki nem nézi az F1-et. Olyan vezetésre lenne szükségünk, amely képes kikényszeríteni a döntéseket. Úgy, mint Max Mosley (az előző FIA-elnök) idején volt” – utalt a jelenlegi, valóban nem túl aktív és határozott Jean Todt-rezsim passzivitására.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.