A 2014-es Forma-1-es idény első komoly botránya az első Red Bull-os, méghozzá hazai pályán futott versenyén 2. helyet szerző Daniel Ricciardo kizárása volt, ugyanis az akkori címvédő csapat autójában nem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által hitelesített benzin-átfolyásmérőt használták.
A Ricciardo-balhét után világossá vált, hogy a 100 kg/órás átfolyási limitet ellenőrző szenzor megbízhatatlan, javítani is kellett, de úgy tűnik, ez sem elég.
Olasz sajtóértesülések szerint az FIA egy új műszaki irányelve az áprilisi Kínai Nagydíjtól a fogyasztás mérését tovább szigorítja, az eddig használt átfolyásmérő mellett az erőforrás üzemanyagrendszerének más pontjain is monitorozni fogja a nyomást.
A gyanú szerint a jelenlegi rendszer kijátszható, hiába mutat az átfolyásmérő szabályos, legfeljebb 100 kg/órás értéket.
Az Omnicorse szerint az ügyeskedés szerepet játszhat a Mercedestől és a Ferraritól idén látott előrelépésben.