F1: A Red Bull kiszállással fenyegetőzik

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 09.30

A Red Bullnak nagyon nincs ínyére, hogy a V6-os turbómotorok bevezetése óta esélye sincs a vb-győzelemre. Esélykiegyenlítés és kiszállás a pakliban.


A Red Bullnak nagyon nincs ínyére, hogy a V6-os turbómotorok bevezetése óta esélye sincs a vb-győzelemre. Különösen bosszantja a csapatot a Renault idei gyatra teljesítménye, komolyan felmerült a Forma-1-ből való kiszállás lehetősége is az istállónál.

Christian Horner csapatfőnök lépéseket követel az FIA-től az esélyek kiegyenlítésével kapcsolatban. “Amikor mi nyertünk, soha nem volt akkora fölényünk, mint most a Mercedesnek” – kezdte Horner. “És nagyon is próbálták csökkenteni az előnyünket: emlékszem a dupla diffúzorok betiltására, a kipufogókkal való variálásra, a rugalmas karosszériaelemek eltüntetésére, és a szezon közbeni motorvezérlés-változtatásokra. Mindent megtettek. Most, amikor a Mercedes tarol, egy árva hang sem hallatszik.”


“Ez nem csak rólunk szól, a Williams és a McLaren éveiben is voltak módosítások, ami abból a szempontból helyes, hogy egészségesebb olyan környezetben versenyezni, ahol közelebb vannak egymáshoz a csapatok.”

“Az FIA-nek a szabályok keretein belül megvan a lehetősége arra, hogy beavatkozzon az erőviszonyokba, szerintem úgy lenne egészséges, ha a szövetség alkalmazna valamilyen kiegyenlítési mechanizmust. Nem akarok semmit elvenni a Mercedestől, remek munkát végeztek, lenyűgöző autójuk van szuper motorral és két kiváló pilótával, a probléma a fölényük mértékével van. Három ligára szakad a bajnokság, ez pedig nem egészséges az F1 számára. Minden autóban ott van az FIA nyomatékszenzora, látják, hogy melyik motor mire képes, megvannak az adataik. Könnyedén találhatnának valamilyen egyenlősítési megoldást.”


A Red Bullnak nem nagy marketingérték lekörözöttként célba érni, ezért Helmut Marko tanácsadó máris kiszállással fenyegetőzik. “Ahogy mindig, nyáron újra megvizsgáljuk majd a költség-haszon arányt, és ha nem leszünk elégedettek, megfontoljuk a Forma-1-ből való kiszállást. Igen, fennáll a veszélye, hogy Mateschitz úr (Dietrich, tulajdonos) kiábrándul az F1-ből.”

“Ezek a mostani erőforrások nem jók az F1-nek, és még akkor is ezt mondanánk, ha a Renault állna az élen. A műszaki szabályok túl bonyolultak, nehezen érthetőek, túl drága az egész. Mi is szeretnénk költségcsökkentést, de így nem fog menni. A motorközpontú új rendszer ellehetetleníti az olyan mérnököket, mint Adrian Newey. Ezek a szabályok megölik a Forma-1-et.”


Érdekes, hogy második erőként a Ferrarinak már nem érdeke a szabályok piszkálása. “Most az a feladatunk, hogy támadjuk a Mercedest, és nem az, hogy megint a szabályok megváltoztatásával foglalkozzunk” – jelezte Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke, hogy nem áll a Red Bull mellett.

Érthetően a Mercedest sem hatotta meg a Red Bull, a csapatfőnök Toto Wolff szerint egy megoldás van, még keményebb munka. “Ha valaki a Forma-1-ben szerepel, a legmagasabb szinten akar sikeres lenni, akkor ne álljon neki egyenlősítésért sírni az első futam után. Tessék baromira nekigyürkőzni és dolgozni! Félperces előny nem a világ, nem köröztük le a teljes mezőnyt. És a Williams is jól szerepelt.”

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.