F1: Szópárbaj a szélcsatornák betiltása miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 14.30

Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint a radikális költségcsökkentéshez fontolóra kellene venni a szélcsatornák használatának betiltását.

Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint a radikális költségcsökkentéshez fontolóra kellene venni a szélcsatornák használatának betiltását. Horner úgy véli, egy ilyen lépéssel valóban sokat lehetne megtakarítani – bár valószínűleg ő maga sem gondolja komolyan a provokációnak szánt javaslatot.


“Ha nagyon extrémek akarunk lenni, egyszerűen szüntessük meg a szélcsatornázást” – mondta Horner. “Nagyon drága fenntartani, illetve különböző alkatrészekkel folyamatosan naprakészen tartani. Térjünk vissza az egyszerű mérnöki találékonysághoz.”

“Ha én Bernie Ecclestone vagy Jean Todt helyében lennék, fontolóra venném ezt az irányt. A tervezésnek meg mindenki nekifoghatna ugyanazokról az alapokról, egységes CFD-vázból.”

A csapatok nem meglepő módon nem támogatják az ötletet. “Olyan csapatként, amely sokat költött szélcsatornára, nem támogatjuk a tilalmat. Nekünk kettő is van, a másodikat több millió eurós költséggel állítottuk fel” – nyilatkozta Claire Williams, a Williams helyettes csapatfőnöke Melbourne-ben.

“Hosszú távon természetesen megtakarítás lenne egy ilyen döntés, de rövid távon rengeteg felesleges kiadást okozna. A szélcsatorna kiesését több más, drága technológiával, fejlettebb szimulációs eszközökkel kellene helyettesíteni. Ez nem jó irány.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szarkasztikusan reagált a felvetésre. “Azt hittem, a Red Bull azt akarja, hogy hozzuk vissza a normál feltöltésű V8-asokat” – fogalmazott Wolff. “Vagy egyszerűen csak újra átnézték a barcelonai tesztadatokat, és most előálltak ezzel az ötlettel.”

“Ez itt a Forma-1, nem a GP2 vagy az Indycar. Ez egy világbajnokság a pilóták, és ugyanígy a mérnökök számára. Ha kizárunk egy olyan dolgot, amely régóta az F1 szerves részét képezi, azzal nem segítünk a sportnak.”

Kommentek

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.