F1: A Merci lépéselőnnyel kezdett az új motorokkal?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.17. 13.30

Az F1 ura, Bernie Ecclestone azt állítja, hogy a Mercedes dominanciája annak köszönhető, hogy a német gyártó gyakorlatilag az FIA-val közösen írta az új szabályokat.

A Forma-1-ben tavaly kezdődött új turbókorszak legnagyobb nyertese egyértelműen a Mercedes, a gyári csapat és a kliensek autóiban is a riválisokénál sokkal jobb erőforrás dolgozik.
2014-ről 15-re a Ferrari egy kicsit felzárkózott, a Renault viszont utat tévesztett, és még rosszabb, mint tavaly, a Red Bull pedig már egyenlősítést is követel a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA). Az igénnyel egyetért az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone is, sőt, azt állítja, hogy a Mercedes nem egészen sportszerűen került domináns pozícióba.


“A többieknél egy kicsit többet tudtak a tervezett új erőforrásról, ugyanis a Mercedes szakemberei szoros kapcsolatot tartottak az FIA-val az új motorok koncepciójának kidolgozásánál. Ezért tudtak olyan erősen kezdeni tavaly, és ezért van még mindig olyan hatalmas előnyük” – állította az olasz Sky Sports 24-nek.
Ecclestone megismételte, hogy ő szeretne egyenlősítést látni, ugyanakkor azt is elismerte, hogy az 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrások bevezetését eredetileg felvető Renault “nagyon akarta, de elszúrta” a fejlesztést.
A Merci-táboron belül sem mindenki tökéletesen elégedett amúgy, a 2-3. erőnek számító Williams brazil veteránja, Felipe Massa szerint a gyári csapat és a klienseknek adott erőforrás talán nem ugyanolyan, ugyanis Hamiltonék előnye érthetetlen.


A Mercedes F1-es motorfőnöke, Andy Cowell szerint semmi alapja a gyanúsításnak:
“Mindenki ugyanolyan motorokat kap. Először is, mi mérnökök így tudjuk a legtöbb adatot gyűjteni, másrészt tartozunk is ezzel a partnereinknek. Harmadrészt pénzügyileg, az alkatrészgyártás szempontjából sem érné meg, ha különböző motorspecifikációkkal dolgoznánk egyszerre” – nyilatkozta a Speed Weeknek.

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.