F1: A Red Bull hajszolta hibákba a Renault-t

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 16.45

Az erőforrásaival a szezonnyitón csúnyán leszereplő Renault visszavágott a panaszkodó Red Bullnak, emlékeztetnek, hogy a csapat miatt jutottak tévútra.

A Red Bull a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj kezdetétől keményen ostorozta a tavaly sem túl acélosan teljesítő, de Melbourne-ben végül csúnyán leszereplő motorszállítóját, a Renault-t.
A francia gyártó ugyan komoly javulást ígért 2015-re, de ehelyett inkább visszaléptek, akár 100 lóerős hátrányban is lehetnek a Mercedeshez képest. A Renault F1-es főnöke, Cyril Abiteboul a Red Bull-os támadásokra azzal reagált, hogy a csapat legalábbis részben magának köszönheti a kisiklást.


“Az utolsó pillanatban is fejleszteni kellett még valamit a motoron, és ekkor kihagytuk az amúgy szokásos minőségbiztosítási tesztjeinket. Pontosan ezek a változtatások okoztak gondokat Melbourne-ben, és ezekkel foglalkozunk most, a szepangi felkészülés során” – mondta a francia L’Equipe-nek.
“Azért hajtottunk ennyire, mert a Red Bull ádázul követelte a fejlesztéseket. Most aztán fel kell tennünk magunknak a kérdést, hogyan is hagyhattuk figyelmen kívül a hagyományos munkamódszereinket, amikor 37 éve gyártunk már Forma-1-es motorokat. De tudjuk, hogy mit kell tennünk.” 
Abiteboul az egyre elhidegülő viszony és a sajtóban egyre forróbbá váló szócsata közben továbbra is reménykedik, ugyanakkor türelmet kér a Red Bulltól:


“A 2014-es szezon előtt azt mondtuk volna, hogy három futamot nyerünk majd, kinevettek volna minket. Hogy rövid távon lesz-e esélyünk győzni? Nem. De vissza fogunk térni, de ahhoz, hogy képesek legyünk megküzdeni a Mercedesszel, idő kell.”
“Éveken keresztül együtt győztünk, most pedig a problémáink közösek. Eddig a Red Bull igényeit követtük, rájuk hallgattunk, de az is világos, hogy a kasztni és a motor két külön világ. Hadd végezze a dolgát mindenki nyugodtan!” 

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.