F1: A Mercedest lehetetlen beérni?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.20. 14.30

A Red Bull motorsportfőnöke szerint a korlátozott motorfejlesztés miatt egyszerűen lehetetlen beérni a Mercedest, ugyanakkor a szabályváltoztatás is nehéz.

A 2014-ben bevezetett új, 1,6 literes, turbós V6-os hibrid motorformulát legjobban elcsípő Mercedes tavaly, és úgy néz ki, hogy idén is verhetetlen lesz, míg a Renault-val küszködő Red Bull hangosan panaszkodik.


A 2010-13 között taroló csapat szeretné, ha a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) valamilyen módon kiegyenlítené az erőviszonyokat, ugyanis úgy látják, hogy az egyre korlátozottabb motorfejlesztési keretek mellett lehetetlen a Mercedes közelébe érni.
“A fő baj az egész motormizériával az, hogy befagyasztották a fejlesztéseket. A kreditek nem érnek semmit. Aki lemaradt a fejlesztésben, annak sosem lesz esélye felzárkózni így” – utalt az évente egyre kevesebb fejlesztést engedélyező kreditrendszerre
A Red Bull helyzetét nehezíti, hogy az erőviszonyok miatt a kívánt szabályváltoztatásokat sem lehet keresztülvinni.


“A gyors változtatásokhoz teljes egyetértés szükséges, a 2017-re tervezettekhez pedig egyszerű többség kell. Viszont a Mercedesnek négy csapata van, szóval többségi döntés sem születhet nélkülük” – utalt arra Marko, hogy a Williamsnek, a Force Indiának és a Lotusnak nem lenne érdeke erősíteni a riválisokat.
Bár a Ferrari a korlátozott fejlesztések mellett is jócskán előrébb tudott lépni 2015-re, Marko szerint a kép hamis.
“A Ferrari teljesítményét a Mercedeshez viszonyítva is meg kell nézni. Nem jutottak közelebb, egyszerűen csak jobbak, mint tavaly. A Red Bullnál meggyőződésünk, hogy a jelenlegi korlátozások mellett egyetlen gyártó sem lesz képes beérni a Mercedest. Ha nem az ő motorjuk az autódban, akkor jelenleg semmi esélyed.”

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.