F1: A Red Bull nem látja a fényt az alagút végén

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.15. 09.20

Pocsék szezonnyitót produkált a Red Bull Melbourne-ben, a csapat ráadásul sokkal jobb folytatást sem remélhet a Renault-tól.

Pocsék szezonnyitót produkált a Red Bull Melbourne-ben, a csapat ráadásul sokkal jobb folytatást sem remélhet a Renault-tól. Daniel Ricciardo autójában a szabadedzések után motort kellett cserélni, a versenyen aztán Danyiil Kvjat autója már a rajtrácsra menet bedöglött (a csapat váltóhibát gyanít), Ricciardo pedig körhátránnyal ért célba a hatodik helyen, miközben eleve csak 11 autó fejezte be a futamot.


Már a Red Bull előszezoni teljesítménye is utalt arra, hogy nehézségei lesznek a csapatnak, de ennyire rossz szereplésre talán nem számítottak a mérnökök. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már pénteken kifakadt a Renault-ra, vasárnap Adrian Newey volt az ügyeletes megmondóember.

“Nagyon bosszantó, hogy van egy olyan motorunk, amely messze le van maradva az ellenfelektől” – mondta Newey. “Minden hibát figyelembe véve ráadásul azt kell mondanom, hogy nem nagyon látszik a fény az alagút végén.”

“Próbáljuk felajánlani a segítségünket, de mintha erre nem nagyon lenne igény. Az egy dolog, ha egy adott pillanatban versenyképtelen helyzetben van egy csapat, az viszont egy másik, ha nem is látszik a kiút.”

“Versenyképtelenek vagyunk, és a partnerünk nem tűnik túl nyitottnak a helyzet megoldására. Ennek őszintén nem tudom az okát.”

A körhátránnyal célba ért Ricciardo arra panaszkodott, hogy szinte vezethetetlen volt az autója. “Nem volt könnyű napom” – fogalmazott az ausztrál. “Többször is próbáltam körbeautózni a Saubert, de ehhez nem voltunk elég erősek. Kiszámíthatatlan az autó, minden kör hullámzó volt, és nehéz rámutatni egy konkrét hibára.”

“A tél sokkal jobban sikerült, mint tavaly, de a lemaradásunk nem egy, hanem 2-2,5 másodperc. Erre nem számítottunk, bár tudjuk, hogy a lemaradás nagy része honnan jön. Egyértelműen le vagyunk maradva, de ez van, ebből kell megpróbálnunk kihozni a legtöbbet. Előbb-utóbb utolérjük a mezőnyt, de eltart egy ideig.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.