Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint a radikális költségcsökkentéshez fontolóra kellene venni a szélcsatornák használatának betiltását. Horner úgy véli, egy ilyen lépéssel valóban sokat lehetne megtakarítani – bár valószínűleg ő maga sem gondolja komolyan a provokációnak szánt javaslatot.


“Ha nagyon extrémek akarunk lenni, egyszerűen szüntessük meg a szélcsatornázást” – mondta Horner. “Nagyon drága fenntartani, illetve különböző alkatrészekkel folyamatosan naprakészen tartani. Térjünk vissza az egyszerű mérnöki találékonysághoz.”

“Ha én Bernie Ecclestone vagy Jean Todt helyében lennék, fontolóra venném ezt az irányt. A tervezésnek meg mindenki nekifoghatna ugyanazokról az alapokról, egységes CFD-vázból.”

A csapatok nem meglepő módon nem támogatják az ötletet. “Olyan csapatként, amely sokat költött szélcsatornára, nem támogatjuk a tilalmat. Nekünk kettő is van, a másodikat több millió eurós költséggel állítottuk fel” – nyilatkozta Claire Williams, a Williams helyettes csapatfőnöke Melbourne-ben.

“Hosszú távon természetesen megtakarítás lenne egy ilyen döntés, de rövid távon rengeteg felesleges kiadást okozna. A szélcsatorna kiesését több más, drága technológiával, fejlettebb szimulációs eszközökkel kellene helyettesíteni. Ez nem jó irány.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szarkasztikusan reagált a felvetésre. “Azt hittem, a Red Bull azt akarja, hogy hozzuk vissza a normál feltöltésű V8-asokat” – fogalmazott Wolff. “Vagy egyszerűen csak újra átnézték a barcelonai tesztadatokat, és most előálltak ezzel az ötlettel.”

“Ez itt a Forma-1, nem a GP2 vagy az Indycar. Ez egy világbajnokság a pilóták, és ugyanígy a mérnökök számára. Ha kizárunk egy olyan dolgot, amely régóta az F1 szerves részét képezi, azzal nem segítünk a sportnak.”