F1: Ezek az újoncok tényleg nem fakezűek

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.14. 10.45

Már az Ausztrál Nagydíj előtt sejteni lehetett, hogy a hétvége egyik meglepetése a Toro Rosso lehet, az időmérőn a csapat igazolta is a várakozásokat.

Már az Ausztrál Nagydíj előtt sejteni lehetett, hogy a hétvége egyik meglepetése a Toro Rosso lehet, az időmérőn a csapat igazolta is a várakozásokat. A Q1 után az F1 történetének legfiatalabb pilótája, Max Verstappen még a harmadik helyen állt (aztán egy hiba miatt végül kicsúszott a Q3-ból), a másik újonc, a WSR-győztes Carlos Sainz Jr. pedig a nyolcadik rajthelyet szerezte meg.


“Nagyon örülök, remek érzés, hogy az első versenyemet a nyolcadik helyről kezdhetem” – mondta Sainz, aki a Q1-ben egyszer megpördült. “Nem hagytam magam kizökkenteni, végig koncentráltam, és mindent kihoztam ebből a napból. Nagyon jól éreztem magam az autóban. A verseny biztosan kalandos lesz, de a téli teszteken erre is felkészültem.”

A 17 éves Verstappen elismerte, hogy a saját hibája miatt esett ki a Q2-ben. “Az első köröm nem volt rossz a Q2-ben, annak ellenére sem, hogy valamitől megfájdult a vállam” – fogalmazott Verstappen, aki végül 12. lett. “Az idő végül nem lett az igazi, mert a gumikat nem tudtam felmelegíteni.”

“A második körömben túlvállaltam magam a négyes kanyarban, és kitört az autó hátulja. Ezzel sok időt veszítettem. A versenytempónk jónak tűnt pénteken, remélem, sikerül pontszerző helyen befejezni a futamot.”

James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója mindkét pilótájával elégedett volt. “Carlos kifogástalan munkát végzett, és biztos vagyok benne, hogy az apró hibája ellenére Max is több mint rendben lesz holnap.”

Ott van Melbourne-ben a két újonc édesapja, a ralilegenda Carlos Sainz, illetve a korábbi F1-es pilóta Jos Verstappen is. “Nagyon elégedettek vagyunk” – büszkélkedett a nagy Verstappen. “Max teljesen nyugodt – ez az első versenye, ehhez képest nagyon higgadt. Mindent megbeszélünk közösen, de néha magára kell hagynom a gondolataival.”

Sainz büszkén, és persze némi aggodalommal figyelte fiát. “Aki vezeti az autót, annak a kezében van az irányítás. Én itt csak néző lehetek, pedig azt szeretem, ha én vezetek” – nyilatkozta titokzatosan Sainz.


Nem okozott csalódást a Sauber brazil újonca, Felipe Nasr sem, aki csak egy hajszállal csúszott le a Q3-ról, és így a 11. helyről indulhat. “Csapatként örülnünk kell annak, hogy kis híján bejutottunk a Q3-ba” – fejtegette Nasr. “A pénteki első szabadedzés kihagyása egy kicsit befolyásolta az autó teljesítményét, és a pálya megismerésére is kevesebb időnk jutott.”

“Mindent összevetve elégedett vagyok az eredménnyel, várom a holnapi versenyt. Fontos nap lesz, hiszen az első Forma-1-es versenyemen veszek részt, mindent beleadunk majd a pontszerzésért.” A Sauber másik pilótája, Marcus Ericsson már a Q1-ben búcsúzott.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.