F1: Idézést kapott a Manor

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.14. 14.00

Az Ausztrál Nagydíj versenybírói beidézték az újjáélesztett kiscsapat képviselőit, magyarázatot várnak arra, miért nem indultak az időmérőn.

A tavaly októberben csődöt jelentett Marussia-csapatot az utolsó pillanatban, idén februárban támasztották fel, az alakulat – immár eredeti nevén, Manorként – bő két hét alatt kapta össze magát, hogy ott lehessen a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon.
A felszerelés, az autók és a dolgozók ott is vannak Melbourne-ben, de az edzéseken és a kvalifikáción nem járt a pályán Will Stevens és Roberto Merhi.


A kimaradásra viszont magyarázatot vár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), az Ausztrál Nagydíj versenybírói hivatalból beidézték a Manor képviselőit.
Az ok egyébként közismert: a csapat számítógépeit a januárra tervezett árverés előtt teljesen letörölték, emellett a 2014-es Ferrari-erőforrások vezérlőprogramjai is hiányoznak, így a műszaki-informatikai háttér még kaotikus a kiscsapatnál.
A Manor főnöke, John Booth így magyarázta a helyzetet:
“Előre tudtuk, hogy nem sok esélyünk lesz az időmérőn való részvételre. A modern F1-es autók hihetetlenül bonyolult szerkezetek, nekünk pedig három hetünk volt arra, hogy a 2015-ös szabályokhoz igazítsuk az autót. Tulajdonképpen nem volt időnk gatyába rázni az elektronikát, a számítógépeket, összerakni a szükséges infrastruktúrát. Gyakorlatilag már ma hajnali négykor tudtuk, hogy nem tudunk majd elindulni.”
Booth hangsúlyozta, hogy nem “kamu-indulásról” van szó, nem csak azét utaztak Ausztráliába, hogy jogosultak legyenek a 2014-ben elért konstruktőri 9. helyük után járó pénzre. 


“Neveztünk a 2015-ös Forma-1-es világbajnokságra, és fontosnak éreztük, hogy megpróbáljunk versenybe szállni. Megértem a cinikus megközelítést, de ha tényleg erről lenne szó, akkor nem hoztunk volna 30 tonnányi felszerelést, 40 dolgozót, és nem fizettünk volna a beszállítóinknak, legyen szó a Pirelliről, a Ferrariról, vagy akárkiről, csak azért, hogy hiábavalóan körözgessünk valami pályán.”
“Már most is egészen más helyzetben vagyunk, mint a hét elején. Mostanra működnek a számítógépek, kapcsolatban vannak az autókkal. A bokszutcai kapcsolat is él. Kolosszális lépést tettünk a héten, egyszerűen csak még ez sem volt elég (az induláshoz).”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.