F1: Kutyakomédia a bíróságon

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.03.11. 07.30

Szerdán két külön tárgyalási kör után sem dőlt el, visszaül-e a Sauberbe a tavaly kirúgott Giedo van der Garde. A bírók nem értik, miért nem szólal meg az FIA.

Ahogy a Vezess.hu is megírta, a 2014-ben tesztpilótaként alkalmazott Giedo van der Garde egy tavalyi szerződésre hivatkozva bírósági úton igyekszik kikényszeríteni, hogy 2015-ben a Saubernél versenyezzen az azóta leigazolt Marcus Ericsson vagy Felipe Nasr helyett.


A hétfői, első melbourne-i meghallgatás után szerdán folytatódott az ügy, amelyben a Sauber érveit elutasítva van der Gardének adott igazat Croft bíró, kimondta, hogy a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, és az egész idényben a hollandot kellene indítania a csapatnak.
“Fitt vagyok, jó erőben vagyok, alig várom, hogy visszatérjek a csapathoz, keményen dolgozom majd, mindent beleadok a hétvégén. Három hónapja edzésben vagyok. Jó kapcsolatom volt és van is a csapattal, nagyon várom a hétvégi versenyt” – mondta az ítélet után van der Garde.
A másik két versenyző helyzetét így kommentálta: “Az ő dolguk és a csapat dolga, hogy mi lesz, nem rám tartozik. Én örülök, hogy győztem a bíróságon, most pedig már a visszatérésre készülök.”


A Sauber jogi végzettségű csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn megismételte a biztonsági aggályaikat: “Csalódottak vagyunk az ítélet miatt, most át kell tekintenünk, hogy pontosan mit is jelent ez a szezonkezdetünk szempontjából. Annyi bizonyos, hogy sem a csapat, sem akármelyik versenyző biztonságát nem kockáztathatjuk azzal, hogy egy felkészületlen pilótát küldünk pályára egy olyan autóval, amit két másik versenyzőre szabtunk.”
A Sauber nem sokkal később fellebbezett az ítélet ellen, szerda délutánra pedig már össze is rántották a másodfokú tárgyalást. A háromtagú bírói tanács azonban az ügy és a Forma-1 működésének ismerete híján érdemi döntésre nem volt képes, a tárgyalást csütörtök délelőttre napolták el.


Miután a Sauber ügyvédje, Rodney Garrett újra megismételte a biztonsági kockázatokról szóló érveiket, Simon Whelan bíró azt tudakolta, hogy ki is, mi is felügyeli a Forma-1-et. Amikor felvilágosították, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az illetékes, logikusan megjegyezte: “Nem értem, hogy az FIA miért nem áll elő, hogy döntsön a biztonság kérdésében.”
A csütörtöki tárgyalási nap nem lesz rövid, van der Garde és jogi képviselője két, Nasr és Ericsson ügyvédje fél, míg a Sauber másfél órában fejtheti majd ki álláspontját.
Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése pénteken helyi idő szerint 12.30-kor kezdődik, azaz a kevesebb mint 24 órával a tárgyalás után.
A jogi érdeklődésű, erős angoltudással rendelkező olvasóink ezen a linken videón is megnézhetik az első tárgyalás ítélethirdetését. 

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.