F1: A Williams is megijedt a Ferraritól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 15.45

A Williams a nemrég kitört motorvita kapcsán az új szabvány mellett áll, de annak már nem örülnek annyira, hogy a Ferrari beérheti a Mercedest.

A szezonnyitó után a fejlesztésekkel szerencsétlenkedő Renault miatt kétségbeesett Red Bull a Forma-1-es motorok egyenlősítését követeli, félig-meddig burkoltan pedig a régi 2,4 literes V8-asok visszatérést, vagy valami ahhoz hasonló erőforrás bevezetését kívánja.
A 2014-re Renault-ról Mercedesre váltott, és ezzel keservesen küszködő csapatból az élmezőny tagjává váló Williamsnél nem tudnak egyetérteni ezzel.
“Indokolt volt a változtatás. Gazdasági vezetőként azt mondhatom, hogy az új motorszabályok határozottan megkönnyítették a dolgokat az olyan szponzorok esetében, amelyek korábban környezetvédelmi szempontok miatt távol tartották magukat a Forma-1-től” – szögezte le a patinás csapat de facto csapatfőnöke, Claire Williams a Forbesnak.
Williams ezzel együtt azok közé tartozik, akik szerint nem megfelelően, elégtelenül prezentálták az új technológiát: “Úgy gondolom, hogy jobban kellene előadnunk az új motorok sztoriját. Szerintem eddig nem mondtuk el elég jó, pedig mindannyiunknak hasznára válna ez. Ugyanakkor meggyőződésem, hogy a környezetbarát irányvonal volt a helyes.”


A Williamsben ugyan a legjobb erőforrás, a Mercedes dolgozik, de az elvi megfontolások mellett természetesen ugyanolyan, ha nem még fontosabbak a pályán elért eredmények, ebben a tekintetben pedig van ok az aggodalomra. A grove-i csapat 2014 végére egyértelműen a második erő lett a gyári Merci mögött, 2015 elejére viszont megelőzte őket a Ferrari.
“Ha megnézzük, hogy melyik két csapat tette a legnagyobb előrelépést, akkor a Ferrarit és a Saubert látjuk. Mi a közös bennük? Világos, hogy a Ferrari erőforrása óriásit ugrott előre” –  vonta le a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj tanulságát a Williams vezető versenymérnöke, Rob Smedley.

Kommentek

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A Skodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.