F1: Hamilton Ferrariba ült

Taktika vagy előjel?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 11.30

Lewis Hamilton vásárolt magának egy LaFerrarit – vajon az olasz csapathoz tart a kétszeres világbajnok?

Lewis Hamilton tavaly nyár óta nem tud megegyezni a Mercedesszel a 2015-ön túli szerződéshosszabbításról, egyesek szerint túl sokat kérne, mások úgy vélik, a Ferrarihoz tart, vagy legalábbis a ferraris átigazolás lehetőségét használja az alkupozíció erősítésére.
Az utóbbi vonalon érkezett újabb, érdekes fejlemény, kiderült ugyanis, hogy a kétszeres világbajnok angol a Ferrarival is kapcsolatba lépett. A Mercedesnél is tudnak erről, de állítólag egyszerű bevásárlásról volt szó.


“Igen, Lewis kapcsolatban volt a Ferrarival: vásárolt magának egy LaFerrarit” – ismerte el a Sport Bildnek a csapatfőnök, Toto Wolff. “Nincs problémánk ezzel” – tette hozzá.
A lépés még akkor is érdekes, ha tényleg csak a szupersportkocsi beszerzéséről volt szó, az ilyesmit azért nem verik nagy dobra – Sebastian Vettel még Red Bull-osként szintén vett egy Ferrarit, de ezt titokban kellett tartania, a történet vége pedig ismert, a négyszeres bajnok német ma már a maranellói csapat pilótája. Kimi Räikkönen a Ferrarihoz szerződése előtt ugyancsak rendelkezett már egy táncoló csődörrel.
Ugyan a Mercedes és Hamilton is azt állítja, hogy a szerződési tárgyalások utolsó szakaszában járnak, az angol versenyzőről könnyen elhihető, hogy a becsvágya a McLaren és a Mercedes után a Forma-1 történetének legpatinásabb alakulatához hajtja.
Ha Hamilton távozik, a sportág jelenleg legkívánatosabb ülése szabadul fel. Elvi szinten már Wolff is elárulta, hogy a williamses Valtteri Bottas vagy a jelenleg gyermekbetegségeit élő McLaren-Hondánál lévő Fernando Alonso lehetne a pótlás.
A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier azonban a spanyol El Paísnak azt mondta, “egyáltalán nem fél attól”, hogy Alonso egy év után otthagyja őket.

Ferrari LaFerrari

A gyár történetének első hibrid utcai autója a LaFerrari. A 6,3 literes V12-es belső égésű motor rekordmagas, 800 lóerős teljesítményét további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a vezető. A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre. Az akkumulátorokat egyrészt a regeneratív fékek, másrészt a V12-es motor tölti. 


A mindössze 1255 kilós Ferrari vázszerkezetét úgy alakították ki, hogy a hibrid hajtáslánc okozta plusz tömeg ellenére kompakt és ideális tömegeloszlású (41:59) maradjon. A monocoque szerkezetet nem kevesebb mint négy különböző szénszálas kompozit anyagból formálták meg, a Forma 1-es autóknál szokásos eljárással. 

A LaFerrari 4702 mm hosszú, 1992 mm széles és 1116 mm magas, a tengelytávolsága 2665 mm. A sportkocsi aerodinamikája minden létező utcai autóénál tökéletesebb, a fedélzeti számítógépes rendszer automatikusan, a pillanatnyi szükségletek fényében aktiválja a csekély légellenállást biztosító vagy éppen komoly leszorítóerőt termelő komponenseket.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.