F1: Nem kellettek a Mercedes milliói

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.22. 11.30

A Mercedes-Benz a Német Nagydíj rendezésével járó veszteségek felét megtérítette volna, de Hockenheimnek így sem kellett a verseny.

Miután az idénre kijelölt Nürburgring nem tudott megegyezni Bernie Ecclestone-nal a rendezési díjról, Hockenheim pedig nem volt hajlandó beugrani,  a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken kénytelen volt törölni a versenyt a 2015-ös Forma-1-es naptárból.
A brit Observer kiderítette, hogy a háttérben a Mercedes-Benz aktívan próbált segíteni, a futam rendezésével járó veszteségek felét megtérítette volna Hockenheimnek a német gyártó, emellett segített volna a reklámban is.


“A versenyek szervezése az FIA, a kereskedelmi jogok birtokosa és a helyi szervezők dolga. Az elvi álláspontunk az, hogy nem a csapatok feladata az egyes futamok finanszírozása, ez semmiképp sem fenntartható modell” – magyarázta a Mercedes egy szóvivője a lapnak.
“Ugyanakkor a Német Nagydíj az F1-es versenynaptár egyik alapfutama, nekünk pedig nagyon fontos volt, hogy megtartsák a versenyt. A Mercedes-Benz több megbeszélésen is részt vett, jelentős összeget ajánlott a Német Nagydíj 2015-ös hockenheimi rendezéséhez. Sajnos nem éltak az ajánlatunkkal” – tette hozzá.
A Német Nagydíj helyére nem kerül pótfutam, a verseny kidőlésének két “nyertese” a júniusi, a Red Bull által rendezett Osztrák Nagydíj, valamint a július végi, hungaroringi Magyar Nagydíj lehet.

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.