Az elmúlt hét egyik fő Forma-1-es sztorija Giedo van der Garde és a Sauber szerződési vitája volt. A holland versenyző 2014-ben, még tesztpilótaként versenyzői szerződést kötött a svájci csapattal, de az alakulat késő ősszel másik két pilótát – Marcus Ericssont és Felipe Nasrt – igazolt 2015-re.


Van der Garde előbb Svájcban, majd Ausztráliában is bíróság elé vitte az ügyet, mindannyiszor neki adtak igazat. Az autóba azonban így sem ült be, végül sikerült másféle megegyezésre jutnia a csapattal. Szerdán Facebook-posztban tájékoztatta az érdeklődőket.
“Egyezségre jutottunk a Sauberrel, a versenyzői szerződésemet közös megegyezéssel felbontottuk” – írta, hozzátéve, hogy mennyire elszomorította az ügy. “Reméltem, hogy 2015-ben megmutathatom, versenyzőként mire vagyok képes egy köztiszteletben álló középcsapat autójában, de az álmomat elvették tőlem, és tisztában vagyok vele, hogy ezzel valószínűleg véget is ért a Forma-1-es karrierem.” 
Van der Garde leszögezte, hogy érvényes szerződése volt, a háttérben pedig jó ideje kereste a jogi megoldást, nem az utolsó pillanatban kezdett akadékoskodni. A holland azt is belátta, hogy a csapatfőnök, Monisha Kaltenborn “semmiképp sem volt hajlandó az autóba ültetni” őt, épp ezért végül nem erőltette tovább a dolgot.


“Ha (Kaltenborn) szándéka ellenére továbbvittem volna az ügyet, az tönkre tehette volna a csapatot, de legalábbis biztosan ellehetetlenítette volna a szezonnyitót a számukra, ugyanis az autókat lefoglalták volna, a két fiatal pilóta, Marcus Ericsson és Felipe Nasr pályafutása megtört volna, és a csapatvezetőket akár őrizetbe is vették volna.”
“Úgy döntöttem, hogy ezt nem kívánom magamra venni, ugyanis csak a csapatvezetés miatt kerültem ebbe a bizarr helyzetbe.”
Van der Garde hozzátette, hogy a múlt hétvégén a melbourne-i paddockban számos komoly Forma-1-es szereplő, pilóták is támogatásukról biztosították, és azt reméli, hogy az ügye legalább másoknak segít majd a jövőben. 
“Őszintén remélem, hogy az ügyem elindít valamit, új előírásokat hozhat, amelyek jobban óvhatják a versenyzők jogait. Számos példa van arra, hogy a jóhiszemű, de esetemben meglévő profi jogi segítség nélküli pilótákat megtörte a Forma-1, a karrierjük véget ért. Nagyon remélem, hogy az ügyem precedenst, példát teremtett azt illetően, hogy milyen változásokra lenne szükség, hogy új, a pilóták jogait védő előírások kellennek.”