F1: Kutyakomédia a bíróságon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 07.30

Szerdán két külön tárgyalási kör után sem dőlt el, visszaül-e a Sauberbe a tavaly kirúgott Giedo van der Garde. A bírók nem értik, miért nem szólal meg az FIA.

Ahogy a Vezess.hu is megírta, a 2014-ben tesztpilótaként alkalmazott Giedo van der Garde egy tavalyi szerződésre hivatkozva bírósági úton igyekszik kikényszeríteni, hogy 2015-ben a Saubernél versenyezzen az azóta leigazolt Marcus Ericsson vagy Felipe Nasr helyett.


A hétfői, első melbourne-i meghallgatás után szerdán folytatódott az ügy, amelyben a Sauber érveit elutasítva van der Gardének adott igazat Croft bíró, kimondta, hogy a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, és az egész idényben a hollandot kellene indítania a csapatnak.
“Fitt vagyok, jó erőben vagyok, alig várom, hogy visszatérjek a csapathoz, keményen dolgozom majd, mindent beleadok a hétvégén. Három hónapja edzésben vagyok. Jó kapcsolatom volt és van is a csapattal, nagyon várom a hétvégi versenyt” – mondta az ítélet után van der Garde.
A másik két versenyző helyzetét így kommentálta: “Az ő dolguk és a csapat dolga, hogy mi lesz, nem rám tartozik. Én örülök, hogy győztem a bíróságon, most pedig már a visszatérésre készülök.”


A Sauber jogi végzettségű csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn megismételte a biztonsági aggályaikat: “Csalódottak vagyunk az ítélet miatt, most át kell tekintenünk, hogy pontosan mit is jelent ez a szezonkezdetünk szempontjából. Annyi bizonyos, hogy sem a csapat, sem akármelyik versenyző biztonságát nem kockáztathatjuk azzal, hogy egy felkészületlen pilótát küldünk pályára egy olyan autóval, amit két másik versenyzőre szabtunk.”
A Sauber nem sokkal később fellebbezett az ítélet ellen, szerda délutánra pedig már össze is rántották a másodfokú tárgyalást. A háromtagú bírói tanács azonban az ügy és a Forma-1 működésének ismerete híján érdemi döntésre nem volt képes, a tárgyalást csütörtök délelőttre napolták el.


Miután a Sauber ügyvédje, Rodney Garrett újra megismételte a biztonsági kockázatokról szóló érveiket, Simon Whelan bíró azt tudakolta, hogy ki is, mi is felügyeli a Forma-1-et. Amikor felvilágosították, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az illetékes, logikusan megjegyezte: “Nem értem, hogy az FIA miért nem áll elő, hogy döntsön a biztonság kérdésében.”
A csütörtöki tárgyalási nap nem lesz rövid, van der Garde és jogi képviselője két, Nasr és Ericsson ügyvédje fél, míg a Sauber másfél órában fejtheti majd ki álláspontját.
Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése pénteken helyi idő szerint 12.30-kor kezdődik, azaz a kevesebb mint 24 órával a tárgyalás után.
A jogi érdeklődésű, erős angoltudással rendelkező olvasóink ezen a linken videón is megnézhetik az első tárgyalás ítélethirdetését. 

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.