F1: Szópárbaj a szélcsatornák betiltása miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.03.12. 14.30

Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint a radikális költségcsökkentéshez fontolóra kellene venni a szélcsatornák használatának betiltását.

Christian Horner Red Bull-csapatfőnök szerint a radikális költségcsökkentéshez fontolóra kellene venni a szélcsatornák használatának betiltását. Horner úgy véli, egy ilyen lépéssel valóban sokat lehetne megtakarítani – bár valószínűleg ő maga sem gondolja komolyan a provokációnak szánt javaslatot.


“Ha nagyon extrémek akarunk lenni, egyszerűen szüntessük meg a szélcsatornázást” – mondta Horner. “Nagyon drága fenntartani, illetve különböző alkatrészekkel folyamatosan naprakészen tartani. Térjünk vissza az egyszerű mérnöki találékonysághoz.”

“Ha én Bernie Ecclestone vagy Jean Todt helyében lennék, fontolóra venném ezt az irányt. A tervezésnek meg mindenki nekifoghatna ugyanazokról az alapokról, egységes CFD-vázból.”

A csapatok nem meglepő módon nem támogatják az ötletet. “Olyan csapatként, amely sokat költött szélcsatornára, nem támogatjuk a tilalmat. Nekünk kettő is van, a másodikat több millió eurós költséggel állítottuk fel” – nyilatkozta Claire Williams, a Williams helyettes csapatfőnöke Melbourne-ben.

“Hosszú távon természetesen megtakarítás lenne egy ilyen döntés, de rövid távon rengeteg felesleges kiadást okozna. A szélcsatorna kiesését több más, drága technológiával, fejlettebb szimulációs eszközökkel kellene helyettesíteni. Ez nem jó irány.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szarkasztikusan reagált a felvetésre. “Azt hittem, a Red Bull azt akarja, hogy hozzuk vissza a normál feltöltésű V8-asokat” – fogalmazott Wolff. “Vagy egyszerűen csak újra átnézték a barcelonai tesztadatokat, és most előálltak ezzel az ötlettel.”

“Ez itt a Forma-1, nem a GP2 vagy az Indycar. Ez egy világbajnokság a pilóták, és ugyanígy a mérnökök számára. Ha kizárunk egy olyan dolgot, amely régóta az F1 szerves részét képezi, azzal nem segítünk a sportnak.”

Kommentek

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A Skodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.