F1: Csoda lesz, ha célba ér a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.14. 10.05

Az új McLaren-Honda partnerség siralmasan indul, a csapat két autója a rajtrács utolsó két helyén áll majd az Ausztrál Nagydíjon. Versenytávot még sosem ment az MP4-30.

A téli tesztek alapján világos volt, hogy a szezonnyitón is nagyon küszködni fog a McLaren-Honda, de nyilván mindenki remélte, hogy nem lesz totális blama Melbourne. 
Nos, eddig az, hiszen az idény első kvalifikációján Jenson Button és a sérült Fernando Alonsót helyettesítő Kevin Magnussen a 17-18., azaz az utolsó két helyet szerezte meg. Öt másodpercre voltak a pole-időtól.


Jenson Button azt mondta, őt nem lepte meg a gyenge eredmény:
“Nem volt meglepetés. Tudni lehetett, hogy nem lesz jó, kezdettől fogva tudni lehetett, hogy nagyon nehéz dolgunk lesz, szóval nem is vagyok ideges az eredmény miatt. A kevés kör alapján ennyi a tempónk. Az viszont nagyon biztató, hogy minden egyes edzésen sikerült újabb és újabb problémákat megoldanunk. Tudom, hogy nem hangzik olyan nagy dolognak, de az” – mondta a 2009-es világbajnok.
Az angol veterán nem titkolja, hogy vasárnap már a célba érés is csodaszámba menne: “Még sosem futottunk egy teljes versenytávot, a leghosszabb eddig etapom 12 kör volt az autóval. Mindent beleadok majd, de óriási a kihívás.”


A cégvezér, Ron Dennis az időmérő után a sajátos ronspeakkel előadta, hogy “nem jókedvükből” vannak a mezőny végén, de a Hondára való váltás logiksu és elkerülhetetlen lépés volt, mert a Mercedes partnereként sosem lett volna esélyük megverni a gyári csapatot. Dennis arra utalt, hogy a Honda erőforrásának javítgatása, fejlesztése miatt letekert motorral mennek az autóik, de a hibák, problémák jellegéről nem kívánt beszélni.
“Ha a motor gondjairól lesz mit mondani, akkor azt a Honda teszi meg, ha akarja. Mi kiállunk mellettük, egy csapatot alkotunk” – szögezte le.
Érdekes kérdés, hogy az időmérőt dubaji otthonából figyelő Fernando Alonso mit gondol az átigazolásáról, amikor azt látja, hogy a Ferrari a Williams mellett a második erő a mezőnyben, míg új csapata, a McLaren szó szoros értelmében a sereghajtó…

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.