F1: Nem tudni, elindul-e a Manor

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.13. 14.35

Bár Melbourne-be eljutott a két hete feltámasztott kiscsapat, egyáltalán nem biztos, hogy az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén pályára lép az autó.

A tavaly októberben csődöt jelentett, decemberre a teljes megszűnés szélére került Marussia-csapat két héttel az új szezon kezdete előtt támadt fel, az új befektetőnek köszönhetően, immár eredeti nevén, Manorként meg is érkezett az alakulat Melbourne-be.
A jelenlét azonban nem egyenlő a versenyzéssel: a csapat autói az Ausztrál Nagydíj első két szabadedzésén nem jártak a pályán, sőt, lehet, hogy egész hétvégén a garázsban maradnak.
Csütörtökön arról szóltak a hírek, hogy az árverésre szánt számítógépparkról töröltek minden szoftvert, ezek pótlása most zajlik, de az elnök-sportigazgató, Greame Lowdon azt mondta pénteken, hogy még ennél is nehezebb a helyzetük, gyakorlatilag az első lépéseknél tartanak:


“Nem egyszerűen a szoftverekről van szó. Számos gondunk van, de ez nem meglepő, ha figyelembe vesszük, mennyi munkát kívánt az, hogy ilyen rövid idő alatt ide juttassuk a csapatot. De úgy gondolom, hogy a problémáink egyáltalán nem szokatlanok a tevékenységünknek ebben a szakaszában, azaz a versenyinfrastruktúra kialakításánál és az autó összeszerelésénél.”
A kérdésre, hogy a Manor részt vehet-e a melbourne-i időmérőn, Lowdon így felelt:


“Őszintén nem tudom, de azt garantálhatom, hogy az elszántságunk és a problémamegoldási rátánk a maximumon van. Versenyzők vagyunk, versenyezni akarunk. Semmivel sem lassítjuk a cél elérését, a lehető leghamarabb a pályára szeretnénk lépni. Természetesen nem lett volna rossz tesztelni és ilyenek, de ez egyszerűen nem fért bele az időnkbe. Hajtunk, ahogy csak bírtuk, meggyőződésem, hogy inkább előbb, mint utóbb jön is az előrelépés.”
A Forma-1 logisztikájában járatlanabb olvasókban felmerülhet a kérdés, hogy ilyen felkészültség mellett miért is utazott a Manor Melbourne-be, de a válasz egyszerű: mivel az első négy, “tengerentúli” versenyre egy turnusban szállítják a felszereléseket, autókat, ezért nem volt választásuk. Aki lemarad, az kimarad, a májusi Spanyol Nagydíjon pedig késő lett volna beszállni.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.