A még február 22-i barcelonai tesztbalesetében agyrázkódást szenvedett Fernando Alonso orvosi tanácsra kihagyta a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, és eddig sem ő, sem a McLaren-Honda nem mondta ki biztosan, hogy a spanyol visszatér a második fordulóra.


Garancia továbbra sincs, de Alonso barátnője, Lara Alvarez szerint a kétszeres világbajnok teljesen jól van, ott lehet Szepangban, és a McLarennél is így készülnek.
“Összeállítottuk a programot, amelynek segítségével Fernando visszatérhet a versenyzéshez, úgy tervezi, hogy a szimulátorba is beül” – idézte a McLaren szóvivőjét a BBC.
A szimulátoros felkészülés általános az F1-es pilótáknál, de Alonso esetében most kiemelt jelentőséggel bír majd, hiszen a gyorsan mozgó képek, a dőlő, rázkódó, mozgó “pilótafülke” megmutathatja, ha a spanyolnál maradtak esetleges neurológiai problémák. Szédülés, fejfájás, hányinger-hányás, gyengeség esetén kizárt, hogy Malajziában autóba ülhessen.


Ha Alonso jól is lesz, és az orvosok engedélyezik számára az indulást, a versenyzésben biztosan nem lesz sok öröme a McLaren-Honda katasztrofális formája miatt. Az MP4-30-assal Melbourne-ben Jenson Button és az Alonsót helyettesítő Kevin Magnussen csak a rajtrács utolsó sorába kvalifikált, vasárnap a dán pilóta autója már a start előtt elromlott, az angol veterán pedig kisebb győzelemként értékelte, hogy képes volt a célba vinni a járgányt.
A McLarennél egyelőre nem is tudják, mikor lehet használható a Honda erőforrása, mikor lesz versenyképes az autó.


“Nincs ütemterv. A jelenlegi helyzetünk nem valami jó, amolyan ördögi kör. Fejleszthetjük mi az autót, de ha nem megy elég gyorsan, akkor a gumik nem melegszenek fel, úgy viszont az autó teljesítménye is hátrányt szenved. De minél többet fejlesztünk, annál többet tudunk majd kihozni a potenciálból. Szóval komoly tartalékokat kell még kiaknáznunk, de hogy mikor érhetünk el valami tisztességes eredményt, azt nem tudom” – mondta a versenyfőnök Eric Boullier.
A francia szakember igyekezett tisztázni, hogy a küszködésért nem kizárólag a Honda a felelős: “Nem gondolom, hogy nyerő autónk van, és a Honda motorja sem olyan pocsék. Az autónk új koncepció, szóval még ha alapjaiban jó is, nagyon sokat kell csiszolnunk rajta. A szimulációk alapján tudjuk, hogy a tavalyi modellel összehasonlítva jó az idei autó, valamint azt is, hogy az aerodinamikai és mechanikai fejlesztésekkel még óriási előrelépések jöhetnek a következő hónapokban.”