F1: A Williams is megijedt a Ferraritól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 15.45

A Williams a nemrég kitört motorvita kapcsán az új szabvány mellett áll, de annak már nem örülnek annyira, hogy a Ferrari beérheti a Mercedest.

A szezonnyitó után a fejlesztésekkel szerencsétlenkedő Renault miatt kétségbeesett Red Bull a Forma-1-es motorok egyenlősítését követeli, félig-meddig burkoltan pedig a régi 2,4 literes V8-asok visszatérést, vagy valami ahhoz hasonló erőforrás bevezetését kívánja.
A 2014-re Renault-ról Mercedesre váltott, és ezzel keservesen küszködő csapatból az élmezőny tagjává váló Williamsnél nem tudnak egyetérteni ezzel.
“Indokolt volt a változtatás. Gazdasági vezetőként azt mondhatom, hogy az új motorszabályok határozottan megkönnyítették a dolgokat az olyan szponzorok esetében, amelyek korábban környezetvédelmi szempontok miatt távol tartották magukat a Forma-1-től” – szögezte le a patinás csapat de facto csapatfőnöke, Claire Williams a Forbesnak.
Williams ezzel együtt azok közé tartozik, akik szerint nem megfelelően, elégtelenül prezentálták az új technológiát: “Úgy gondolom, hogy jobban kellene előadnunk az új motorok sztoriját. Szerintem eddig nem mondtuk el elég jó, pedig mindannyiunknak hasznára válna ez. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy a környezetbarát irányvonal volt a helyes.”


A Williamsben ugyan a legjobb erőforrás, a Mercedes dolgozik, de az elvi megfontolások mellett természetesen ugyanolyan, ha nem még fontosabbak a pályán elért eredmények, ebben a tekintetben pedig van ok az aggodalomra. A grove-i csapat 2014 végére egyértelműen a második erő lett a gyári Merci mögött, 2015 elejére viszont megelőzte őket a Ferrari.
“Ha megnézzük, hogy melyik két csapat tette a legnagyobb előrelépést, akkor a Ferrarit és a Saubert látjuk. Mi a közös bennük? Világos, hogy a Ferrari erőforrása óriásit ugrott előre” –  vonta le a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj tanulságát a Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.