F1: A Renault megkaphatja a Toro Rossót?

Ha sárga autó kell, csak tessék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.20. 11.30

A Renault a küszködések ellenére sem gondol a Forma-1-ből való kiszállásra, sőt, a Toro Rosso akár félgyári vagy gyári csapatuk is lehet hamarosan.

A Red Bull-csapatoknak szállító Renault a tavalyi botladozás után a 2015-ös idényt még rosszabbul kezdte, a erőforrások terén nem előre-, hanem visszaléptek, hátrányuk nagyjából 100 lóerő lehet a Mercedeshez képest.


A Red Bull éles hangon kritizálja a korábbi sikerpartnert, és maga Renault sem tud mást tenni, mint elismeri, hogy elszúrták a dolgokat. A jelenlegi helyzet cseppet sem hízelgő a Renault-ra nézve, de az F1-es motorfőnök, Cyril Abiteboul szerint a kiszállás fel sem merült eddig: 
“Kizárt, én azon dolgozom, hogy biztosítsuk a jövőt. Nem csak az egyes csapatok tekintetében, hanem általánosságban is vizsgáljuk, hogyan teljesít a Forma-1, milyen a helyzet üzletileg, milyen a nézettség. Nem szeretném, ha kiszállnánk az F1-ből, ugyanis nagyszerű marketingeszköz a kínai és indiai üzleti terveink szempontjából” – mondta az Autosportnak.
Nem titok, hogy a Renault szeretne hangsúlyosabban megjelenni az F1-ben, akár újra gyári csapat indításával. A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elárulta, hogy a Toro Rosso kapcsán tárgyalnak is a francia gyártóval.


“A Renault úgy látja, hogy marketingszempontok miatt másképp szeretné prezentálni magát, ez alatt pedig azt értik, hogy vagy vesznek egy csapatot vagy legalábbis kell nekik két sárga autó” – mondta, hozzátéve, hogy a Toro Rosso mellett a Sauberrel, a Lotusszal és a Force Indiával is tárgyal a Renault.  
“Ha ez javíthatja a teljesítményt és az együttműködést, akkor igen, mi nyitottak vagyunk. Ha a Renault-nak az elfogadható, akkor örömmel tárgyalunk velük. Nem feltétlenül az eladásról, az is egy opció, hogy adunk nekik két sárga autót.” 
Az elmúlt időszakban, főleg a kiszállásos fenyegetés óta felerősödött az a pletyka is, hogy a Red Bull Racinget, azaz a nagycsapatot eladnák az Audinak, azonban mások arra emlékeztetnek, hogy a Red Bull 2020-ig szerződésben vállalta az F1-es részvételt.
Marko erre reagálva azt mondta, “semmilyen tárgyalást” nem folytatnak az Audival, a 2020-ig való maradást azonban nem ígérte: “Ne feledjük, a BMW-nek és a Toyotának is hosszú távú szerződése volt”, 2009 végén ennek ellenére mindkét gyártó távozott.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.