F1: Hamilton Ferrariba ült

Taktika vagy előjel?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 11.30

Lewis Hamilton vásárolt magának egy LaFerrarit – vajon az olasz csapathoz tart a kétszeres világbajnok?

Lewis Hamilton tavaly nyár óta nem tud megegyezni a Mercedesszel a 2015-ön túli szerződéshosszabbításról, egyesek szerint túl sokat kérne, mások úgy vélik, a Ferrarihoz tart, vagy legalábbis a ferraris átigazolás lehetőségét használja az alkupozíció erősítésére.
Az utóbbi vonalon érkezett újabb, érdekes fejlemény, kiderült ugyanis, hogy a kétszeres világbajnok angol a Ferrarival is kapcsolatba lépett. A Mercedesnél is tudnak erről, de állítólag egyszerű bevásárlásról volt szó.


“Igen, Lewis kapcsolatban volt a Ferrarival: vásárolt magának egy LaFerrarit” – ismerte el a Sport Bildnek a csapatfőnök, Toto Wolff. “Nincs problémánk ezzel” – tette hozzá.
A lépés még akkor is érdekes, ha tényleg csak a szupersportkocsi beszerzéséről volt szó, az ilyesmit azért nem verik nagy dobra – Sebastian Vettel még Red Bull-osként szintén vett egy Ferrarit, de ezt titokban kellett tartania, a történet vége pedig ismert, a négyszeres bajnok német ma már a maranellói csapat pilótája. Kimi Räikkönen a Ferrarihoz szerződése előtt ugyancsak rendelkezett már egy táncoló csődörrel.
Ugyan a Mercedes és Hamilton is azt állítja, hogy a szerződési tárgyalások utolsó szakaszában járnak, az angol versenyzőről könnyen elhihető, hogy a becsvágya a McLaren és a Mercedes után a Forma-1 történetének legpatinásabb alakulatához hajtja.
Ha Hamilton távozik, a sportág jelenleg legkívánatosabb ülése szabadul fel. Elvi szinten már Wolff is elárulta, hogy a williamses Valtteri Bottas vagy a jelenleg gyermekbetegségeit élő McLaren-Hondánál lévő Fernando Alonso lehetne a pótlás.
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier azonban a spanyol El Paísnak azt mondta, “egyáltalán nem fél attól”, hogy Alonso egy év után otthagyja őket.

Ferrari LaFerrari

A gyár történetének első hibrid utcai autója a LaFerrari. A 6,3 literes V12-es belső égésű motor rekordmagas, 800 lóerős teljesítményét további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a vezető. A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre. Az akkumulátorokat egyrészt a regeneratív fékek, másrészt a V12-es motor tölti. 


A mindössze 1255 kilós Ferrari vázszerkezetét úgy alakították ki, hogy a hibrid hajtáslánc okozta plusz tömeg ellenére kompakt és ideális tömegeloszlású (41:59) maradjon. A monocoque szerkezetet nem kevesebb mint négy különböző szénszálas kompozit anyagból formálták meg, a Forma 1-es autóknál szokásos eljárással. 

A LaFerrari 4702 mm hosszú, 1992 mm széles és 1116 mm magas, a tengelytávolsága 2665 mm. A sportkocsi aerodinamikája minden létező utcai autóénál tökéletesebb, a fedélzeti számítógépes rendszer automatikusan, a pillanatnyi szükségletek fényében aktiválja a csekély légellenállást biztosító vagy éppen komoly leszorítóerőt termelő komponenseket.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.