A Mercedes joggal dominál, de baj van az F1-gyel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.18. 15.40

Úgy tűnik, Bernie Ecclestone-on kívül nem sokan sajnálják a Mercedes dominanciája miatt panaszkodó Red Bullt, ugyanakkor világos, hogy a helyzet nem szerencsés.

Miközben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Mercedes még a tavalyinál is magabiztosabban nyert, a korábbi élmenő Red Bull a Renault-motor problémái miatt csak szenvedett.


A Red Bull fejesei – a sztármérnök Adrian Newey, a csapatfőnök Christian Horner és a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko – rögtön arról kezdtek beszélni, hogy valamit tenni kellene, ki kell egyenlíteni az erőviszonyokat, máskülönben akár ki is szállhat az energiaital-gyártó az F1-ből.
A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azonnal a Red Bull pártjára állt, de úgy tűnik, nagyjából egyedül van ezzel, más szakértők szerint árnyaltabb a kép.
“Nem tekintek negatívan a Mercedes dominanciájára” – mondta például a négyszeres világbajnok Alain Prost. “De változtak a dolgok, lassan véget ér egy korszak. Az emberek ma már nem fogadják el, ha valaki jó munkát végzett és dominál. A Mercedes három-négy évig készült, hogy ennyire jó legyen. Sajnos így aztán két-három év is kell majd még, hogy valaki beérje őket, de ez egy ilyen játék.”


A Renault márkanagyköveteként is tevékenykedő francia legenda a fentiekkel együtt úgy véli, hogy a francia gyártó magára talál hamarosan.
“A Renault-nál tisztában vannak vele, hogy gondok vannak, úgy gondolom és remélem, hogy gyorsan, egy-két futam alatt helyreteszik a dolgokat. De az is tény, hogy ez már a második problémás év.”
Az F1 egyenlőtlenségei miatt jó ideje panaszkodó, megoldásokat sürgető Force India helyettes csapatfőnökét, Bob Fernley-t nem hatotta meg Christian Horner kifakadása, és nem is remél gyors változásokat. 


“Kár, hogy eddig tartott neki ráébredni! Nem tudom sajnálni, hiszen mi milyen régóta mondtuk már, hogy gondok vannak? Mi már másfél éve szóltunk, azóta pedig folyamatosan romlott a helyzet. A négy nagycsapat, köztük a Red Bull, azt mondta, semmit sem kell tenni, most viszont, most viszont már húzósabb helyzetben van a Red Bull, valószínűleg a tulajdonos felől is érzik a nyomást. Kezdik megtapasztalni a valóságot, jó reggelt!”
“Sajnos úgy gondolom, hogy addig nem is történik majd semmi, amíg totális válságba nem kerül az F1. Egyszerűen mennünk kell tovább, dolgozni a programjainkon, aztán remélhetőleg végül győz a józan ész.”
“Ugyanakkor a Mercedest nem lehet hibáztatni, amiért jó munkát végzett – mindenkinek megvan rá a lehetősége.”


A tizenháromszoros futamgyőztes David Coulthard is elmondta véleményét a témában, az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta, az F1 után a Mercedes DTM-pilótájaként is tevékenykedő skót elismeri a Merci érdemeit, ugyanakkor nem örül a dominanciának.
“Ez most a Mercedes korszaka, megérdemelten aratják le a korábbi munka gyümölcseit. De vigyázni kell, 1988-ból, 1998-ból, vagy Michael (Schumacher) időszakából már megtanulhattuk, hogy fenn kell tartani azt az érzést, hogy azért a többiek is versenyben vannak. Ahhoz, hogy élvezni tudjuk a dolgot, valódi verseny kell. Ilyen egyszerű az egész: ha az emberek nem találják érdekesnek a versenyt, nem fogják nézni.”
Ami a Red Bull kiszállási fenyegetéseit illeti, DC szerint több egyszerű blöffnél.


“Ezek a fickók (Horner, Marko) a főnökök, nem mondanak olyasmit, amire nincs ráhatásuk. Ne feledjük, pár éve a Ferrari is felvetette, hogy inkább átnyergelnek a Le Mans-ra. Komolyan kell venni őket, mert a múltból megtanulhattuk, hogy a gyártók jönnek, aztán mennek, csapatok jönnek és megszűnnek. Ha pedig a Red Bull kiszáll, azzal négy autó esik ki. Márpedig megtehetik, hogy egyszerűen lehúzzák a rolót.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.