A Mercedes joggal dominál, de baj van az F1-gyel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.18. 15.40

Úgy tűnik, Bernie Ecclestone-on kívül nem sokan sajnálják a Mercedes dominanciája miatt panaszkodó Red Bullt, ugyanakkor világos, hogy a helyzet nem szerencsés.

Miközben a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon a Mercedes még a tavalyinál is magabiztosabban nyert, a korábbi élmenő Red Bull a Renault-motor problémái miatt csak szenvedett.


A Red Bull fejesei – a sztármérnök Adrian Newey, a csapatfőnök Christian Horner és a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko – rögtön arról kezdtek beszélni, hogy valamit tenni kellene, ki kell egyenlíteni az erőviszonyokat, máskülönben akár ki is szállhat az energiaital-gyártó az F1-ből.
A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone azonnal a Red Bull pártjára állt, de úgy tűnik, nagyjából egyedül van ezzel, más szakértők szerint árnyaltabb a kép.
“Nem tekintek negatívan a Mercedes dominanciájára” – mondta például a négyszeres világbajnok Alain Prost. “De változtak a dolgok, lassan véget ér egy korszak. Az emberek ma már nem fogadják el, ha valaki jó munkát végzett és dominál. A Mercedes három-négy évig készült, hogy ennyire jó legyen. Sajnos így aztán két-három év is kell majd még, hogy valaki beérje őket, de ez egy ilyen játék.”


A Renault márkanagyköveteként is tevékenykedő francia legenda a fentiekkel együtt úgy véli, hogy a francia gyártó magára talál hamarosan.
“A Renault-nál tisztában vannak vele, hogy gondok vannak, úgy gondolom és remélem, hogy gyorsan, egy-két futam alatt helyreteszik a dolgokat. De az is tény, hogy ez már a második problémás év.”
Az F1 egyenlőtlenségei miatt jó ideje panaszkodó, megoldásokat sürgető Force India helyettes csapatfőnökét, Bob Fernley-t nem hatotta meg Christian Horner kifakadása, és nem is remél gyors változásokat. 


“Kár, hogy eddig tartott neki ráébredni! Nem tudom sajnálni, hiszen mi milyen régóta mondtuk már, hogy gondok vannak? Mi már másfél éve szóltunk, azóta pedig folyamatosan romlott a helyzet. A négy nagycsapat, köztük a Red Bull, azt mondta, semmit sem kell tenni, most viszont, most viszont már húzósabb helyzetben van a Red Bull, valószínűleg a tulajdonos felől is érzik a nyomást. Kezdik megtapasztalni a valóságot, jó reggelt!”
“Sajnos úgy gondolom, hogy addig nem is történik majd semmi, amíg totális válságba nem kerül az F1. Egyszerűen mennünk kell tovább, dolgozni a programjainkon, aztán remélhetőleg végül győz a józan ész.”
“Ugyanakkor a Mercedest nem lehet hibáztatni, amiért jó munkát végzett – mindenkinek megvan rá a lehetősége.”


A tizenháromszoros futamgyőztes David Coulthard is elmondta véleményét a témában, az egykori Williams-, McLaren- és Red Bull-pilóta, az F1 után a Mercedes DTM-pilótájaként is tevékenykedő skót elismeri a Merci érdemeit, ugyanakkor nem örül a dominanciának.
“Ez most a Mercedes korszaka, megérdemelten aratják le a korábbi munka gyümölcseit. De vigyázni kell, 1988-ból, 1998-ból, vagy Michael (Schumacher) időszakából már megtanulhattuk, hogy fenn kell tartani azt az érzést, hogy azért a többiek is versenyben vannak. Ahhoz, hogy élvezni tudjuk a dolgot, valódi verseny kell. Ilyen egyszerű az egész: ha az emberek nem találják érdekesnek a versenyt, nem fogják nézni.”
Ami a Red Bull kiszállási fenyegetéseit illeti, DC szerint több egyszerű blöffnél.


“Ezek a fickók (Horner, Marko) a főnökök, nem mondanak olyasmit, amire nincs ráhatásuk. Ne feledjük, pár éve a Ferrari is felvetette, hogy inkább átnyergelnek a Le Mans-ra. Komolyan kell venni őket, mert a múltból megtanulhattuk, hogy a gyártók jönnek, aztán mennek, csapatok jönnek és megszűnnek. Ha pedig a Red Bull kiszáll, azzal négy autó esik ki. Márpedig megtehetik, hogy egyszerűen lehúzzák a rolót.”

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.