F1: A Red Bull nem látja a fényt az alagút végén

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.15. 09.20

Pocsék szezonnyitót produkált a Red Bull Melbourne-ben, a csapat ráadásul sokkal jobb folytatást sem remélhet a Renault-tól.

Pocsék szezonnyitót produkált a Red Bull Melbourne-ben, a csapat ráadásul sokkal jobb folytatást sem remélhet a Renault-tól. Daniel Ricciardo autójában a szabadedzések után motort kellett cserélni, a versenyen aztán Danyiil Kvjat autója már a rajtrácsra menet bedöglött (a csapat váltóhibát gyanít), Ricciardo pedig körhátránnyal ért célba a hatodik helyen, miközben eleve csak 11 autó fejezte be a futamot.


Már a Red Bull előszezoni teljesítménye is utalt arra, hogy nehézségei lesznek a csapatnak, de ennyire rossz szereplésre talán nem számítottak a mérnökök. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már pénteken kifakadt a Renault-ra, vasárnap Adrian Newey volt az ügyeletes megmondóember.

“Nagyon bosszantó, hogy van egy olyan motorunk, amely messze le van maradva az ellenfelektől” – mondta Newey. “Minden hibát figyelembe véve ráadásul azt kell mondanom, hogy nem nagyon látszik a fény az alagút végén.”

“Próbáljuk felajánlani a segítségünket, de mintha erre nem nagyon lenne igény. Az egy dolog, ha egy adott pillanatban versenyképtelen helyzetben van egy csapat, az viszont egy másik, ha nem is látszik a kiút.”

“Versenyképtelenek vagyunk, és a partnerünk nem tűnik túl nyitottnak a helyzet megoldására. Ennek őszintén nem tudom az okát.”

A körhátránnyal célba ért Ricciardo arra panaszkodott, hogy szinte vezethetetlen volt az autója. “Nem volt könnyű napom” – fogalmazott az ausztrál. “Többször is próbáltam körbeautózni a Saubert, de ehhez nem voltunk elég erősek. Kiszámíthatatlan az autó, minden kör hullámzó volt, és nehéz rámutatni egy konkrét hibára.”

“A tél sokkal jobban sikerült, mint tavaly, de a lemaradásunk nem egy, hanem 2-2,5 másodperc. Erre nem számítottunk, bár tudjuk, hogy a lemaradás nagy része honnan jön. Egyértelműen le vagyunk maradva, de ez van, ebből kell megpróbálnunk kihozni a legtöbbet. Előbb-utóbb utolérjük a mezőnyt, de eltart egy ideig.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.