F1: A Red Bull kiszállással fenyegetőzik

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 09.30

A Red Bullnak nagyon nincs ínyére, hogy a V6-os turbómotorok bevezetése óta esélye sincs a vb-győzelemre. Esélykiegyenlítés és kiszállás a pakliban.


A Red Bullnak nagyon nincs ínyére, hogy a V6-os turbómotorok bevezetése óta esélye sincs a vb-győzelemre. Különösen bosszantja a csapatot a Renault idei gyatra teljesítménye, komolyan felmerült a Forma-1-ből való kiszállás lehetősége is az istállónál.

Christian Horner csapatfőnök lépéseket követel az FIA-től az esélyek kiegyenlítésével kapcsolatban. “Amikor mi nyertünk, soha nem volt akkora fölényünk, mint most a Mercedesnek” – kezdte Horner. “És nagyon is próbálták csökkenteni az előnyünket: emlékszem a dupla diffúzorok betiltására, a kipufogókkal való variálásra, a rugalmas karosszériaelemek eltüntetésére, és a szezon közbeni motorvezérlés-változtatásokra. Mindent megtettek. Most, amikor a Mercedes tarol, egy árva hang sem hallatszik.”


“Ez nem csak rólunk szól, a Williams és a McLaren éveiben is voltak módosítások, ami abból a szempontból helyes, hogy egészségesebb olyan környezetben versenyezni, ahol közelebb vannak egymáshoz a csapatok.”

“Az FIA-nek a szabályok keretein belül megvan a lehetősége arra, hogy beavatkozzon az erőviszonyokba, szerintem úgy lenne egészséges, ha a szövetség alkalmazna valamilyen kiegyenlítési mechanizmust. Nem akarok semmit elvenni a Mercedestől, remek munkát végeztek, lenyűgöző autójuk van szuper motorral és két kiváló pilótával, a probléma a fölényük mértékével van. Három ligára szakad a bajnokság, ez pedig nem egészséges az F1 számára. Minden autóban ott van az FIA nyomatékszenzora, látják, hogy melyik motor mire képes, megvannak az adataik. Könnyedén találhatnának valamilyen egyenlősítési megoldást.”


A Red Bullnak nem nagy marketingérték lekörözöttként célba érni, ezért Helmut Marko tanácsadó máris kiszállással fenyegetőzik. “Ahogy mindig, nyáron újra megvizsgáljuk majd a költség-haszon arányt, és ha nem leszünk elégedettek, megfontoljuk a Forma-1-ből való kiszállást. Igen, fennáll a veszélye, hogy Mateschitz úr (Dietrich, tulajdonos) kiábrándul az F1-ből.”

“Ezek a mostani erőforrások nem jók az F1-nek, és még akkor is ezt mondanánk, ha a Renault állna az élen. A műszaki szabályok túl bonyolultak, nehezen érthetőek, túl drága az egész. Mi is szeretnénk költségcsökkentést, de így nem fog menni. A motorközpontú új rendszer ellehetetleníti az olyan mérnököket, mint Adrian Newey. Ezek a szabályok megölik a Forma-1-et.”


Érdekes, hogy második erőként a Ferrarinak már nem érdeke a szabályok piszkálása. “Most az a feladatunk, hogy támadjuk a Mercedest, és nem az, hogy megint a szabályok megváltoztatásával foglalkozzunk” – jelezte Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke, hogy nem áll a Red Bull mellett.

Érthetően a Mercedest sem hatotta meg a Red Bull, a csapatfőnök Toto Wolff szerint egy megoldás van, még keményebb munka. “Ha valaki a Forma-1-ben szerepel, a legmagasabb szinten akar sikeres lenni, akkor ne álljon neki egyenlősítésért sírni az első futam után. Tessék baromira nekigyürkőzni és dolgozni! Félperces előny nem a világ, nem köröztük le a teljes mezőnyt. És a Williams is jól szerepelt.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.