F1: A Merci lépéselőnnyel kezdett az új motorokkal?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.17. 13.30

Az F1 ura, Bernie Ecclestone azt állítja, hogy a Mercedes dominanciája annak köszönhető, hogy a német gyártó gyakorlatilag az FIA-val közösen írta az új szabályokat.

A Forma-1-ben tavaly kezdődött új turbókorszak legnagyobb nyertese egyértelműen a Mercedes, a gyári csapat és a kliensek autóiban is a riválisokénál sokkal jobb erőforrás dolgozik.
2014-ről 15-re a Ferrari egy kicsit felzárkózott, a Renault viszont utat tévesztett, és még rosszabb, mint tavaly, a Red Bull pedig már egyenlősítést is követel a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA). Az igénnyel egyetért az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is, sőt, azt állítja, hogy a Mercedes nem egészen sportszerűen került domináns pozícióba.


“A többieknél egy kicsit többet tudtak a tervezett új erőforrásról, ugyanis a Mercedes szakemberei szoros kapcsolatot tartottak az FIA-val az új motorok koncepciójának kidolgozásánál. Ezért tudtak olyan erősen kezdeni tavaly, és ezért van még mindig olyan hatalmas előnyük” – állította az olasz Sky Sports 24-nek.
Ecclestone megismételte, hogy ő szeretne egyenlősítést látni, ugyanakkor azt is elismerte, hogy az 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetését eredetileg felvető Renault “nagyon akarta, de elszúrta” a fejlesztést.
A Merci-táboron belül sem mindenki tökéletesen elégedett amúgy, a 2-3. erőnek számító Williams brazil veteránja, Felipe Massa szerint a gyári csapat és a klienseknek adott erőforrás talán nem ugyanolyan, ugyanis Hamiltonék előnye érthetetlen.


A Mercedes F1-es motorfőnöke, Andy Cowell szerint semmi alapja a gyanúsításnak:
“Mindenki ugyanolyan motorokat kap. Először is, mi mérnökök így tudjuk a legtöbb adatot gyűjteni, másrészt tartozunk is ezzel a partnereinknek. Harmadrészt pénzügyileg, az alkatrészgyártás szempontjából sem érné meg, ha különböző motorspecifikációkkal dolgoznánk egyszerre” – nyilatkozta a Speed Weeknek.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.