Ahogy a Vezess.hu is megírta, a 2014-ben tesztpilótaként alkalmazott Giedo van der Garde egy tavalyi szerződésre hivatkozva bírósági úton igyekszik kikényszeríteni, hogy 2015-ben a Saubernél versenyezzen az azóta leigazolt Marcus Ericsson vagy Felipe Nasr helyett.


A hétfői, első melbourne-i meghallgatás után szerdán folytatódott az ügy, amelyben a Sauber érveit elutasítva van der Gardének adott igazat Croft bíró, kimondta, hogy a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, és az egész idényben a hollandot kellene indítania a csapatnak.
“Fitt vagyok, jó erőben vagyok, alig várom, hogy visszatérjek a csapathoz, keményen dolgozom majd, mindent beleadok a hétvégén. Három hónapja edzésben vagyok. Jó kapcsolatom volt és van is a csapattal, nagyon várom a hétvégi versenyt” – mondta az ítélet után van der Garde.
A másik két versenyző helyzetét így kommentálta: “Az ő dolguk és a csapat dolga, hogy mi lesz, nem rám tartozik. Én örülök, hogy győztem a bíróságon, most pedig már a visszatérésre készülök.”


A Sauber jogi végzettségű csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn megismételte a biztonsági aggályaikat: “Csalódottak vagyunk az ítélet miatt, most át kell tekintenünk, hogy pontosan mit is jelent ez a szezonkezdetünk szempontjából. Annyi bizonyos, hogy sem a csapat, sem akármelyik versenyző biztonságát nem kockáztathatjuk azzal, hogy egy felkészületlen pilótát küldünk pályára egy olyan autóval, amit két másik versenyzőre szabtunk.”
A Sauber nem sokkal később fellebbezett az ítélet ellen, szerda délutánra pedig már össze is rántották a másodfokú tárgyalást. A háromtagú bírói tanács azonban az ügy és a Forma-1 működésének ismerete híján érdemi döntésre nem volt képes, a tárgyalást csütörtök délelőttre napolták el.


Miután a Sauber ügyvédje, Rodney Garrett újra megismételte a biztonsági kockázatokról szóló érveiket, Simon Whelan bíró azt tudakolta, hogy ki is, mi is felügyeli a Forma-1-et. Amikor felvilágosították, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az illetékes, logikusan megjegyezte: “Nem értem, hogy az FIA miért nem áll elő, hogy döntsön a biztonság kérdésében.”
A csütörtöki tárgyalási nap nem lesz rövid, van der Garde és jogi képviselője két, Nasr és Ericsson ügyvédje fél, míg a Sauber másfél órában fejtheti majd ki álláspontját.
Az Ausztrál Nagydíj első szabadedzése pénteken helyi idő szerint 12.30-kor kezdődik, azaz a kevesebb mint 24 órával a tárgyalás után.
A jogi érdeklődésű, erős angoltudással rendelkező olvasóink ezen a linken videón is megnézhetik az első tárgyalás ítélethirdetését.