F1: A Red Bull máris nekiesett a Renault-nak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.13. 11.30

Mindössze két szabadedzés ment le az új Forma-1-es idényből, de a Red Bull máris motorszállító partnerét, a Renault-t támadja.

Mindössze két szabadedzés ment le az új Forma-1-es idényből, de a Red Bull máris motorszállító partnerét, a Renault-t támadja. Daniel Ricciardo autójában néhány kör után motort kellett cserélni, Danyiil Kvjat pedig nem tudta tartani az élmezőny tempóját a második melbourne-i edzésen.


“Az összkép lesújtó. Ha egy autóban 50 kilométer után ki kell cserélni a motort, amelyből csak négyet lehet használni az egész szezonban, az egyszerűen tragikus” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

A Red Bull egyelőre nem tudta azonosítani a hibát. “Úgy néz ki, hogy ez egy új probléma, amellyel a teszteken nem találkoztunk.” A Renault másik csapatánál, a Toro Rossónál is voltak gondok, Max Verstappen autójában az akkumulátor ment tönkre.

A Red Bull a teljesítménnyel sem elégedett. “A motor teljesítménye ugyanakkora, mint a tavalyi szezonzárón, Abu-Dzabiban” – panaszkodott Christian Horner csapatfőnök, utalva arra, hogy a Renault 30-50 lóerős pluszt és szélesebb használható fordulatszám-tartományt ígért.

“Az összes motornál jelentősen romlott a vezethetőség a tesztekhez képest. Ausztráliára javulni szerettünk volna, ehelyett tettünk egy lépést hátra. Az élmezőnnyel szembeni hátrányunk egyszerűen rémisztő” – háborgott Marko.


“Meg kell értenünk, hogy miért estünk vissza. A Red Bull tud segíteni a Renault-nak a szoftverben, de ehhez az összes adathoz hozzá kellene férnünk.”

Ricciardo sem örül az elvesztegetett napnak, az ausztrál összesen kilenc kört tett meg pénteken. “Jó lett volna több időt a pályán tölteni, de így alakult, holnapra biztosan összekapjuk magunkat” – fogalmazott Ricciardo. “Nagyon vártam már, hogy vezethessek, szóval egy kicsit bosszantó, hogy így alakult a nap.”

“Kicseréltük a motort, a holnap már rendben lesz. Feláldoztuk a második edzést, hogy alapos munkát végezhessünk. Remélem, hogy ezt a motort később még használni tudjuk majd.”

Kommentek

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.