Fernando Alonso barcelonai tesztbalesetével kapcsolatban számtalan pletyka merült már fel, de még tartja magát, hogy a spanyol áramütést szenvedett az energia-visszanyerő rendszertől. Jenson Buttonban is felmerült, hogy esetleg nem biztonságos az új Honda-motoros autó, ezért biztosítékokat kért a csapattól, hogy minden rendben van.


“Nem szállok be egy autóba, amíg nem vagyok száz százalékig meggyőződve arról, hogy biztonságos” – mondta Button. “Órákat töltöttem el a mérnökökkel az adatokat elemezve és beszélgetve, ezek után biztosan állíthatom, hogy az autóval nem volt semmi baj.”

“Muszáj volt ezt biztosra tudnom, mielőtt visszaülök az autóba. A határon vezetjük ezeket a kocsikat, ilyen körülmények között kétségeknek nincs helyük. Bízom ezekben a srácokban, nincs semmi baj az autóval. Minden megfelelően működik.”

“Igen, furcsa a baleset, hiszen Fernando nekiment a falnak, márpedig a barcelonai hármas kanyarban nem ez az ideális ív.” Amikor Buttont arra kérték, konkrét véleményt mondjon arról, hogy szerinte is hétköznapi baleset történt-e, így felelt: “Ez nem kommentálhatom, ez nem fair.”

Button a pénteki szabadedzéseken nem futott túl sok kört, ráadásul amikor nekifogott volna egy hosszabb etapnak, a motorerő csökkenését érezte. “Az biztos, hogy nem a győzelemért küzdünk majd itt. Az a fontos, hogy versenyről versenyre fejlődjünk, inkább ne szerezzünk pontot, ha később összejöhet egy győzelem is. Két-hárompontos eredmények nem nagyon érdekelnek.”

Közben Alonso állapotával kapcsolatban nincs új hír, bár Ron Dennis McLaren-vezér Melbourne-ben sokakat meglepve kijelentette, a spanyol döntése, hogy Malajziában visszaül-e az autóba. Eric Boullier a csapatfőnöki sajtótájékoztatón sem tudta biztosra ígérni Alonso szepangi visszatérését, bár a spanyol Twitter-üzenetei arra utalnak, hogy a következő versenyen már indulni szeretne. Helyettese, Kevin Magnussen a második edzésen összetörte a McLarent, a dán elismerte, hogy az ő hibája volt a baleset.


Ami a Mclaren-Honda versenyképességét illeti, Button azt mondta, örülne, ha a Sauber és a Manor indulna a hétvége további részében, mert nélkülük a McLaren lehet az utolsó:
“Nagyon remélem, hogy 20 autó lesz majd, és nem a rajtrács utolsó sorában végzem. Nem lesz könnyű dolgunk, de együtt dolgozunk, folyamatosan oldjuk meg a felmerülő problémákat” – magyarázta. 
A kérdésre, hogy elsősorban jobb tempó vagy jobb megbízhatóságra lenne szükségük, a 2009-es bajnok úgy válaszolt, hogy “mindkettőből kellene egy nagy adag”.