F1: A Red Bull kiszállással fenyegetőzik

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.16. 09.30

A Red Bullnak nagyon nincs ínyére, hogy a V6-os turbómotorok bevezetése óta esélye sincs a vb-győzelemre. Esélykiegyenlítés és kiszállás a pakliban.


A Red Bullnak nagyon nincs ínyére, hogy a V6-os turbómotorok bevezetése óta esélye sincs a vb-győzelemre. Különösen bosszantja a csapatot a Renault idei gyatra teljesítménye, komolyan felmerült a Forma-1-ből való kiszállás lehetősége is az istállónál.

Christian Horner csapatfőnök lépéseket követel az FIA-től az esélyek kiegyenlítésével kapcsolatban. “Amikor mi nyertünk, soha nem volt akkora fölényünk, mint most a Mercedesnek” – kezdte Horner. “És nagyon is próbálták csökkenteni az előnyünket: emlékszem a dupla diffúzorok betiltására, a kipufogókkal való variálásra, a rugalmas karosszériaelemek eltüntetésére, és a szezon közbeni motorvezérlés-változtatásokra. Mindent megtettek. Most, amikor a Mercedes tarol, egy árva hang sem hallatszik.”


“Ez nem csak rólunk szól, a Williams és a McLaren éveiben is voltak módosítások, ami abból a szempontból helyes, hogy egészségesebb olyan környezetben versenyezni, ahol közelebb vannak egymáshoz a csapatok.”

“Az FIA-nek a szabályok keretein belül megvan a lehetősége arra, hogy beavatkozzon az erőviszonyokba, szerintem úgy lenne egészséges, ha a szövetség alkalmazna valamilyen kiegyenlítési mechanizmust. Nem akarok semmit elvenni a Mercedestől, remek munkát végeztek, lenyűgöző autójuk van szuper motorral és két kiváló pilótával, a probléma a fölényük mértékével van. Három ligára szakad a bajnokság, ez pedig nem egészséges az F1 számára. Minden autóban ott van az FIA nyomatékszenzora, látják, hogy melyik motor mire képes, megvannak az adataik. Könnyedén találhatnának valamilyen egyenlősítési megoldást.”


A Red Bullnak nem nagy marketingérték lekörözöttként célba érni, ezért Helmut Marko tanácsadó máris kiszállással fenyegetőzik. “Ahogy mindig, nyáron újra megvizsgáljuk majd a költség-haszon arányt, és ha nem leszünk elégedettek, megfontoljuk a Forma-1-ből való kiszállást. Igen, fennáll a veszélye, hogy Mateschitz úr (Dietrich, tulajdonos) kiábrándul az F1-ből.”

“Ezek a mostani erőforrások nem jók az F1-nek, és még akkor is ezt mondanánk, ha a Renault állna az élen. A műszaki szabályok túl bonyolultak, nehezen érthetőek, túl drága az egész. Mi is szeretnénk költségcsökkentést, de így nem fog menni. A motorközpontú új rendszer ellehetetleníti az olyan mérnököket, mint Adrian Newey. Ezek a szabályok megölik a Forma-1-et.”


Érdekes, hogy második erőként a Ferrarinak már nem érdeke a szabályok piszkálása. “Most az a feladatunk, hogy támadjuk a Mercedest, és nem az, hogy megint a szabályok megváltoztatásával foglalkozzunk” – jelezte Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfőnöke, hogy nem áll a Red Bull mellett.

Érthetően a Mercedest sem hatotta meg a Red Bull, a csapatfőnök Toto Wolff szerint egy megoldás van, még keményebb munka. “Ha valaki a Forma-1-ben szerepel, a legmagasabb szinten akar sikeres lenni, akkor ne álljon neki egyenlősítésért sírni az első futam után. Tessék baromira nekigyürkőzni és dolgozni! Félperces előny nem a világ, nem köröztük le a teljes mezőnyt. És a Williams is jól szerepelt.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.