F1: A Red Bull nem látja a fényt az alagút végén

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.15. 09.20

Pocsék szezonnyitót produkált a Red Bull Melbourne-ben, a csapat ráadásul sokkal jobb folytatást sem remélhet a Renault-tól.

Pocsék szezonnyitót produkált a Red Bull Melbourne-ben, a csapat ráadásul sokkal jobb folytatást sem remélhet a Renault-tól. Daniel Ricciardo autójában a szabadedzések után motort kellett cserélni, a versenyen aztán Danyiil Kvjat autója már a rajtrácsra menet bedöglött (a csapat váltóhibát gyanít), Ricciardo pedig körhátránnyal ért célba a hatodik helyen, miközben eleve csak 11 autó fejezte be a futamot.


Már a Red Bull előszezoni teljesítménye is utalt arra, hogy nehézségei lesznek a csapatnak, de ennyire rossz szereplésre talán nem számítottak a mérnökök. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója már pénteken kifakadt a Renault-ra, vasárnap Adrian Newey volt az ügyeletes megmondóember.

“Nagyon bosszantó, hogy van egy olyan motorunk, amely messze le van maradva az ellenfelektől” – mondta Newey. “Minden hibát figyelembe véve ráadásul azt kell mondanom, hogy nem nagyon látszik a fény az alagút végén.”

“Próbáljuk felajánlani a segítségünket, de mintha erre nem nagyon lenne igény. Az egy dolog, ha egy adott pillanatban versenyképtelen helyzetben van egy csapat, az viszont egy másik, ha nem is látszik a kiút.”

“Versenyképtelenek vagyunk, és a partnerünk nem tűnik túl nyitottnak a helyzet megoldására. Ennek őszintén nem tudom az okát.”

A körhátránnyal célba ért Ricciardo arra panaszkodott, hogy szinte vezethetetlen volt az autója. “Nem volt könnyű napom” – fogalmazott az ausztrál. “Többször is próbáltam körbeautózni a Saubert, de ehhez nem voltunk elég erősek. Kiszámíthatatlan az autó, minden kör hullámzó volt, és nehéz rámutatni egy konkrét hibára.”

“A tél sokkal jobban sikerült, mint tavaly, de a lemaradásunk nem egy, hanem 2-2,5 másodperc. Erre nem számítottunk, bár tudjuk, hogy a lemaradás nagy része honnan jön. Egyértelműen le vagyunk maradva, de ez van, ebből kell megpróbálnunk kihozni a legtöbbet. Előbb-utóbb utolérjük a mezőnyt, de eltart egy ideig.”

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.