F1: Csonka mezőnyben tarolt a Mercedes

Forma-1 Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.13. 06.00

16 autóval, a címvédő Mercedes óriási fölényével indult a 2015-ös Forma-1-es szezon első szabadedzése Melbourne-ben. Nico Rosberg az élen, a McLaren a sereghajtó.

Melboure-ben pénteken délben elkezdődött a 2015-ös Forma-1-es idény az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésével.


Az Albert Park-i pályán első nekifutásra csak 16 autó körözött, a Sauber Giedo van der Garde ügye miatt nem indíthatta az autóit, míg az utolsó pillanatban feltámasztott Marussia/Manor számítástechnikai gondokkal küzd – amikor a csapat értékeinek elárverezésére készültek, a komputerekről letörölték a szoftvereket, egyelőre nincs mivel dolgozni.
A pályára lépett 16 autó közül a Mercedes ezüst nyilai voltak a leggyorsabbak, méghozzá ijesztő előnnyel. Az élen záró Nico Rosberget és csapattársát, Lewis Hamiltont csak három század választotta el, de a harmadikként jegyzett Valtteri Bottas 1,2, a 4. helyen rangsorolt Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) pedig már másfél másodpercet kapott.
Bottas mögött nagyon sűrű volt a mezőny, a két Ferrari, a két Toro Rosso, és a másik Williamsben ülő Felipe Massa gyakorlatilag ugyanarra a tempóra volt képes.


A Red Bull csak a top10 határáig kapaszkodott, az alig két és fél napot tesztelt Force India versenyzői majdnem ugyanazt hozták, mint Danyiil Kvjat.
A McLaren-Honda egyelőre a sereghajtó, Jenson Button és Kevin Magnussen összesen 13 kört ment az MP4-30-assal, 5 másodperccel voltak elmaradva a Mercedestől.

Szujó Zoltán: Vágják ketté a Forma-1-et!

Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés, Melbourne, 2015.03.13.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.