A szezonnyitó után a fejlesztésekkel szerencsétlenkedő Renault miatt kétségbeesett Red Bull a Forma-1-es motorok egyenlősítését követeli, félig-meddig burkoltan pedig a régi 2,4 literes V8-asok visszatérést, vagy valami ahhoz hasonló erőforrás bevezetését kívánja.
A 2014-re Renault-ról Mercedesre váltott, és ezzel keservesen küszködő csapatból az élmezőny tagjává váló Williamsnél nem tudnak egyetérteni ezzel.
“Indokolt volt a változtatás. Gazdasági vezetőként azt mondhatom, hogy az új motorszabályok határozottan megkönnyítették a dolgokat az olyan szponzorok esetében, amelyek korábban környezetvédelmi szempontok miatt távol tartották magukat a Forma-1-től” – szögezte le a patinás csapat de facto csapatfőnöke, Claire Williams a Forbesnak.
Williams ezzel együtt azok közé tartozik, akik szerint nem megfelelően, elégtelenül prezentálták az új technológiát: “Úgy gondolom, hogy jobban kellene előadnunk az új motorok sztoriját. Szerintem eddig nem mondtuk el elég jó, pedig mindannyiunknak hasznára válna ez. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy a környezetbarát irányvonal volt a helyes.”


A Williamsben ugyan a legjobb erőforrás, a Mercedes dolgozik, de az elvi megfontolások mellett természetesen ugyanolyan, ha nem még fontosabbak a pályán elért eredmények, ebben a tekintetben pedig van ok az aggodalomra. A grove-i csapat 2014 végére egyértelműen a második erő lett a gyári Merci mögött, 2015 elejére viszont megelőzte őket a Ferrari.
“Ha megnézzük, hogy melyik két csapat tette a legnagyobb előrelépést, akkor a Ferrarit és a Saubert látjuk. Mi a közös bennük? Világos, hogy a Ferrari erőforrása óriásit ugrott előre” –  vonta le a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj tanulságát a Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley.