F1: Visszaszólt a 100 lóerős hátrányban lévő Renault

Több tiszteletet várnak a franciák

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 11.30

Nem indult jól az új idény a Renault számára, a franciák csapatai leszerepeltek Melbourne-ben.

Nem indult jól az új idény a Renault számára, a franciák csapatai leszerepeltek Melbourne-ben. Daniel Ricciardo az idénynyitón hatodik lett a 11 célba érő közül, de kört kapott a győztes Mercedesektől. Csapattársa, Danyiil Kvjat már a rajtrácsra menet kiesett, a Red Bull szerint az orosz váltóhibáját a Renault-motor vibrációi okozták, elszállt az ötödik fokozat. Max Verstappennek is elfüstölt motorral kellett félreállnia a Toro Rossóval, a Renault ráadásul nemcsak megbízhatatlan, a vezethetősége is pocsék.


“Óriási a hátrányunk, 100 lóerővel gyengébb a motorunk a Mercedesnél” – mondott rémisztő számot Christian Horner csapatfőnök. “Sokat le kell tekernünk a teljesítményből, hogy egyáltalán vezethető legyen. Az idén egészen biztosan nem lesz győzelemre képes hajtásláncunk, de harcolnunk kellene a Ferrarival és a Williamsszel. Ha úrrá tudunk lenni a gondjainkon, legalább erre képesek lehetünk.”

A Red Bullnak különösen az fáj, hogy Ricciardo még a Sauber ellen is esélytelen volt. “Minden tiszteletem a Sauberé, de látni kell, hogy alig változott az autójuk. Gyakorlatilag a tavalyi szárnyakkal versenyeztek, miközben a mi kasztnink fél másodperccel gyorsabb, a különbséget tehát egyszerűen a motor jelenti. A Ferrari nagyot lépett előre, míg mi inkább hátrafelé haladtunk” – magyarázta Horner.

A Renault-nál elismerik, hogy vannak gondok, de a franciák szerint javulás is történt. “A programunkban kétségkívül sikerült előrelépnünk” – jelentette ki Cyril Abiteboul, a Renault F1-es részlegének ügyvezetője. “De azért vannak problémák is, mégpedig az, hogy a télen túl agresszív fejlesztési programba kezdtünk.”

“A fontos folyamatok közül többet is felgyorsítottunk és lerövidítettünk, emiatt nem várt hibák jöttek elő. De ettől még tény, hogy a hajtásláncunk előremutató. Az együttműködésünknek is előremutatóbbnak kellene lennie, mint amilyen most. Több tiszteletet várnánk egymás irányába, és világosan meghatározott felelősségi köröket. Jelenleg elég összetettek a dolgok.”

“Nem érdekelnek azok a megjegyzések, amelyek nem építő jellegűek, és nem is gondolom, hogy ezek szükségesek a fejlesztési munkához.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.