F1: A lecsukás odavágott a Sauber-főnöknek

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.23. 11.30

A Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn elismeri, hogy hibákat követett el a van der Garde-ügy kezelésében, a szabadságvesztés lehetősége pedig megijesztette.

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj “felvezetéseként” a Sauber és a 2015-re szerződést kapott, de tavaly év végén ejtett Giedo van der Garde jogi birkózását figyelhettük. A holland pilóta a melbourne-i bíróságon igyekezett kikényszeríteni, hogy autóba ülhessen, a svájci csapat azonban hajthatatlan volt.
A felek szombatra és vasárnapra félretették a vitát, majd a múlt héten nem publikus – de különböző források szerint 15 millió eurós – megegyezésre jutottak, az ügy azonban alaposan megtépázta a Sauber, és különösen a résztulajdonos-főnöknő, Monisha Kaltenborn renoméját.


Az indiai-osztrák jogásznő a svájci Sonntagsblicknek beszélt először az elmúlt két hét eseményeiről.
“Amikor egy ausztrál bíróságon az ember a börtön szót hallja, az nagyon megdöbbentő” – ismerte el Kaltenborn, aki örül, hogy van der Gardének nem volt élő Forma-1-es jogosítványa, ún. szuperlicence, mert akkor még rosszabb lett volna a helyzet. “Ha megkapta volna az FIA-tól a szuperlicencet, akkor mindent megtett volna, hogy vezethessen is.”
Van der Garde visszatérése persze azt jelentette volna, hogy valamelyik utána szerződtetett, még jobb szponzori csomaggal rendelkező pilótájukat – Marcus Ericssont vagy Felipe Nasrt – félre kellett volna állítani, ezért is fizettek végül. Mivel a 15 milliós összeg valószínűleg le is nullázta volna egyikük “támogatását”, így spekulációk szerint a csapat alapítója, Peter Sauber a saját zsebéből fizethette a kárpótlást a hollandnak, de Kaltenborn ezt nem volt hajlandó kommentálni.
A csapatfőnök azt viszont elismerte, hogy hibázott, igaz, elég felemásan, van der Gardét megbízhatatlansággal vádolva tette meg ezt: “Igen, hibáztam én is. Túlságosan jóhiszemű voltam, amiért keservesen meg is fizettem. A bíróságok nem foglalkoznak az erkölcsi oldallal, náluk csak a papíron, feketén-fehéren szereplő szerződések érvényesülnek, a körülmények nem számítanak.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.