Világbajnokhoz illő magabiztossággal rajt-cél győzelmet aratott Lewis Hamilton a 2015-ös Forma-1-es idény első futamán, Ausztráliában. A Mercedes-csapat totális fölényét Nico Rosberg második helye biztosította be. Az ellenfeleknek esélyt sem adtak.


A dobogóra Sebastian Vettel állhatott még fel, aki a kerékcsere alkalmával előzte meg a rajtnál elé kerülő Felipe Massát. A német remek versenyzéssel teljesítette élete első ferraris versenyét, míg csapattársa, Kimi Räikkönen nem volt ilyen meggyőző, a finn műszaki hiba miatt fel is adta a versenyt.

Az Ausztrál Nagydíj nagyrészt a hiányzókról szólt, hiszen nemcsak a Manor-csapat versenyzői nem tudtak elrajtolni, de a McLarennél Alonsót pótló Kevin Magnussen és a Red Bull-os Danyiil Kvjat sem. A futam közben is sorra estek ki a résztvevők.

Az évad két hét múlva a Maláj Nagydíjjal folytatódik.

Így zajlott a futam:


Valtteri Bottas hátsérülése, Danyiil Kvjat Red Bulljában adódott sebességváltó-probléma és a Kevin Magnussen McLarenjében elromlott motor miatt mindössze 15 autó sorakozott fel a 2015-ös Forma-1-es idény első versenye az Ausztrál Nagydíj rajtrácsára Melbourne-ben.

 
Az első sorból a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg, mögülük Felipe Massa, a két ferraris, a Red Bull-os Daniel Ricciardo, a Toro Rosso-újonc Carlos Sainz, a két Lotus, valamint a sauberes Felipe Nasr sorakozott a top10-ben.
A rajtnál Hamiltonék simán elmentek, de hátrébb Kimi Räikkönen visszaesett, miután Sebastian Vettellel és Sainzcal is összeért. Nasr is belekeveredett a lökdösődésbe, ő Pastor Maldonado Lotusát is megcsípte, ami ki is pördült a második kanyar kijáratában. Az E23-as összetört. Beküldték a biztonsági autót.
A safety car alatt a másik Lotus is búcsúzott, Romain Grosean műszaki hiba miatt kiállt.
A biztonsági autó az 5. körre engedte el a mezőnyt, amelyet Hamilton vezetett, utána Rosberg, Massa, Vettel, Nasr, Ricciardo, Sainz, Räikkönen, Verstappen és Hülkenberg haladt pontszerző helyeken. 


Räikkönen a 7. körben egy helyet javított, a 17. körben pedig megkezdte a kerékcseréket. Nem volt szerencséje, a bal hátsó makacssága miatt 6-7 másodpercet veszített. Massa a 22. körben cserélt, a 6. pozícióba tért vissza, Ricciardo mögé, de az ausztrált is kihívták.
Vettel a saját kiállása után Massa elé érkezett, átvette a virtuális 3. helyet.
A kerékcserék nagy vesztese Sainz volt, a nála is rakoncátlankodó bal hátsó miatt a mezőny legvégére esett vissza.
A sorrend kiállások első hulláma után a sorrend Hamilton, Rosberg, Vettel, Massa, Räikkönen, Nasr, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg és Ericsson volt a top10-ben, de a Toro Rosso 17 éves holland tinije a 34. körben műszaki hibával félreállt.
Kimi Räikkönen versenye a 41. körben véget ért, a második bokszkiállásánál újra gond volt a bal hátsóval, a finn kénytelen volt félreállni – az 5. helyről esett ki. 11 autó maradt a pályán.


10 körrel a leintés előtt Hamilton szűk két másodperccel vezetett Rosberg előtt, mögöttük Vettel, Massa, Nasr, Riciardo, Sainz, Hülkenberg, Ericsson, Perez és Button volt a sorrend.
Az 56. körben történt előzés: Ericsson Sainz maga mögé utasításával szerezte meg a 8. pozíciót.
További pozíciócsere nem történt, a mezőny Hamilton vezetésével beért. A Mercedes hozta a sima kettős győzelmet, Sebastian Vettel a 3. hellyel, dobogóval mutatkozott be a Ferrarinál.
Massa a 4. hellyel hozott erős pontokat a Williamsnek, mögötte pedig újonc honfitársa, Felipe Nasr remekelt az 5. pozícióval. A Sauber Marcus Ericssonnak (8.) köszönhetően kettős pontszerzésnek örülhetett. Ricciardo körbeterelte a Red Bullt, a 6. lett, és szépen dolgozott Carlos Sainz is a Toro Rossónál. Nico Hülkenberg és Sergio Perez is pontot hozott a Force Indiának, míg Jenson Button pont nélkül, de egy teljes versenytávval a tarsolyában futott be a McLaren-Hondával.
Ausztrál Nagydíj, Melbourne, 2015.03.15.