A Forma-1 történetének leggyorsabb köreit – a régebbi helyszíneken – még 2004-ben a V10-es korszak vége felé futották, a pályák többségén Michael Schumacher, Rubens Barrichello (Ferrari), esetleg az akkor a Williamsben ülő Juan Pablo Montoya szerepel a rekordjegyzékekben.
A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli azonban úgy véli, hogy a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások, valamint az abroncsok tekintetében elvégzett fejlesztések 2015-ben bő egy évtized után felülírhatók lesznek a sportág rekordjai.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Lewis Hamilton 1:30,945-ös köre másfél másodperccel szárnyalta túl a tavalyi csúcsot, a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery pedig további gyorsulást jósol.


“Ezek az adatok megerősítik, amit már a téli teszteken is láthattunk, azaz a köridőkben bekövetkezett jelentős csökkenést, és az autók csak még gyorsabbá válnak majd az idény folyamán. Bizonyos pályákon akár meg is dőlhetnek a körrekordok” – mondta a szakember.
“Ennek tudatában módosítottunk a hátsó abroncsaink konstrukcióján a 2015-ös gumikon, amelyek így képesek lesznek az extrém követelmények teljesítésére is” – tette hozzá.
Meg kell jegyezni, hogy a régi helyszínek közül csak Belgiumban és Brazíliában esélyes a rekorddöntés, rajtuk kívül a 2008-ban és 2012-ben bekerült Szingapúr és az austini Circuit of the Americas hozhat új csúcsot. Egy futam után persze nehéz jósolni, a szezon előrehaladtával látjuk majd meg, igaza lesz-e a Pirellinek.