F1: Visszaszólt a 100 lóerős hátrányban lévő Renault

Több tiszteletet várnak a franciák

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 11.30

Nem indult jól az új idény a Renault számára, a franciák csapatai leszerepeltek Melbourne-ben.

Nem indult jól az új idény a Renault számára, a franciák csapatai leszerepeltek Melbourne-ben. Daniel Ricciardo az idénynyitón hatodik lett a 11 célba érő közül, de kört kapott a győztes Mercedesektől. Csapattársa, Danyiil Kvjat már a rajtrácsra menet kiesett, a Red Bull szerint az orosz váltóhibáját a Renault-motor vibrációi okozták, elszállt az ötödik fokozat. Max Verstappennek is elfüstölt motorral kellett félreállnia a Toro Rossóval, a Renault ráadásul nemcsak megbízhatatlan, a vezethetősége is pocsék.


“Óriási a hátrányunk, 100 lóerővel gyengébb a motorunk a Mercedesnél” – mondott rémisztő számot Christian Horner csapatfőnök. “Sokat le kell tekernünk a teljesítményből, hogy egyáltalán vezethető legyen. Az idén egészen biztosan nem lesz győzelemre képes hajtásláncunk, de harcolnunk kellene a Ferrarival és a Williamsszel. Ha úrrá tudunk lenni a gondjainkon, legalább erre képesek lehetünk.”

A Red Bullnak különösen az fáj, hogy Ricciardo még a Sauber ellen is esélytelen volt. “Minden tiszteletem a Sauberé, de látni kell, hogy alig változott az autójuk. Gyakorlatilag a tavalyi szárnyakkal versenyeztek, miközben a mi kasztnink fél másodperccel gyorsabb, a különbséget tehát egyszerűen a motor jelenti. A Ferrari nagyot lépett előre, míg mi inkább hátrafelé haladtunk” – magyarázta Horner.

A Renault-nál elismerik, hogy vannak gondok, de a franciák szerint javulás is történt. “A programunkban kétségkívül sikerült előrelépnünk” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Renault F1-es részlegének ügyvezetője. “De azért vannak problémák is, mégpedig az, hogy a télen túl agresszív fejlesztési programba kezdtünk.”

“A fontos folyamatok közül többet is felgyorsítottunk és lerövidítettünk, emiatt nem várt hibák jöttek elő. De ettől még tény, hogy a hajtásláncunk előremutató. Az együttműködésünknek is előremutatóbbnak kellene lennie, mint amilyen most. Több tiszteletet várnánk egymás irányába, és világosan meghatározott felelősségi köröket. Jelenleg elég összetettek a dolgok.”

“Nem érdekelnek azok a megjegyzések, amelyek nem építő jellegűek, és nem is gondolom, hogy ezek szükségesek a fejlesztési munkához.”

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.