F1: Idézést kapott a Manor

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.14. 14.00

Az Ausztrál Nagydíj versenybírói beidézték az újjáélesztett kiscsapat képviselőit, magyarázatot várnak arra, miért nem indultak az időmérőn.

A tavaly októberben csődöt jelentett Marussia-csapatot az utolsó pillanatban, idén februárban támasztották fel, az alakulat – immár eredeti nevén, Manorként – bő két hét alatt kapta össze magát, hogy ott lehessen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.
A felszerelés, az autók és a dolgozók ott is vannak Melbourne-ben, de az edzéseken és a kvalifikáción nem járt a pályán Will Stevens és Roberto Merhi.


A kimaradásra viszont magyarázatot vár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), az Ausztrál Nagydíj versenybírói hivatalból beidézték a Manor képviselőit.
Az ok egyébként közismert: a csapat számítógépeit a januárra tervezett árverés előtt teljesen letörölték, emellett a 2014-es Ferrari-erőforrások vezérlőprogramjai is hiányoznak, így a műszaki-informatikai háttér még kaotikus a kiscsapatnál.
A Manor főnöke, John Booth így magyarázta a helyzetet:
“Előre tudtuk, hogy nem sok esélyünk lesz az időmérőn való részvételre. A modern F1-es autók hihetetlenül bonyolult szerkezetek, nekünk pedig három hetünk volt arra, hogy a 2015-ös szabályokhoz igazítsuk az autót. Tulajdonképpen nem volt időnk gatyába rázni az elektronikát, a számítógépeket, összerakni a szükséges infrastruktúrát. Gyakorlatilag már ma hajnali négykor tudtuk, hogy nem tudunk majd elindulni.”
Booth hangsúlyozta, hogy nem “kamu-indulásról” van szó, nem csak azét utaztak Ausztráliába, hogy jogosultak legyenek a 2014-ben elért konstruktőri 9. helyük után járó pénzre. 


“Neveztünk a 2015-ös Forma-1-es világbajnokságra, és fontosnak éreztük, hogy megpróbáljunk versenybe szállni. Megértem a cinikus megközelítést, de ha tényleg erről lenne szó, akkor nem hoztunk volna 30 tonnányi felszerelést, 40 dolgozót, és nem fizettünk volna a beszállítóinknak, legyen szó a Pirelliről, a Ferrariról, vagy akárkiről, csak azért, hogy hiábavalóan körözgessünk valami pályán.”
“Már most is egészen más helyzetben vagyunk, mint a hét elején. Mostanra működnek a számítógépek, kapcsolatban vannak az autókkal. A bokszutcai kapcsolat is él. Kolosszális lépést tettünk a héten, egyszerűen csak még ez sem volt elég (az induláshoz).”

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.