F1: Visszaszólt a 100 lóerős hátrányban lévő Renault

Több tiszteletet várnak a franciák

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 11.30

Nem indult jól az új idény a Renault számára, a franciák csapatai leszerepeltek Melbourne-ben.

Nem indult jól az új idény a Renault számára, a franciák csapatai leszerepeltek Melbourne-ben. Daniel Ricciardo az idénynyitón hatodik lett a 11 célba érő közül, de kört kapott a győztes Mercedesektől. Csapattársa, Danyiil Kvjat már a rajtrácsra menet kiesett, a Red Bull szerint az orosz váltóhibáját a Renault-motor vibrációi okozták, elszállt az ötödik fokozat. Max Verstappennek is elfüstölt motorral kellett félreállnia a Toro Rossóval, a Renault ráadásul nemcsak megbízhatatlan, a vezethetősége is pocsék.


“Óriási a hátrányunk, 100 lóerővel gyengébb a motorunk a Mercedesnél” – mondott rémisztő számot Christian Horner csapatfőnök. “Sokat le kell tekernünk a teljesítményből, hogy egyáltalán vezethető legyen. Az idén egészen biztosan nem lesz győzelemre képes hajtásláncunk, de harcolnunk kellene a Ferrarival és a Williamsszel. Ha úrrá tudunk lenni a gondjainkon, legalább erre képesek lehetünk.”

A Red Bullnak különösen az fáj, hogy Ricciardo még a Sauber ellen is esélytelen volt. “Minden tiszteletem a Sauberé, de látni kell, hogy alig változott az autójuk. Gyakorlatilag a tavalyi szárnyakkal versenyeztek, miközben a mi kasztnink fél másodperccel gyorsabb, a különbséget tehát egyszerűen a motor jelenti. A Ferrari nagyot lépett előre, míg mi inkább hátrafelé haladtunk” – magyarázta Horner.

A Renault-nál elismerik, hogy vannak gondok, de a franciák szerint javulás is történt. “A programunkban kétségkívül sikerült előrelépnünk” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Renault F1-es részlegének ügyvezetője. “De azért vannak problémák is, mégpedig az, hogy a télen túl agresszív fejlesztési programba kezdtünk.”

“A fontos folyamatok közül többet is felgyorsítottunk és lerövidítettünk, emiatt nem várt hibák jöttek elő. De ettől még tény, hogy a hajtásláncunk előremutató. Az együttműködésünknek is előremutatóbbnak kellene lennie, mint amilyen most. Több tiszteletet várnánk egymás irányába, és világosan meghatározott felelősségi köröket. Jelenleg elég összetettek a dolgok.”

“Nem érdekelnek azok a megjegyzések, amelyek nem építő jellegűek, és nem is gondolom, hogy ezek szükségesek a fejlesztési munkához.”

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.