Évtizedes rekordok dőlhetnek meg a Forma-1-ben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.19. 14.35

A Forma-1 gumiszállítója szerint 2015-ben esély van arra, hogy túlszárnyalják a 2004 óta álló abszolút körrekordokat.


A Forma-1 történetének leggyorsabb köreit – a régebbi helyszíneken – még 2004-ben a V10-es korszak vége felé futották, a pályák többségén Michael Schumacher, Rubens Barrichello (Ferrari), esetleg az akkor a Williamsben ülő Juan Pablo Montoya szerepel a rekordjegyzékekben.
A Forma-1 gumiszállítója, a Pirelli azonban úgy véli, hogy a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások, valamint az abroncsok tekintetében elvégzett fejlesztések 2015-ben bő egy évtized után felülírhatók lesznek a sportág rekordjai.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Lewis Hamilton 1:30,945-ös köre másfél másodperccel szárnyalta túl a tavalyi csúcsot, a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery pedig további gyorsulást jósol.


“Ezek az adatok megerősítik, amit már a téli teszteken is láthattunk, azaz a köridőkben bekövetkezett jelentős csökkenést, és az autók csak még gyorsabbá válnak majd az idény folyamán. Bizonyos pályákon akár meg is dőlhetnek a körrekordok” – mondta a szakember.
“Ennek tudatában módosítottunk a hátsó abroncsaink konstrukcióján a 2015-ös gumikon, amelyek így képesek lesznek az extrém követelmények teljesítésére is” – tette hozzá.
Meg kell jegyezni, hogy a régi helyszínek közül csak Belgiumban és Brazíliában esélyes a rekorddöntés, rajtuk kívül a 2008-ban és 2012-ben bekerült Szingapúr és az austini Circuit of the Americas hozhat új csúcsot. Egy futam után persze nehéz jósolni, a szezon előrehaladtával látjuk majd meg, igaza lesz-e a Pirellinek. 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.