F1: Szópárbaj a szélcsatornák betiltása miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 14.30

Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint a radikális költségcsökkentéshez fontolóra kellene venni a szélcsatornák használatának betiltását.

Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint a radikális költségcsökkentéshez fontolóra kellene venni a szélcsatornák használatának betiltását. Horner úgy véli, egy ilyen lépéssel valóban sokat lehetne megtakarítani – bár valószínűleg ő maga sem gondolja komolyan a provokációnak szánt javaslatot.


“Ha nagyon extrémek akarunk lenni, egyszerűen szüntessük meg a szélcsatornázást” – mondta Horner. “Nagyon drága fenntartani, illetve különböző alkatrészekkel folyamatosan naprakészen tartani. Térjünk vissza az egyszerű mérnöki találékonysághoz.”

“Ha én Bernie Ecclestone vagy Jean Todt helyében lennék, fontolóra venném ezt az irányt. A tervezésnek meg mindenki nekifoghatna ugyanazokról az alapokról, egységes CFD-vázból.”

A csapatok nem meglepő módon nem támogatják az ötletet. “Olyan csapatként, amely sokat költött szélcsatornára, nem támogatjuk a tilalmat. Nekünk kettő is van, a másodikat több millió eurós költséggel állítottuk fel” – nyilatkozta Claire Williams, a Williams helyettes csapatfőnöke Melbourne-ben.

“Hosszú távon természetesen megtakarítás lenne egy ilyen döntés, de rövid távon rengeteg felesleges kiadást okozna. A szélcsatorna kiesését több más, drága technológiával, fejlettebb szimulációs eszközökkel kellene helyettesíteni. Ez nem jó irány.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szarkasztikusan reagált a felvetésre. “Azt hittem, a Red Bull azt akarja, hogy hozzuk vissza a normál feltöltésű V8-asokat” – fogalmazott Wolff. “Vagy egyszerűen csak újra átnézték a barcelonai tesztadatokat, és most előálltak ezzel az ötlettel.”

“Ez itt a Forma-1, nem a GP2 vagy az Indycar. Ez egy világbajnokság a pilóták, és ugyanígy a mérnökök számára. Ha kizárunk egy olyan dolgot, amely régóta az F1 szerves részét képezi, azzal nem segítünk a sportnak.”

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.